• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MIKATCHOUPraguewatch - mapa pražských kauz
    DUNAR_
    DUNAR_ --- ---
    Dopravní web » Monitor tisku
    http://dopravni.net/monitor-tisku/
    - prosím o přidání na nástěnku, jsou tam dva velmi dobré články od trablích chodců v Praze.
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    Dopravní podnik šikanuje Pražany při placení pokut | Domov | www.lidovky.cz
    http://www.lidovky.cz/dopravni-podnik-sikanuje-prazany-pri-pokutach-fq9-/ln_domov.asp?c=A120213_175341_ln_domov_spa
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    YBUKO: když je to kulturní památka, tak to nepůjde...
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    Tak je na seznamu kulturních památek od roku 2003, tak sem zvědavej, co s tím vymyslí. Tenhle úkol jin nezávidím...
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SPIPI: Existoval docela zajmavej návrh, jakvyužít tý tribuny jako no nosný konstrukce a vestavět pod ni byty, ale nevím, jak tam vycházelo oslunění, asi nic moc... Jestli je to kulturní památka nevim, důvod k tomu moc nevidím, ale možný je všechno..
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    já nad tím nikdy nepřemejšlel :)
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    YBUKO:
    SPIPI: Opět se zeptám, ačkoli mi pravděpodobně neodpovíte - co byste s tím stadionem chtěli dělat?
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    a není ten stadion náhodou kulturní památkou?
    DUNAR_
    DUNAR_ --- ---
    YBUKO: nekde se deje velka vykradacka, jinak by nevypousteli takovouhle nesmyslnou novinarskou kachnu.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    ZARZAROSA: Imho je to jen zpovědnice pro potížisty, valná většina připomínek nikdy nikam nedorazí a zbytek se založí a ztratí.. A s problémem úředních hodin sem se zatím nesetkal, buď sem to řešil po telefonu, nebo sem měl štěstí na úředníky, kteří sou v pracovní době k zastižení ve své kanceláři a nemaj úřední hodiny (to se asi spíš týká nějakých podání a tak ne?). Mám trochu dojem, že jsi nikdy neřešil věci, na které měla být ta zelená linka určená. Tam to nefunguje tak, že se v pondělí a úterý v úředních hodinách přijímají formuláře a po zbytek týdne se vyřizují.
    ZARZAROSA
    ZARZAROSA --- ---
    HAMSTER: co seš kdo seš, kde pracuješ a děláš to pořádně, když máš schopnost trefit se do úředních hodin jakýhokoliv úřadu... (většinou něco jako PO:8-12, ut: 13-17, st:zavreno... apod) je to na hlavu, když si má každý individálně zjišťovat informace, který dokáže zelená linka nahromadit a konstruktivně využít.
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    YBUKO: já bych tam rovnou udělala tobogán k tomu
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SPIPI: Ne, je to velmi jednoduchý logický problém (ano, omlouvám se, jsem v zajetí podřadných technických věd, takže preferuju logiku, z hlediska psychologie a sociologie je jistě pocit anonymity a vůbec pocit, že tu nějaká linka je, velmi důležitý, možná důležitější, než jestli přináší nějaké výsledky (o čemž dost pochybuju, bo je to ukázková cesta k nekonečnému předávání si dokumentu), jenže já nevím proč)

    1.) komunikace s konkrétním úředníkem, který to bude řešit = x% šance na úspěch
    2.) komunikace s na lince - x% šance úspěšně se dostat se (navíc zprostředkovaně) k bodu 1.)

    mě to vychází jako nevýhodné.
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    Hamstře, problém celý týhle debaty je, že ty pracuješ s teorií, že:

    1) komunikace s konkrétním úředníkem = 100% úspěch
    2) komunikace s úředníkem skrz linku = ?% úspěch, spíš neúspěch

    Já tvrdím, že ne každý si:
    1) dokáže rychle a snadno daný kontakt vyhledat
    2) ne každý problém vyžaduje konkrétního úředníka, který by ho řešil
    3) ne vždy se danému úředníkovi dovoláš (oni totiž dělaj i jiný věci, než že zvedaj telefony)

    Zároveň, taková linka může snižovat práh, tj. pro někoho může být nepříjemný se dovolávat nápravy přes x úředníků a raději by to sdělil někomu takřka anonymě. Současně taková linka by nefungovala bez toho, aby zde neexistovala nějaká metodika pro řešení podnětů - každý podnět se musí nějak řešit. Kdežto úředník-referent už takovou metodiku nemá a nedisponuje jí, protože jeho náplň práce není řešit podněty zvenčí, ale především podněty instituce a jeho nadřízených atp.

    Už si trochu připadám jak blázen, kterej za každou cenu chce obhajovat tuhle žhavou linku. Není to tak, jenom všechny ty vaše proti argumenty stojej na vodě a nebo vycházej z nějaký predikce či vlastní jedné dvou zkušeností. Zkuste se na to dívat prostě trochu jinak - ta linka prostě měla pomáhat řešit problémy, byl to nástroj na zeefktivnění a asi i určitou centralizaci daného okruhu problémů, který chtěl magistrát řešit. Nic víc nic míň. Teď není zase nic a říkat, že je v pohodě se dovolat kamkoli a kdykoli s čímkoli je fakt ujetý.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SPIPI: "Teď pro ně bude obtížné najít správný úřad či instituci, kam se s jednotlivými problémy obracet" - zajít/zavolat na místní úřad na recepci/ústřednu, že mám ten a ten problém a ať mě pošlou/přepojí na toho, kdo to má na starosti - na to stačí intelektuální potenciál medvídka Pú...
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SPIPI: A ty máš dojem, že ty lidi z tý zelený likny to záplatovali sami nebo jak? Teď mi uniká smysl tvý argumentace. Já sem zatím s úřadama problém neměl, prostě tam zavolám, zjistim si, kdo to má na starosti (pokud to nenajdu na webu, což většinou najdu) a pak už komunikuju přímo s ním. Je to lepší hlavně v tom, že mi ten kompetentní člověk může rovnou i říct, co s tím může/nemůže dělat etc. a můžu mu další týden zavolat znovu a ptát se, proč s tím furt nic nedělá (což je imho docela dobrá motivace). Zatímco na nějaký lince mi řeknou maximálně "předám dál a držím vám palce" a když se budu po týdnu pídit, co se s tím děje, operátor si buď nebude nic pamatovat nebo tam bude úplně jinej operátor nebo mě odkážou na příslušný úřad, kde taky nebudou vědět o co jde a kdo to doastal na starost - což mě ne zcela uspokojí.
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    ano, viz to prohlášení auto*matu:

    „Zelená linka sice začala jako předvolební tah někdejšího primátora Pavla Béma, ale během let se z ní stal skvěle fungující nástroj. Pražané si díky ní mohli vydupat úklid zanedbaných míst anebo údržbu poškozené infrastruktury. Teď pro ně bude obtížné najít správný úřad či instituci, kam se s jednotlivými problémy obracet. Úředníci si těchto závad sami od sebe mnohdy nevšímají,“ kritizuje nynější rozhodnutí Vratislav Filler z iniciativy Auto*Mat.

    Trest za vzorné chování: Praha zrušila zelenou linku | Auto*Mat
    http://www.auto-mat.cz/2012/02/trest-za-vzorne-chovani-praha-zrusila-zelenou-linku/
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    Jasně, "zavolat někomu, kdo to má na starost".. ano, tak snad to teďka tak bude fungovat. Držim palce kluci. Snad jednotlivý MČ zveřejní rychle seznam kontaktních osob na všechny díry v silnicích a rozházený čurbes u popelnic. Ty osoby už to budou řešit samy a nikam to předávat nebudou, tj. asi i sami ty silnice budou záplatovat a binec uklízet. :))

    Víc k tomu asi nemám, protože opakujete to samý dokola, co jsem se už tady snažil vysvětlit.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SPIPI: No když myslíš, že vložením dalšího mezičlánku se systém zefektivní nebo že se úředník "zelené linky" bude o celou záležitost nějak zajímat i poté, co předá zprávu, pak ti to nebudu vymlouvat. Zavolat přímo někomu, kdo to má na starost a kdo o celé záležitosti něco ví je dle mého úsudku přecijen lepší, než předat zprávu někomu, kdo o tom ví kulový, a doufat, že ji nakonec doručí na správné místo, kde se jí někdo ujme a správně ji pochopí....
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam