tak mam odpoved. skoda.
kdyby to slo postou, zkusil bych tu nefunkcni vec dat celnikum at ji zahodi sami, ale s fedexem to nepujde.
---
Dobrý den,
píšete správně, že u reklamací se používá režim pasivní zušlechťovací styk.
Ve Vašem případě doporučuji domluvit se s prodejcem, že mu vadné zboží vrátíte. V takovém případě byste měl potvrzení o tom, že došlo k výměně zboží a nový kus by nebyl clen. Pro vrácení či prominutí cla je totiž nutné splnit následující podmínky: zboží nebylo používáno, s výjimkou počátečního použití nutného k zjištění vady a zboží je vyvezeno z celního území Společenství. Pokud obě podmínky nesplníte, clo nemůže být prominuto. Nehledě na to, že pokud si nefunkční kus ponecháte, můžete jej použít na součástky či nechat opravit.
S pozdravem a přáním hezkého dne