• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MIKATCHOUPraguewatch - mapa pražských kauz
    Praguewatch.cz je internetovým průvodcem po pražských kauzách, sporných případech městského plánování, ohrožených kulturních prostorech, parcích či třeba zahrádkářských koloniích. Je vhledem do nedávné historie a současnosti odvrácené tváře Prahy. Kritický pohled na rozvoj Prahy a městské politiky je založen na spolupráci akademiků, odbornic a občanských aktivistek a aktivistů. Stoupající prosperita Prahy v posledních dvaceti letech s sebou přináší i řadu negativních stránek pro vývoj města a život jeho obyvatel. Příčin je více. Vládne tu stále stejná politická strana a značná moc developerů nenechává příliš prostoru pro alternativní scénáře rozvoje. Nezávislé poradní orgány radící městu byly zrušeny anebo podřízeny krátkodobějším politickým cílům. Politici a úředníci se o účast veřejnosti na rozhodování o městě a konkrétních místech spíše nestojí nebo svůj zájem pouze předstírají. Praguewatch.cz bude obyvatelům Prahy, voličům i nevoličům*, poskytovat základní přehled o nedávných a současných, známých i méně známých kauzách. Hodláme propagovat aktivity celé řady lokálních a celopražských občanských iniciativ a organizací, které se v těchto kauzách angažují. Na webu také zpřístupníme výběr důležitých a aktuálních informací z úředních desek. Web připravuje občanské sdružení PragueWatch ve spolupráci s Ateliérem pro životní prostředí. Praguewatch.cz podpořila Nadace Open Society Fund Praha. Projekt není spojen s žádnou politickou stranou.
    http://praguewatch.cz
    příbuzné kluby
    [ Radikální a kritická geografie, kartografie, urbanismus a další vědy o prostorové dimenzi lidské společnosti ]
    PETICE K PODEPSÁNÍ
    AKTUÁLNÍ AKCE
    rozbalit záhlaví
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    MIKATCHOU: A proč to nebourat? Vždyť to není hezký! A jsme opět u toho - nebourat to, protože už to tam je. A může to bejt třeba malešická spalovna či nákladový nádraží, jakmile to jednou stojí, musí to zůstat stát na věky... :-)

    A to protažení tý čtyřproudovky ti předpokládám taky vadí, viď? Ty máš radši, když auta v ulicích dlouho stojej, než když rychle projedou, že? Víš mimochodem, že auto jedoucí poklidně městem má spotřebu paliva okolo řekněme 8mi litrů na 100km zatímco auto poskakující v koloně okolo 30 - 40 litrů?
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    HAMSTER: prostě jen neni nutný to bourat, stačí to jinak využít, ok?
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    MIKATCHOU: A docela by mě zajímalo, co byste říkali, kdyby nějaký developer chtěl dneska na 100.000m2 Žižkova postavit tohle:



    Žádná zeleň, žádný byty, jen hlučný lokomotivy, spousta kamionů a kilometry kolejí okolo šerednejch industriálních budov. Mám takový dojem, že by se vám to nelíbilo.... :-)
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    MIKATCHOU: Jsou tam ulice, zeleň, používané budovy. Pro mě je to lepší než reznoucí neudržovanej industriální areál, ale to je čistě můj názor...
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    MIKATCHOU: Takže budem držet nádraží při životě jen proto, aby zabíralo místo? Aha, já věděl, že to máte promyšlený...
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    HAMSTER: no ono taky nikde neni řečeno že to co vzniká na západě je super a že to je dobře - čets třeba polední knihu od Sharon Zukin - Naked City? Jesi chceš tak ti jí pošlu. V New Yorku se takových věcí děje hafo a má to dost zásadní dopad na původní komunity...
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    HAMSTER: a můžeš mi říct co je pěknýho na těhle zcela neivnenčních pseudo panelácích, kteří většinou ani nebývají kvalitnější než skutečné paneláky linkové výroby???

    SPIPI
    SPIPI --- ---
    HAMSTER: takových staveb je jen pár na světě a dalo by se říct, že nejbližší tomu podobná je v Portlandu v Oregonu.. Nastuduj, třeba budeš překvapenej, kolem čeho to vlastně chodíš...
    IDENTITY
    IDENTITY --- ---
    HAMSTER: Nevím, kolik a jak silných protestů bylo proti loftům např. v Karlíně, ale na nic si nevzpomínám (čímž netvrdím, že nebyly). A to je podle mě poměrně dobrej příklad toho, jak využít stávající budovy, přitom zkultivovat to prostředí a používat ho k žití.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SPIPI: Já mám prostě dojem, že v Praze je jakákoli změna okamžitě odsuzovaná. A snaha o záchranu nákladovýho nádraží mi teď připadá absurdní, nevím, co může být na takový stavbě hodno záchrany. Ale nic o tom nevím, jen jsem šel párkrát kolem a moc pěkný mi to nepřišlo, večer to nastuduju...
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SPIPI: Dneska sem jen občas jen nakouknu kvůli odvedení myšlenek jinam, musím dodělat návrh na přestavbu jedný stodoly, tlačí čas a pořád tam něco nefunguje....
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    HAMSTER: ale to víš, že máš čas.. zabere to míň času, než diskuze na nyxu .)

    HAMSTER: nejde pouze o to, co tam vzniklo, ale jakým způsobem to tam vzniká.. neříkám, že je to absolutní pravidlo, ale ten rozdíl je prostě markantní
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SPIPI: Kdyby mělo v Praze vzniknout něco podobného, jako v londýnských Docklands či starém Hamburském přístavu, tak Praguewatch trefí šlak... Vždyť je tam spousta věcí jinak, než byla dřív! :-) O Rotterdamu snad ani radši mluvit nebudem, tam je to trochu o něčem jiném, to město vstalo z popela...
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SPIPI: Dík za odpověď. Na to teď nemám čas, tak jsem doufal, že mi to třeba někdo stručně napíšete, když to víte. Fakt díky.
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    GREATDRAKE: hádat se nikterak nechci, ale co se týče průmyslové staré architektury, což jsou například v případě Hamburgu staré doky nebo různé průmyslové areály v Manschestru, Liverpoolu a dalších Britských městech, nebo podobné nádražní komplexy v Rotterdamu, dělnická čtvrť v Trondheimu.. atd atd atd, tak zde dochází ke zcela jinému postupu a dochází se tak ke zcela jinému a kvalitnějšímu cíli.

    Například teď se MČP3 rozhodla investovat (půjčit) Viktorce Žižkov 10 miliónů Kč a to přesto, že jde o akciovou společnost, tedy instituci, která by si na sebe měla dokázat patřičně vydělat sama... vedle toho tu stojí před otázkou být či nebýt 5. třída na Žerotínce, která pro svoji existenci potřebuje 500 tisíc a MČP3 ji dát prostě nechce. Je to otázka priorit a z tohodle je docela patrné, kde ty priority jsou.

    A co se týče toho mecenášví, tak pro mě to teda je především otázka charakteru...
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    SPIPI:

    Mecenášství není nic vynutitelného, apriori očekávatelného a býti mecenášem nemá moc co společného s charakterem člověka - lze být bohatý a charakterní a mecenášem nebýt, stejně jako lze mecenášem být a být bezskurpolózní hajzl. O charakteru Sekyry nevím vůbec nic - ale to, že odmítne být mecenášem o jeho charakteru vůbec nic neznačí.

    ad4) ne, není to v pořádku, poněvadž vím, že tomu tak prostě jinde (Německo, Británie, Francie, Nizozemí, Skandinávie...) není

    Máme zcela jinou zkušenost. Prostě to tak imho tam je také. :)
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    GREATDRAKE:

    ad1) podívej, celej ten areál není jen budova NNŽ, ten zabírá tak 1/4... tím chci říct, že zachování a rekonstrukce NNŽ nijak neohrožuje rentabilitu celého areálu, tzn. širokého využití..

    ad2) ono ve světě existuje něco jako mecenáštví, filantropie atd.. a do této skupiny patří lidé, kteří mají vysoký, hodně vysoký příjem a zároveň charakter. Sekyra má příjem, charakter už nikoli...

    ad3) ČVUT prostřednictvím svých studentů již představila několik pilotních projektů, tedy možností řešení...
    O tom, kdo to bude udržovat a kdo to bude platit atd - na to je přeci jednoduchá odpověď - ten samý, který by tam postavil cokoli jiného, tzn. Praha 3 ve spolupráci s developerem.

    ad4) ne, není to v pořádku, poněvadž vím, že tomu tak prostě jinde (Německo, Británie, Francie, Nizozemí, Skandinávie...) není


    HAMSTER: si o tom něco přečti neasi :)))
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    PATISLAV: Praha má nákladové nádraží - v Uhříněvsi. Ono "nákladové nádraží" je vlastně jen překladiště, kde se zboží z železnice překládá na náklaďáky. A pitomci na magistrátu maj dojem, že by tisíce kamionů na Žižkov neměly až tak pozitivní vliv....
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    Je to trapné, že se zase ptám na to samé, ale nemůžu si pomoct - co je na Nákladovém nádraží Žižkov cenné?
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    MIKATCHOU: Wut? Za jakých předpokladů dává majetek či počet apriorní morální výhodu či nevýhodu v případném sporu?

    Osobně Žižkovákům hodně fandím aby tamní prostor dopadl podle jejich představ, přeci jen si mne to za ty roky hodně získalo, nicméně jsem opravdu dalek toho dávat rovnítko mezi "zájmy bohatého investora = zlo" a "zájmy lidu= dobro". Tak jednoduché egalitářské spratkovství mi rozhodně vlastní není.


    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam