HAMSTER: no Hamstře, navádíš mě tady, abych si projel Prahu a přitom pravidlo pravé ruky je skoro na celých Vinohradech, Vršovicích, Strašnicích, Žižkově, Holešovicích, Karlíně, Libni, Letný, Dejvicích.. a tak bych moh vyjmenovat snad celou Prahu. No prostě skoro všude, kde nejsou semafory a jsou to rezidenční místa pro bydlení. Žiješ vůbec v Praze? :) O co ti jde? Děláš tady ze sebe experta na dopravu v Praze a přitom těch much tam máš požehnaně. No nevim nevim. A světe div se, auto mám, řídím, ale přirozeně dávám přednost alternativám.
Krom toho míchat kamery s dopravním omezením je hodně slušná demagogie. Chápu, že ty, jakožto asi fanda svobodných nebo podobných pomatenců, kteří by nejraději nebyli regulování vůbec žádnými pravidly, je proti značkám, zpomalovacím pruhům, ostrůvkům atd.. Ale žádný alternativní řešení nenabízíš. Hovoříš jen o tom, že řízení v Praze je intuitivní a že to jde všechno samo. Hamstře, to je blábol par excellence! Kam na to chodíš prosim tě? To bychom pak nepotřebovali ani přechody pro chodce, semafory nebo nedej bože, dopravní předpisy a pravidla jízdního provozu obecně. Natož pak nějaký řidičáky, že? Nechtěl bys náhodou žít na divokym západě a jezdit radši na koni a střílet z pistole?
To si skutečně připadáš tak nesvobodnej a omezenej? To ti skutečně připadaj veškerá společenská pravidla tak neúnosná? A jak by sis to představoval?
Jinak tvoje argumentace vázne.. neříkám, že absolutně, aby sis to zase nevyložil nějak špatně..
ad 1)
Blábol. Značka neřeší situaci stoprocentně, ale smysl má a dává jasný signál, jak se má řidič chovat - od toho ty značky máme. Značky mají mnoho významů, nejen restriktivní, ale i třeba informativní a já když vidim značku 30km/h, tak krom toho, že bych měl zpomalit, říká mi, že může být vyšší rychlost nebezpečná i pro mě jakožto pro řidiče. Jestli řídíš stylem balkán či vzdálená asie, tak potěž koště. Ale vůbec bych se nedivil.
ad 2) zase blábol. Generalizuješ. Omezení dopravy pomocí prahů, zúžení atp. též má svůj význam a vychází z předpokladu, že jednak řidiči nejezdí jako hovada (neohrožuje tedy plynulost dopravy ani nenavyšuje zplodiny) a druhak smysl takových úprav komunikací má hluboký význam ve smyslu podpory pěších a jejich bezpečí, bezpečí na přechodech a místech, kde se nachází třeba děti (u škol etc.). Jasně, budeš namítat, že nic takovýho není potřeba, protože řidič zpomaluje sám od sebe atd., ale to bychom asi neměli ročně tolik mrtvých chodců, že. Vedle toho, že taková opatření se provádějí ve všech světových metropolích a to v mnoha případech mnohem déle a s mnohem větší intenzitou, než v Praze.
Jestli tě tohle zajímá, doporučuji třeba tohle:
Přechody
http://www.prechody.cz/
ad 3) viz výše. Zde se pleteš velice.
Takže Hamstře, vylez někdy z toho auta a běž se laskavě projít po ulici. Udělá ti to dobře a třeba přijdeš i na jiný myšlenky. Pak nám o tom tady můžeš zase něco pěknýho napsat.
NOIK: Pravda pravda, ale to není problém značek, ale zkorumpované politiky v Praze, veřejných zakázek a podobně. Podobně jako u mnoha dalších problémů/problematik, které (nejen) Prahu tíží.
pro odlehčení