• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GAFHerní rady a vychytávky Herní poradna
    GAF
    GAF --- ---
    ANONYMCZE: zcela zjevně. 45GB na hru je masakr. Ale na druhou stranu... kdysi byly hry na 6 mega a stačily na dlouhé dny, pak byly hry na jedno cdčko, teď jsou na jedno až několik DVDček, přijde doba, kdy VR Hi-Res OCfG LTP hry budou běžně (jo, ty názvy si opravdu vymýšlím) na 2 terra...
    RCROW
    RCROW --- ---
    ANONYMCZE: Já vím, co máš na mysli, ale kdyby třeba JRC ten klíč prodávali, tak bych si to tak koupil, ale nemůžu věřit neznámým prodejcům. Jednou jsem si koupil na Aukru Blacklist ( tak nějak se to jmenovalo) a klíč mi nefungoval a reklamovat taky nebylo kam, to je jediná obava poslat peníze a pak na tebe nějaký podvodník udělá dlouhý nos.
    RCROW
    RCROW --- ---
    ANONYMCZE: Jo 6 Cd a trvalo to celé tak cca 2 hodiny, byla tam samozřejmě hned i aktualizace.
    RCROW
    RCROW --- ---
    ANONYMCZE: No, tak asi jsem to uvedl nepřesně, přišlo to dnes a jmenuje se to CoD Advanced warfare, ale určitě víš, co jsem měl na mysli, ale mám se vyjadřovat správně, to je jasná věc. Díky.
    RCROW
    RCROW --- ---
    Tak dnes jsem naistalovat novou hru Call of Duty 4 (6CD) a hned jsem ji začal hrát. Tak podívaná je to úžasná, taky však trošku k zamyšlení. Předvádí se tam superchytré zbraně, ale téměř všechny by již dnes mohly být realizovatelné, jen by byly třeba neúměrně drahé. Jsou tam představeny fuční granáty, které mají v sobě jakýsi radar, jak granát hodíte, počítač uvnitř vyhodnotí okruh živých cílů kolem místa předpokládaného dopadu, vybere nejbližší cíl a přímo do toho cíle malá raketka ten granát 100% přesně navede, no myslím, že to dlouho nebude trvat...tak, nevím jestli tvůrci hry čerpají náměty od armád, nebo armády od takových her. Ale, konec filozofování, hra je bojová, to se vědělo a je nádherně udělaná, obraz, zvuk prostě vše super. Peněz v tomto připadě litovat není potřeba.
    GAF
    GAF --- ---
    RCROW: Crysis 3 jsem nehrál, ale tyhle souboje s bossem většinou jsou o tom, že ho buď zabít nemůžeš (při první konfrontaci) a musíš někam utéct - zjistit kam a kudy v tom chaosu boje je to jádro pudla takovýho souboje.

    NEBO

    ho můžeš zabít jenom nějakou oblikou. Něco na něj shodit. Rozstřílet mu generátory života (někde má třeba 4 malé bedničky / artefakty / cokoliv co mu neustále dodává život). Nalákat ho do něčeho (láva atp...).
    RCROW
    RCROW --- ---
    Ahoj přátelé, začal jsem znovu hrát Crysis3 a mám problém s tou nestvůrou jménem "loutkař". Když už ho jednou s vypětím všech sil zabiju, tak zase po dvou vteřinách vstane a jede to dál.Co s ním? Je na to nějaká rada? Díky a ještě jednou zdravím.
    GAF
    GAF --- ---
    Ale už jsem to mimochodem zjistil i v tom Grimrocku 2 - missile weapons připočítávaj dmg doopravdy přes dexteritu a jenom ty vrhací jsou přes strenght. A to ne všechny.
    GAF
    GAF --- ---
    TRAGED: na "naprosto běžně" bych to neviděl. To spíš že občas a zdůvodňuje se to tim, že luk ve skutečnosti potřebuje na dmg sílu. Což ok. Ale v naprostý většině RPG to byly missiles dycky přes dexteritu. A dávalo to smysl - válečníci jsou brutish a maj sílu a rogues a hraničáři jsou obratní a maj dexteritu.

    Ostatně i s tou dexteritou to má smysl, protože když se jeden s vysokou schopností střílení z luku je schopnej trefí jelenovi v běhu na 50 metrů do oka tak je jedno, jestli natahuje luk o třetinu míň než ten co se tak tak trefí někam jakože zhruba do toho jelena...
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    GAF: Přes DEX se počítá zásah a to často i u melee, DMG se v RPG počítá pres STR i u luku naprosto běžně.
    GAF
    GAF --- ---
    SHARINGAN: právě že googlim už hodinu a nic. Sem tam hláška na forech, že i luky jsou škálovaný damážem přes sílu (STRENGHT) místo obratnosti (DEXTERITY). Což možná má smysl v realitě, ale v RPGčkách to bylo dycky přes dexteritu žejo. Nicméně jediná missile weapon, kterou jsem našel zatim byl prak a ten měl damáž přes dexteritu, to jo. Takže vůbec nevim. A je to dost zásadní, když člověk rozjede tu postavu špatně hned od začátku :(

    A u vrhacích to dokonce vim, že u nich je potřeba mít charakter s velkou silou. Protože ta dělá tu damage. Dexterita je pro vrhače relativně zbytečná (paradoxně).
    SHARINGAN
    SHARINGAN --- ---
    GAF: netusim, wikia nema tohle info? jaky to je btw? slysel jsem ze tu zustalo stejne dobre jako jednicka, jen rozmanitejsi a tezsi... tesim se na to, asi si to dam pod stromecek :)
    GAF
    GAF --- ---
    GRIMROCK II:

    Hele lidi tak jak to je, takže síla je potřebná na damage i pro lučištníky? Jakože dexterity je relativně až uplně zbytečná pro missile weapons?

    Máte někdo luk? Já se k němu ještě nedostal, je u něho napsaný že síla do damage jde ze STR nebo z DEX?
    SHARINGAN
    SHARINGAN --- ---
    sorry za tu knihu, nudim se v praci :)
    SHARINGAN
    SHARINGAN --- ---
    RCROW: nevim jestli si rozumime... nejde o to kde nakupujes ale spis kdy...

    obecne je ted mnohem vyhodnejsi byt trpelivy a hru si koupit pul roku az rok po vydani, protoze predobjednani ci koupe bezprostredne po vydani prinasi hodne komplikaci a nevyhod...

    a) optimalizace a debugging - diky siroke dostupnosti pripojeni k internetu uz neni potreba investovat do testovani her tolik prostredku... valna vetsina her je prakticky vydavana v betaverzi a testeri jsou prvni hraci.. veskere chyby ve hre, at uz tykajici se technicke ci herni casti, jsou opravovany az po vydani zapomoci patchu, hotfixu ci uzivatelskych modu...

    b) servery a drm - tyka se predevsim multiplayerovych her, ale neni to pravidlo a casto postihuje i single hrace... napor na servery vydavatele je nejvetsi bezprostredne po vydani, coz zpusobuje problemy s konektivitou nebo i samotnou autentizaci, takze dochazi k vypadkum pripojeni, pomalemu ci opakovane neuspesnemu prihlaseni, problemy s latenci atp., hrani je mnohdy neprijemne a nekdy i nemozne

    c) dlc aka downloadable content - volne muzeme prelozit jako stazitelny ci pridavny obsah je trendem poslednich cca 5ti let... po vydani hry, behem nekolika nasledujicich mesicu vyvojari pridavaji do hry dalsi obsah, vetsinou zpoplatneny, aby jednoduse zvysili zisk z jiz vydane hry... zpravidla ale, zhruba do roka, vydavatel vypusti novou edici, ktera jiz tato dlc obsahuje v zakladu

    d) cena - castka za kterou se hra prodava nikdy nebude vetsi nez pri vydani :) zejmena u digitalnich kopii pc her jde cena rapidne dolu... hodne AAA her se na 50% puvodni ceny dostava uz po par mesicich hlavne akcemi distributora... pote klesa i zakladni cena, ktera je opet jeste zlevnovana distributorem, ke konci zivotniho obdobi muze skoncit v pay-what-you-want bundlech ci dokonce uplne gratis...pripadne vydana re-edice, dlc ci season pass prochazi obdobnym procesem... cenova politika se lisi, samozrejme, dle vydavatele, dodavatele a individualne v navaznosti na kvalitu hry nebo na hodnoceni kritiku a hracu samotnych...
    treba takovy Activision Blizzard, vydavajici prave tve Call of Duty, zlevnuje vzacne a minimalne... oproti nemu takovy Square-Enix rozdava slevy jak ozraly Santa Claus...

    podtrzeno, secteno... pri vydani das za hru u autorizovaneho dealera radove pres tisic korun, hra obsahuje chyby a neni nejlepe optimalizovana a casem si jeste priplatis za pridany obsah, pokud budes chtit hru kompletni... ovsem cim dele vyckas, tim budes mit hru levnejsi, kvalitnejsi a obsahlejsi... nemluve o tom, ze je rozumne pockat na nejake recenze a zjistit jestli za to hra vubec stoji... v dnesni dobe publisheri neznaji stud a nedela jim problem pozadovat 50 € za hru kterou hrac pak dohraje za 2-3 hodiny (Kane and Lynch 2, Homefront)
    RCROW
    RCROW --- ---
    SHARINGAN: Jen jednou jsem přes Aukro zaplatil zrovna za Black Ops, ale- nevím na které straně byla chyba, ale nepodařilo se mi ji nakonec spustit, takže to kupuji "postaru", nic zvláštního neobjednávám, taky nemám ani celkem jinou možnost hru někde získat bokem, takže to klasicky kupuju. ale už jsem v životě prodělal tolik peněz, tolik lidí mě už okradlo, že nějaká hra už mě z kolejí nevyhodí, tak to nějak vidím.
    SHARINGAN
    SHARINGAN --- ---
    ANONYMCZE: Ghosts už byla nuda? :) IMO MW1 byla tak poslední dobrá, ba dokonce vynikající... MW2 měla ještě dobrou kampaň, ale multiplayer byl příšernej... Black Ops už byla nebetyčná píčovina, ať si Codboys řikaj co chtěj :) pak už sem to nehrál a dle všeho jsem o nic nepřišel...
    SHARINGAN
    SHARINGAN --- ---
    RCROW: to je právě ono, proč kupuješ zajíce v pytli? :) s příchodem digitální distribuce už předobjednávka nemá smysl, protože kopií je neomezeně... leda v případě že opravdu chceš krabičku a přenositelné médium, nebo objednáváš nějakou edici obsahující další fyzické zboží... nicméně i v tom případě je vždycky lepší čekat než si koupit hru která je k ničemu... v dnešní době, bohužel, ten kdo si koupí hru při vydání je na tom nejhůř, kdo si počká je na tom vždy lépe...
    RCROW
    RCROW --- ---
    Tak má to být úplná novinka, tak nevím, už jste to někdo hrál? Má to vyjít snad až 4.11.
    SHARINGAN
    SHARINGAN --- ---
    RCROW: oboje, se vsi uctou... ale jestli te to bavi, tak jsou nazory ostatnich irelevantni, proti gustu zadnej disputat
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam