SPIPI: Když mi nepřipadá moc dobrej nápad, aby v každý ulici byla cedule s jinou povolenou rychlostí a další miliony příkazů, zákazů, příčných prahů a ostrůvků, tak to znamená, že chci zrušit dopravní předpisy? Co na to říká tvůj ošetřující lékař? :-)
ad. 1.) Řidič není debil, nepotřebuje značky na to, co je evidentní (a pokud je debil, značka ho nezastaví).
ad. 2.) Příčné prahy nejsou překážkou plynulé dopravy? Ty jezdíš po Praze pouze rychlostma do 15km/h? Protože rychlejc se přes ten nesmysl jet nedá. Ostrůvky jsou ještě celkem dobré řešení (obecně, v Praze pochopitelně zprzněné alespoň špatným provedením, když už nejde o vyloženě špatný nápad - chybí jim osvětlení, odrazky jsou málo a když se nečistí, je to prostě jen tmavý kus betonu uprostřed silnice - zní to jako bezpečná věc?)
Počet nehod auta s chodcem je zas trochu složitější téma, než kolik tvůj sluníčkový černobílý svět pobere, ale i tak se to pokusím vysvětlit. Problém je v tom, že chodcům byla dána přednost, což jim jednak umožnilo přecházet tam, kde to dříve byl problém, ale zároveň je to ukolébalo v pocitu bezpečnosti dané právem. Často pak nesmyslně riskují, vstupují do vozovky bez rozhlédnutí a mnoho těch nehod se odehrává mimo přechody pro chodce. Tím nechci ani naznačit, že přednost chodců je špatný nápad, je no naprosto logické a správné, jen je potřeba si uvědomit, že auto se pohybuje nějakou rychlostí, váží dvě tuny a řídí ho zas jen člověk - je potřeba počínat si opatrně.
ad. 3.) To pravidlo pravý ruky - jo, někde je, ale většinou ne, tak si nevymýšlej, ok?
Mě ten les značek někdy prostě připadá jak kdyby se někdo pomátl, to je celý. A přidávat ještě další? wtf?