• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MIKATCHOUPraguewatch - mapa pražských kauz
    VITEX
    VITEX --- ---
    NOIK
    NOIK --- ---
    hamster má pravdu....navíc každá cedule pokud se nemýlím jde do kapsy molochu zvanému eltodo
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SPIPI: Zase jsi velmi vtipný, jako vždy. A taky je jasný, že autem po Praze nejezdíš a celkově asi auto moc nepoužíváš.

    1.) Značka nic neřeší, protože pokud u každý nebude radar, tak se ti na to řidiči vykašlou.

    2.) Některá tvá skvělá řešení (zpomalovací pruhy, ostrůvky), obecně hodně oblíbená u pražských radních, jsou hovadiny. Překáží při odklízení sněhu, překáží a zdržují sanitky a hasiče a přitom jediné, čeho docílí je, že auta musí v jednom místě téměř zastavit a pak se můžou zase normálně rozjet (= více znečištění vzduchu, více nehod z nepozornosti, více zablokovaná doprava).

    3.) Pravidlo pravé ruky se pokud vím praktikuje jen na Žižkově mezi Jiřákem a Florou a pak snad na Zahradním Městě, jinde sem se s tím nesetkal (a v Karlíně, o který ti jde, jsou taky imho ulice souběžné s řekou značené jako hlavní).


    Takže navrhuju - vem si auto a zkus si to. Zkus si projet Křižíkovu padesátkou, zkus si bez pohledu na rychloměr na různých ulicích rozjet na rychlost, kterou považuješ za padesátku. A pak hlavní test - zkus si projet Prahu a ignorovat rychlostní omezení - zjistíš, že ve skutečnosti většinou žádný limity a zákazy nepotřebuješ a tam, kde bys se klidně rozjel na vyšší rychlost, než je tam povolená, je to omezení vlastně zbytečný a pro nic zanic.



    Prostě vykašlal bych se na snahu furt někoho řídit, furt něco zakazovat a přikazovat, na každým rohu milion cedulí a kamer. Ať taky můžem jako občani ještě trochu dýchat.
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    HAMSTER: tak já nevim, ty značky nevnímáš, tak se nedivim, že je pro tebe zbytečný je někam instalovat žejo. Na tachometr nekoukáš, poněvadž by ses jinak vyboural a máš co dělat, abys vůbec zvládnul sledovat dění na vozovce.. hele, asi bys měl jezdit radši třicet všude, ne? :))

    Nicméně i každej instruktor v autoškole klade důraz na to, abys ty značky vnímal - ony tam nejsou jen tak pro nic zanic. Vedle toho, že značka, která určuje rychlost neříká nic o tom, kdo má kde přednost, tudíž se to opět s pravidlem pravé ruky nikterak nevylučuje a zpravidla toto pravidlo je zrovna v Praze skoro všude.

    Já původně jen chtěl říct, že by si mnoho ulic v Praze snížení rychlosti na 30km/h zasloužilo. Jakým způsobem se to udělá, to je mi vcelku šumák. Pořád mám ale za to, že i ta obyčejná značka je to nejjednoduší a nejlevnější řešení. I když jich samozřejmě existuje víc a některé mají i další přednosti, jako již zmíněné zelené pruhy, zeleň obecně nebo různý zpomalovací pruhy, zúžení vozovek, ostrůvky atd. Ale to je oproti obyč značce prostě trochu jinej level investice a náročnosti v realizaci. Takže moc nechápu ten tvůj apriori odpor..
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SPIPI: P.S. Jako řidič máš především vnímat provoz a celkově okolí, ty značky sou taky podstatný, ale hrající si děti, vycouvávající auto, rozjetej nepozornej cyklista nebo vesele poskakující pes jsou mnohem důležitější, než nějaká cedule s třicítkou v kroužku, to mi věř...
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    SPIPI: Já teda značky podprahově nevnímám a to už mám něco naježděno. Pokud sem na tom místě poprvý, něco hledám, je tam provoz, motaj se tam chodci a ještě je tam co metr nějaká dopravní značka, tak netoužím po ničem jiným, než bejt co nejrychlejc pryč. Stejnětak jestli jedu 45 nebo 55 bez tachometru nepoznám. Zato poznám, jestli jedu moc rychle nebo moc pomalu, to prostě cítíš. Na magistrále máš při padesátce dojem, že bys moh vystoupit, dojít si na pumpu pro svačinu a vrátit se aniž by auto nějak výrazně poodjelo, v Lucemburský zas že v týhle rychlosti je auto neovladatelný a pokud ti tam někdo vjede, bude zaručeně bouračka.

    Prostě existuje spousta možností a cpát tam další cedule mi připadá jako zoufalý řešení. Pokud chceš jednoduše, rychle a levně snížit rychlost aut v nějaký obytný zóně, existuje velmi prostý způsob - odstranit z křižovatek značky. Pak se provoz řídí pravidlem pravý ruky a nikdy nemůžeš křižovatku jen tak profrčet = musíš jet pomalejc. Prosté, rychlé, levné, efektivní. Akorát není důvod nakoupit bambilion nových značek....
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    HAMSTER: já taky bydlim v úzký ulici a je zcela běžný, že tu auta projížděj pade. A jestli nejsi řidičem měsíc, tak ty dopravní značky vnímáš už takřka podprahově a nikterak tě nestresujou, jízdu nekontroluješ na tachometru, ale prostě poznáš, kolik zrovna jedeš (btw. tachometr máš v zorném poli). Vedle toho, že dopravní značky je jedna z těch podstatných věcí, co máš jako řidič vůbec vnímat. Čímž ale samozřejmě netvrdím nic proti tomu, aby se někam šoupnul pás zeleně či stromy - to se navzájem nikterak nevylučuje.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    S těma cyklistama a jednosměrkama to imho není moc dobrý nápad, můžou vznikat dost nebezpečný situace, jinak ta třicítka - to je zas spousta zbytečnejch peněz na spoustu zbytečnejch značek. Kdo v Praze někdy řídil auto ví, že pohybovat se karlínskejma uličkama víc jak 30/40 km/h je prakticky nemožný. Spíš bych se snažil les značek kolem silnic a ulic trochu protřídit, než přidávat další - sou důležitější věci, na který by řidiči měli koukat, než nějaký nesmyslný cedule...

    SPIPI: Existují dopravní studie který jasně říkají (pokud to neznáš z praxe, ale nepředpokládám, že bys používal auto, pokud vůbec máš řidičák), že už sám ten prostor působí na řidiče. V úzký ulici se jezdí automaticky pomalejc etc. a přitom to řidiči dělaj intuitivně a plynule a nevede to ke stresovejm situacím - zatímco les značek funguje přesně naopak (řidič se nepohybuje přirozeně, musí pořád kontrolovat tachometr a cedule, změny rychlosti nejsou plynulý). Takže bych se vykašlal na nějaký cedule a spíš bych třeba přidal pás zeleně a pár stromů, čímž se prostor opticky zmenší, bude se jezdit pomalejc a nikdo nebude nadávat (ačkoli v Karlíně je to nošení dříví do lesa, tam se prostě rychle nejezdí).
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    SMALLRICCIO: mně se třeba líbí v Německu, že nemají pokaždé jen trochu jde striktně obec 50km/h a město 90km/h, ale všude, kde to jde, mají to různě a to tak, že mají často po obcích i 70km/h v místech, kde to nikoho neohrožuje a jinde zase i třeba 20 či dokonce 15km/h - prostě víc pracují s tím prostorem.

    Například v Praze ve vedlejších ulicích ve čtvrtích typu Žižkov, Vinohrady, Nusle nebo Letná atd. bych dal 30km/h automaticky, někde i míň, na hlavních 50km/h a kde to jde i těch 70km/h, což teda sem tam je.
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    Pražský Karlín omezuje rychlost na 30 km/h, přidají se i další radnice - iDNES.cz
    http://praha.idnes.cz/rychlost-v-karline-se-snizi-na-30-km-h-dbu-/praha-zpravy.aspx?c=A120731_1810623_praha-zpravy_ab
    VSOUKOLOHLOR
    VSOUKOLOHLOR --- ---
    Post-Oil City / Historie budoucnosti města | Kabinet architektury v Domě umění | Ostrava
    http://kabinetarchitektury.cz/post-oil-city/

    http://www.postoilcities.org/
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    Ani se nekoplo a nová trasa metra už stála 427 milionů - Aktuálně.cz
    http://aktualne.centrum.cz/domaci/regiony/praha/clanek.phtml?id=752348
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    Tak to musí mít teda hodně nestandardní smlouvu, která mu zaručuje více práv, než zákoník práce.. no, ale asi bych se vůbec nedivil vlastně. Tady je možný už cokoli.
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    a nestačilo by mu prostě dát normální výpověď dědkovi kazisvětovi? :)
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    WTF
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    Schválil demolici domu na Václaváku. Teď bude Kněžínek dohlížet na památky UNESCO | zpravy.ihned.cz - Česko
    http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-56678000-schvalil-demolici-domu-na-vaclavaku-ted-bude-knezinek-dohlizet-na-pamatky-unesco
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    jáma lvova už má web
    www.ozvucnadeska.cz
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    YBUKO: tvl, to není vtip :)

    Radnice představila další postup projektu - ozelenění dopravně rušných ulic sníží imise o více než 10 % - Městská část Praha 5
    http://www.praha5.cz/cs/dokument/urad/209455-radnice-predstavila-dalsi-postup-projektu-ozeleneni-dopravne-rusnych-ulic-snizi-imise-o-vice-nez-10
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    (otevřený dopis primátorovi ve věci bezbariérových opatření v Praze)

    Vážený pane primátore,

    jmenuji se Karolína Chloubová*. Trvalé bydliště mám na Černém mostě. V současné době studuji na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Pohybuji se na elektrickém vozíku. Píši Vám ohledně bezbariérové dopravy v Praze. Jistě Vám nemusím připomínat, v jak zoufalém stavu se stále nachází. Lidem na vozíku zabraňuje žít plnohodnotný život. Řadu let nejen já, ale i další s trpělivostí čekáme, kdy se situace zlepší. S uzavřením stanice metra Národní třída se stav metra v centru metropole vrátil do stavu z roku 2007!

    V centru města zůstává většina výstupů z metra bariérových. V předvoleních slibech ODS jasně stojí: „Zajistíme bezbariérové přístupy do stanic metra – Národní třída, Háje, Můstek A i Můstek B, I. P. Pavlova, Anděl, Palmovka, Karlovo náměstí, Opatov, Roztyly a Náměstí Míru.“ Při otvírání výtahu na Národní třídě jste hovořil doslova o „obrovském dluhu“, který má Praha vůči vozíčkářům. Pane primátore, neměly by se dluhy splácet? V současné době bohužel nezaznamenávám ani vůli k tomu, aby se změny v dopravě děly. Výstavba výtahu, na tak významné stanici metra jako je Můstek, se neustále odkládá.

    Praha v současné době přišla o peníze kvůli změnám v rozpočtovém určení daní, v této souvislosti pro Hospodářské noviny uvádíte: „Měly to být peníze určené na to, abychom některé věci dostavili nebo opravili rychleji, s tím teď holt nemůžeme počítat. Konkrétně se třeba zbrzdí přebudování stanic metra na bezbariérové.“ Najdou se však někdy peníze, aby Praha svůj dluh splatila? Váš současný postoj spíše nasvědčuje, že bezbariérová doprava je položka, na které se bude vždy šetřit. Ale na dluhy se peníze přeci najít musí, nemyslíte? Bezbariérová doprava, zdá se, bude jako první škrtnutá položka na rozpočtu Prahy, ačkoli tento problém je tu od počátku a zaslouží si, aby byl brán vážně. Praha nemůže dál šetřit tím, že bude pokračovat v diskriminaci části svých obyvatel. Nemůžete nám donekonečna prodlužovat každodenní cestu do práce či školy o desítky minut, aniž bychom viděli, že se snažíte situaci řešit a stále ji neodsouváte.

    V Praze byla řada příležitostí, při kterých se mohly zřídit výtahy do různých stanic v centru města, například na Můstku, Karlově náměstí, Náměstí republiky, Andělu. Proč se nesnažíte zapojit developery investující v Praze do financování výtahů?

    Pane primátore, doufám, že si uvědomujete, že hendikep bariérové veřejné dopravy Prahu vyřazuje ze společnosti moderních a citlivých měst 21. století. Čekali jsme již příliš dlouho na to, aby bylo možné s těmito úpravami otálet. Nejedná se o maličkost, jedná se o překážky, které denně překonávají tisíce Pražanů.

    S přáním pěkného dne,

    Karolína Chloubová
    V Praze 17.7.2012

    --
    https://www.facebook.com/karolina.chloubova
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    YBUKO: To je strašný, hlavně ten boční pohled na tu obrovskou masu. Uf....
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam