• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MIKATCHOUPraguewatch - mapa pražských kauz
    DUNAR_
    DUNAR_ --- ---
    MIKATCHOU: ja ti to rikal, mas troly hnedka banovat!
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SPIPI: Výjmečně s tebou do velké míry souhlasím, jsem rozhodně pro vybudování smysluplný sítě cyklostezek. Peněz se do toho leje víc, než si umíš představit, ale ztrácej se v kapsách kamarádíčků a celej systém cyklostezek je v Praze udělanej tak, aby spíš "něco za tu miliardu bylo vidět", protože kdyby zmizelo tolik peněz a nepostavilo se nic, bude to podezřelý. Takže o smysluplnosti těch staveb a opatření se až tak moc nepřemýšlí - a pak vznikne cyklostezka za 700 mega s mimoúrovňovým křížením, na kterou se ale dostaneš jen po schodech. Takže ano, cyklistické stezky musej bejt udělaný smysluplně a použitelně.

    Pěší zóny bych do toho netahal, tam nemaj kola co dělat. A taky bych do toho netahal automobilovou dopravu, ta se řeší separátně. A ty prachy, co se do toho sypou, se měly investovat už dávno, ukaž mi jiný vyspělý město, který nemá ani jeden blbej okruh. Byl jsem ve městech, co jich maj i při menším počtu obyvatel osm.

    A nevím, proč nemůžeš HOBORGovi odpovědět, když jsi tak světaznalej, tak si jistě vzpomeneš na alespoň jedno město srovnatelné s Prahou, kde se cyklistika provozuje v tebou propagovaném množství...

    Pokud si ti cyklisti myslí (jako ty), že objevili kolo jako nový způsob dopravy, tak jsou to fakt pošahanci. Kolo znaj všichni...
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    HOBORG: jo, v Hradci Králové to taky docela frčí... tak jinak... dle výzkumu by po Praze jezdilo 3x víc lidí, než je tomu nyní - důvod ale není nějakej kopec, ale bezpečí, které výrazně ohrožuje automobilová doprava. O nějakých kopcích se prostě relevantní diskuze nevede. Kopce totiž nikdo zarovnávat bagrem nebude, je to věc, kterou nelze změnit. Takže diskuze o kopcích nekopcích je prostě zcela zbytečná a nikam nevede.

    Ve chvíli, kdyby se podmínky pro cyklisty a pěší ještě zlepšily, tak ten počet lidí, kteří by zvolili jinou formu dopravy, přirozeně ještě stoupne.

    Naposledy a polopaticky i pro ty největší trubky, co prostě maj potřebu diskutovat v rovině absolutní demagogie - nejde o to, aby každý usedl na kolo nebo chodil pěšky a svoje auto svrhl ze skály, ehm, ideálně nechal ekologicky zlikvidovat a stal se vegetariánem. Jde o to, že Praha na pěší a cyklisty z vysoka sere a takřka nic pro zlepšení situace nedělá. A možnosti tady jsou, existují studie, vedou se o tom už léta odborné diskuze, jsou lidé, kteří se tomu aktivně věnují nebo militantní organizace typu auto*mat lobují a pořádají akce a protesty. Bohužel na magistrátu a většině MČ jsou stále politici a političky, pro které toto není prioritou. Prostě je to široce nepochopená problematika, protože Praha není Amsterodam. Diskuze zde je toho krásným důkazem.

    Já žádnej sportovec nejsem, dokonce pracuju na místě, kde jsem možná jedinej, kdo dojíždí do práce na kole, pač většina kolegů a kolegyň má nejspíš taky názor, že by se moc cestou do práce zapotili. Spocenej ale nejsem (jezdim lážoplážo) a přesto jsem tu z domova rychleji, než kdybych jel autem nebo MHD. A takových příkladů je v Praze milión. Jen většina lidí prostě na to nemá koule, prostě se bojí, protože jízdou na silnici to není v mnoha místech žádná prdel a na chodníku si koleduješ o flastr.

    Problém je tedy bezpečí a nedostatečné řešení pro cyklisty. Cyklistické pruhy často vedou od nikud nikam nebo nejsou vůbec. Pěších zón a míst, kam má povoleno z automoto jen zásobování, případně rezident, je vskutku málo. Naopak se lejou závratný sumy na řešení stále rostoucí automobilové dopravy, kopou se tunely a stavějí obchvaty atd. Neříkám, že vše z toho není k užitku, ale spíše se zdá, že tato strategie nemá konec a nedochází k žádné regulaci. A doprava, zvláště pak ta automobilová, si regulaci zaslouží, poněvadž pouze neslouží, ale i významnou měrou škodí - lidem, přírodě, městu a životnímu prostředí obecně.

    Tak se kluci nad tím trochu zamyslete a přestaňte omýlat nesmysly o tom, že jezdit na koloběžce lze jen v Polabí nebo v Kodani. Lze to i v Praze. Nebo si myslíte, že to malý procento cyklistů jsou nějací pošahanci a blázni? Ne, jen na to přišli dřív, než řada jiných...
    CROME
    CROME --- ---
    jako kolovratek tady, uz to zacina bejt docela nuda
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SPIPI: Můžeš mi vysvětlit, proč pořád někomu nadáváš? Myslíš si, že jsi pupek světa, nebo jde o nějakou deprivaci?
    HOBORG
    HOBORG --- ---
    SPIPI: zase nic? staci fakt aspon jeden priklad :) ja si udelal vyletu do zahranici dost a jeste jich dost bude, ale nic takovyho jsem nevidel.. v Parizi jsem treba videl jak krasne se da vsude jezdit i bez vyhrazenejch cyklopruhu, kdyz jsou na to podminky. a ze tam jezdi hodne kol, skutru, i aut

    ja bych tady opravdu rad videl vic kol, mopedu, skutru, motorek. nemam s cyklistama zadnej problem, mam mezi nimi hodne kamaradu. ale tahle okazala ignorace toho ze v praze na nejaky masivnejsi vyuziti kole proste nejsou podminky mi pripada fakt legracni
    JAMES_DICK
    JAMES_DICK --- ---
    SPIPI: krasne to funguje taky v Koline,Podebradech a jinejch mestech v polabi. Mozna je to jen muj osobni pocit,ale ty mesta,kde to funguje plus tebou zminovany Holandsko jsou si az napadne podobny svoji rovinatosti a kdyz k tomu postavis Prahu,tak i chovanec guatelmalskyho ustavu pro dusevne chory dokaze rozpoznat,ktery mesto do tyhle skupinky logicky nepasuje.
    To,ze pestujes svoje zdravi a kopce v Praze jsou pro tebe nuda neni zadnym etalonem pro to,jak by meli jezdit na kole vsichni ti,co si pohodlne sedej v autech a nemaj cas se kodrcat sockou.
    Taky rozlohou je Praha nekde jinde. Takze bych se spise zameril na to,jestli spis tvoje mentalita neni ustrelena.
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    prostě na kole se dá jezdit jenom po rovině :)

    HOBORG: jinak krásně to funguje takřka v každem Německém, Rakouském, Švýcarském, Norském, Švédském, Finském, Francouzském, Belgickém, Holandském, Britském, Skotském, Dánském a takhle bych moh snad pokračovat dál.. mrkni do mapy, tam jsou názvy. Anebo si udělej výlet do zahraničí. Za ty mraky výfukových plynů.
    Ona ta Praha není moc jiná, než jiný města.. hodně se ale liší v jednom - v mentalitě většiny lidí, kteří si myslej, že Praha je pupek automobilovýho světa. Skoro bych to přirovnal k nějaký automobilový deprivaci .)
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    CROME: Já?? Ne, já fakt ne :-)
    HOBORG
    HOBORG --- ---
    me to porad pripada jako logickej a relevantni argument
    priklad mesta srovnatelnyho s prahou kde to tak krasne funguje se tu stale jeste neobjevil
    pripada mi to jako takova predavana legenda. mezi cyklistama se o tom vypravi, ale nikdo to mesto jeste nevidel. nekde za hustym mrakem vyfukovych plynu je meste kolum zaslibene, kde kopce ani zima nikoho nezastavi, a vsichni jsou mnohem zdravejsi a stastnejsi
    CROME
    CROME --- ---
    SPIPI: koukam, ze uz Hamster obratem prispel do diskuze, se svym slagrem "Praha neni Kodan ani Amsterdam"
    :)
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    a ještě něco k NNŽ, k němuž se to tady taky pěkně rozbouřilo:

    Nové využití Nákladového nádraží Žižkov - a k t u a l i t y - VCPD - VÝZKUMNÉ CENTRUM PRŮMYSLOVÉHO DĚDICTVÍ- vcpd.cvut.cz
    http://vcpd.cvut.cz/1-365-a-k-t-u-a-l-i-t-y-nove-vyuziti-nakladoveho-nadrazi-zizkov.aspx
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    Cyklisté mají strach | Česká pozice
    http://www.ceskapozice.cz/domov/pravo-bezpecnost/cykliste-maji-strach

    něco k proběhlému tématu...

    "Podle výzkumu agentury GfK by do práce jezdilo třikrát víc Pražanů na kole, ale nejezdí. Hlavní důvod? Bojí se o zdraví."
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    já to tady přestávám být schopná sledovat...
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    CROME: Hm, hezký, budu to muset nastudovat. Taky nevím všechno...
    CROME
    CROME --- ---
    HAMSTER: ale pokracuj, muzes svou nevedomosti dale bavit mistni osazenstvo :)
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    HAMSTER: ne vole, jenom se ti snažim říct, že mezi skleníkový plyny nepatří třeba prach a jiný pevný částice + do znečistění patří i hluk (ne ovzduší abys náhodou to nepochopil zase blbě). Bych nevěřil, že je někdo tak natvrdlej :))

    Takže si to přečti ještě jednou:

    ""Automobilová doprava představuje v současné době nejvýznamnější zdroj znečištění ovzduší na území Prahy. Vyhodnocení emisní bilance automobilové dopravy je prováděno pravidelně ve dvouletých cyklech v rámci projektu ATEM – Modelové hodnocení kvality ovzduší na území hl. m. Prahy. Hlavním zdrojem emisí znečišťujících látek z automobilové dopravy jsou městské komunikace – liniové zdroje. ""
    CROME
    CROME --- ---
    HAMSTER: mluvil jsi o prasnosti a ze podil dopravy je 15%.

    v tabulce Emise z dopravy na území Prahy
    najdes celkem podil PM10 z dopravy 10 809
    stacionarni zdroje maji podil PM10 celkem 766,6

    hmmmm pocitam a pocitam stale me vychazi, ze nejak ta doprava ma porad nekolikanasobne vic , pockej vezmu si jeste radsi kalkulacku.....

    kdyz ani cist neumis to je pak tezky.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SPIPI: Aha, takže ono když spalováním vznikne víc tzv. skleníkových plynů, tak zároveň vznikne míň škodlivin, že? Já si to hned myslel, že zákon zachování hmoty ve sluníčkovým státě neplatí...
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SMYSLOV: Já nevi, já jen říkal, že znečištění je kolem 15%, byl jsem osočen, že kecám a CROME na mě nakonec vytáhne studii, která říká, že je to kolem 15%, tak jsem z toho trochu zmatený...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam