• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MIKATCHOUPraguewatch - mapa pražských kauz
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    MIKATCHOU: zatím sem to neověřoval, ale řekl bych, že se to zakládá na skutečnosti..
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    MIKATCHOU: Že seš to ty, tak na to večer mrknu, teď nemám kdy...
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    HAMSTER: udělej mi tu radost a přečti si aspon uvod u tohoto textu

    Kdopak_by_se_Marxe_bal_.pdf (645947 B)
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    HAMSTER: deklarativně Marxistů moc není, neznám přesný počet, taky je otázka, jestli tě zajímaj jen lidi, co jsou zaměstnaní na různých katedrách, nebo i lidi, kteří působí mimo akademickou sférů. Důvod, proč mnoho lidí jsou Marxisty, ale nikde to o sobě raději nepíšou, je prostý - kvůli lidem, kteří to nechápou. Stopa Marxismu ovšem je ve všech jejich úvahách nebo se projevuje ve způsobu analýzy. Je hodně lidí, kteří třeba ve svých pracích vychází z jiných filosofů a vědců, kteří jsou Marxisti, ale mainstreamová veřejnost to o nic neví. Třeba ne každý ví, že Gramsci byl Marxista. Někteří lidi to neví ani o Žižekovi. Málo se ví, že Marxista byl i Jan Palach. Někteří pravičáci čtou Jeana Paula Sartreho a ani netuší, že čtou kovanýho Marxistu. Ale přesné počty ti fakt neřeknu.

    Jinak ano, dá se to použít bez toho, aniž by se tím něco nekomu nutilo. dokone se tak používá ve většině případů, ale to ty nikdy nezjistíš, protože odmítáš číst cokoliv, co se na Marxe odkazuje.
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    SPIPI: tak je to drb, nebo pravda?
    SPIPI
    SPIPI --- ---
    drb:

    "Na dnešním zastupitelstvu Prahy 10 se stala prazvláštní věc: nejméně půl hodiny před startem už byla všechna místa zasednutá a úředníci odmítali pustit do sálu další diváky z řad občanů, kteří tam chodí a vystupují pravidelně (a jsou ve svých vystoupeních vůči vedení městské části poměrně dost kritičtí). I když míst ke stání bylo ještě dost, úředníci byli neoblomní. Občané museli tedy stát mnoho hodin na chodbě, na které nejsou židle, a sledovat jednání na jediném monitoru, kterému nebylo chvílemi rozumět. Ještě zvláštnější bylo, že zmíněné podivní diváci, kteří místnost dávno před začátkem zaplnili, během zasedání vypadali, že je jednání vůbec nezajímá. Nicméně i přes to: velmi často po schválení různých bodů, které prosazoval starosta Milan Richter, usilovně tleskali. A to i tam, kde by potlesk normálně nikdo nečekal. Bylo opravdu milé slyšet od lidí, co vypadali, že přišli na zasedání v pauze mezi lekcemi kickboxu a posezením v herně, tak velký aplaus například při oznámení, že na Praze 10 budou nové školky. Méně milé už ale bylo, když zde zachycená paní začala napadat novináře, který si tu podivnou partu fotil, a chtěla po něm, aby se jí legitimoval. Resumé: pokud mělo být něčím cílem pozvání této skupiny na zastupitelstvo zastrašení občanů či novinářů, tak se povedl pravý opak - kdo měl foťák aspoň na mobilu, ten si to tam zdokumentoval. Další jednání zastupitelstva Prahy 10 se navíc díky tomu dostane pod ještě větší drobnohled. Protože co je lepší téma na článek než nájemní ranaři, které teď bude chtít každý vidět na vlastní oči?"
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    HAMSTER: a na co že ses to ptal?
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    MIKATCHOU: Hele sorry, ale tohle je vazne krajne urazlivy a neprijatelny chovani. Za prvy jsi tu debatu rozjela ty svou marxistickou agitkou, takze to, ze ted diskusi z pozice "moci" ukoncis je vazne zarazejici a pak - delas to, co pokazdy. Zacnes se schovavat za "post-" a "neo-" a misto vecnych argumentu zacnes s osobnimi utoky a seznamem literatury. Pokud problematice skutecne rozumis, argumentuj. Pokud mas pouze precteno x knih a sama bez citaci a odkazu na ty knihy mi neumis odpovedet na primitivni laickou otazku, pak nechapu, co ma za vyznam tvuj titul. To je jako by se me nekdo zeptal na to, co je to baroko, a ja nedokazal vyplodit lepsi odpoved, nez "precti si Syrovyho kretene."
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    Bubny – Zátory pohledem mladých architektů -
    http://earch.cz/clanek/7986-bubny-zatory-pohledem-mladych-architektu.aspx
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    tak toto není pražská kauza, ale ústecká, nicméně je velmi akutní - sociální bydlení schází všude, zejména v Praze

    https://www.facebook.com/...y/tiskov%C3%A1-zpr%C3%A1va-iniciativy-bydlen%C3%AD-pro-v%C5%A1echny-ze-dne-2-%C3%BAnora-2013-1615-se%C4%8D/531299086901306
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    už mě ta demagogie tady nebaví, nikdo z vás netuší o marxismu ani hovno, hlavně nechápete, že já vycházim především z různých postmarxistických a neomarxistických děl, který reflektujou nový kontext a reagují na nedostatky původní teorie, nicméně zároveň nepopíraj, že z ní vychází a pouze jí rozšiřují a upravují.

    Tahle diskuse je o Praze, a já už se tu nemíním dál dohadovat s partou lidí, co v životě nic marxistickýho nečetli. Je to jako bavit se o drogách s mámou, která v životě nebyla na party a nepije ani alkohol. Takže konec přátele, odted tu budu podobný diskuse mazat. Jdem se bavit o Praze.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    MIKATCHOU: No a pokud porovnám marxistický a kapitalistický světy (Čína - a klidně vemem tu před 20ti lety nepokřivenou vlivem kapitalismu, Korea, Kuba, SSSR a bývalý Východní blok vs. EU a USA), pak mi připadá, že k záhubě maj mnohem blíž marxisti. Tolik čistě jen pozorování praxe.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    MIKATCHOU: Tak s tímhle nesouhlasím, člověk není až tak výjmečný, aby se mohl vymezit vůči přírodním zákonům.
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    já myslim že je spíš nebezpečný přirovnávat jakýkoliv zákonitosti v přírodě k lidstvu, my máme svý hlavy, přemýšlíme každej uplně jinak, planeta je plná různých civilizací a kultur, co kultura to jinej sociální konstrukt... v Asii maj lidi kolektivistickýho ducha, v severní Americe jsou zas individualisti... těžko říct, co je správné a co nás rychlej přivede k záhubě...
    DAHY
    DAHY --- ---
    MIKATCHOU: Ja teda nejsem odbornik, ale jsem presvedcenej, ze musel vyvratit nekoho jinyho nez Darwina, protoze napriklad ta vnitrodruhova kooperace jeho teorii nijak neodporuje. Vsemozni "sharks" se Darwinem radi ohanej a historicky urcite evolucni teorie u zrodu ruznejch ekonomickejch a spolecenskejch teorii stoji, ale napriklad spravnost rozebirani socialniho statu rozhodne z ni rozhodne nevyplyva.
    MIKATCHOU
    MIKATCHOU --- ---
    DAHY: no ale v tom ohledu kterej sem popsala Kropotkin skutecne Darwina vyvratil
    DAHY
    DAHY --- ---
    HAMSTER: Ja jsem chtel pouze upozornit na spatnou interpretaci Darwina a prispevek byl mirenej spis na id mikatchou. Ciste technicka poznamka.
    HAMSTER
    HAMSTER --- ---
    DAHY: Bavíme se o principu soutěže a jeho přínosu v přírodě a přeneseně i v lidské společnosti. Darwina můžem klidně vynechat a nazývat to jinak (nemám humanitní vzdělání, takže po mě ani nemůžete chtít citace různých teorií), jde mi jen o tu konkurenci. Neplatí to přeci jen v nějakém ghettu, kde se má nejlíp ten, kdo všechny ostatní zmlátí. Jakákoli forma konkurence (od toho ghetta až po vědecké týmy) je zdravá a nutí lidi zdokonalovat se. Je to taková tažná síla všeho lidskýho úsilí. Když ji dáme pryč, nastolíme automatickou rovnost, co bude nutit člověka zlepšovat se nebo vůbec pracovat? Navíc soutěživost je natolik přirozená, že každý takový pokus je předem odsouzen k zániku, protože i když dáme všem lidem rovné příděly a budou všichni zabezpečeni, časem je jejich přirozenost začne nutit vylepšit si to "svoje" a celý systém se pokřiví - v případě plánovaného hospodářství s fatálními důsledky.

    "Hrabivost" je člověku přirozená, nedá se jen tak zakázat. Proto je komunismus jako takový v praxi neproveditelný.
    DAHY
    DAHY --- ---
    Ja bych vubec byl s tim Darwinem a jeho aplikaci mimo prirodni vedy opatrnej. Myslim, ze autorem obratu "preziti silnejsiho" nebo "silnejsi vyhrava" je nekdo jinej a pokud ho Darwin nekde pouziva, tak jen v urcitym kontextu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam