• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GREGIDřevo
    SUOTAM
    SUOTAM --- ---
    dají se někde v Praze a okolí sehnat masivni 5cm tlusté suché dubove fosny?
    KOJA
    KOJA --- ---
    JOSEF_K: Dekuju za odpoved ale GHOSTDOGG je bezkonkurencni.
    GHOSTDOGG: Znova dekuju za super odpoved! Hadam, ze budes telepat, uz podruhy jsi naprosto presne vystihnul co jsem mel na mysli a to se mi na internetech fakt nestava.
    GHOSTDOGG
    GHOSTDOGG --- ---
    KOJA: Ekonomický low-end máš, když si smícháš trochu jemnějších pilin s obyčejným disperzním lepidlem (Herkules apod.), aby z toho byla taková kaše. Pak to tam napatláš, zatlačíš, a buď rovnou do nezatuhlého našroubuješ pant (méně vratná varianta), nebo počkáš až to vytuhne, volitelně předvrtáš, a přišroubuješ (více vratná varianta). Pokud to tam dáš než to zatuhne, tak sundej z pantu dveře popř. pant i s dveřma ze skříně podle toho, kde to je vyčvachtaný, aby se ti to nepáčilo. Piliny s lepidlem jsou v uvozovkách základ kytu na dřevo.
    JOSEF_K
    JOSEF_K --- ---
    KOJA: Díry zamázni tímhle a vruty zase zašroubuj:
    Lepidlo MAMUT GLUE (High tack) | Den Braven
    http://www.denbraven.cz/ms-polymerni-lepidla-a-tmely/0440-mamut-glue-high-tack-51-cz1.html

    Sice ti toho hodně zbude, ale je to jedno z nejlepších lepidel, co znám, a využiješ ho na všechno možné.
    KOJA
    KOJA --- ---
    Jeste dalsi lama dotaz. Mam svecene panty u drvirek skine. Je to jeden dlouhy, uzky mosazny pantik po cele delce hrany prichyceny cca 5 vruty do boku. Jde o to, ze se horni srouby postupne povolovaly a vycvachtaly zavit. Mam predstavu, ze bych soucasne diry necim zamaznul (kyt?, tmel? neznam terminy) a pote znovu vrutem vyriznul zavit. Co byste doporucili? Budu toho potrebovat tak na 5 vrutu max, tak preferuju neco ekonomickyho. Diky.
    KOJA
    KOJA --- ---
    GHOSTDOGG: Mockrat dekuju, za vysvetleni. Ted uz tomu v principu rozumim.
    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    ZOFKA: já myslím, že stačí přelakovat. tento by měl v pohodě na dětské hračky http://www.balakryl.cz/index/detail/prd_id/3 osobně neznám, používám ale polyurex, ten je jenom do interiéru a su s ním spokojený
    ZOFKA
    ZOFKA --- ---
    Zdravím všechny dřevomilce,
    potřebovala bych radu. V blízké době se chystám k malování na dřevo. Výsledkem bude interaktivní zahrada plná pohyblivých prvků pro děti. Malovat začnu na bukové kvádry cca 30 cm velké. Jak nejlépe postupovat?
    Penetrovat tvrdé dřevo před samotnou malbou? Případně čím?
    Pro malbu chci použít akrylové barvy a fix. Dále si nevím rady, jak a čím zafixovat výsledný motiv. Mohu použít lak? Dvousložkový nebo raději nějaký vosk? Kvádry budou sice umístěny pod střechou, ale okolní prostředí (slunce, mráz) na ně působit bude.
    Za všechny zkušenosti Vám budu vděčná :)
    GHOSTDOGG
    GHOSTDOGG --- ---
    KOJA: Přesně tak jak řikáš, je tam téměř s jistotou mořidlo a přes něj něco, barva se ztrácí většinou časem kvůli UV záření ze slunce.
    Jak to srovnáš, těžko říct, protože celý problém je v tom, že to mořidlo vybledne, ale to něco přes (lak, šelak, olej, vosk) tam zůstává a to dřevo uzavírá (lak a šelak úplně, oleje a vosky záleží jak které, měli by být prodyšné). Tudíž když přes to něco natřeš, tak to v důsledku nevtíráš do toho dřeva (což je žádoucí a principem tónování dřeva), ale natíráš tu povrchovou vrstvu (což těžko říct, co udělá).
    Např. na vrchní desce stolu se dá předpokládát, že mechanicky se tam za ta léta už i ta vrchní vrstva laku různě sedřela, ale na bocích apod. těžko. Výsledek je teda naprosto nezaručenej.
    Každopádně určitě to zkusit můžeš, doporučoval bych nějakou malou plochu, a uvidíš co to udělá (zda se to zbarví, vyschne v případě oleje/vosku apod.) Buď z toho vyleze něco pro tebe uspokojivého, nebo se to dá vždy znovu zbrousit a udělat to znovu a lépe. Dokud tam teda bude nějaká dýha ještě. Pak se samozřejmě dá nalepit celá nová dýha :D
    A ještě mě napadá, ač to vypadá možná lechce, tak chytat stejnou barvu mořidel je vážně těžká věc a zpravidla je mnohem jednoduší vše staré odstranit a znovu namořit. A druhá věc co mě teď ještě napadá: pokud je to šelak, tak ten se rozpouští v lihu, takže můžeš zkusit jestli to nepůjde jednoduše stáhnout lihem (s tím nemám zkušenost) a tím zpřístupnit to dřevo.
    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    KOJA: ano, šelak je transparentní. abys mohl mořit, olejovat a lakovat dle liba,tak ho musíš sundat a dojít až na dýhu, což není trocha práce smirglem, nýbrž kurevská mrdačka na desítky hodin na takové ploše.
    KOJA
    KOJA --- ---
    DOKKTOR: Ta vec co jsem linkoval je sice tonovana ale udajne transparentni. Plati, ze tim zabiju puvodni vzor?
    Jak jsem psal, leskle to nechci. Zajima mne jen to "mořit, olejovat, lakovat dle liba". S trocho pece smirglem na zacatku jsem smiren.
    GHOSTDOGG: Predpokladam, ze puvodni puvrchova uprava je prave moridlo a nejaky lak/selak/cojavim a je to vysisovane od slunce. Rikas, ze tema tonovanyma transparentnima olejema/voskama/apod bych to cele treba na tmavsi odstin priblizne nesrovnal?
    GHOSTDOGG
    GHOSTDOGG --- ---
    KOJA: KOJA: Já bych teda na šelak prděl. Sic nádherná věc, v praktičnosti si však nezadá (ve špatném slova smyslu). U tohodle nábytku to imho za to ani nestojí. Ono ne nadarmo většina šelakovaných věcí jsou starožitnosti, řemeslně bohatý nábytek apod. Dneska se šelak dá nahradit (myslím že nějakým polyakrylátem a je to téměř k nerozeznání) ale to doma nejspíš nevyrobíš.
    Abys to barevně sladil musíš to celé vybrousit, dát pozor abys neprobrousil dýhu (dle tloušťky). Pokud bys to nebrousil, tak máš téměř zaručené, že to bude strakaté, protože tam budou staré vrstvy nějaké povrchovky, přes kterou by se ti ta nová povrchovka nedostala. Nejlepší možnost pak je asi mořidlo a něco přes to: lak, oleje, vosky. Ale je to celé dost práce a ne vždy se to musí podařit, zvláště bez zkušeností.
    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    KOJA: tak asi cokoliv, ale čímkoliv jiným zabiješ původní výzor. asi nejmín destruktivní bude toprostě přebrousit- začal bych tak na 240 a záležíjak moc lesklé to chceš a kolik tomu chceš věnovat energie - do 1000...klidně i 2000 smirgl, záleží. pokud sou škrábance hluboké šlo by to eště zatáhnout epoxidem a pak brousit. to je asi nejmín invazivní. pak ten šelak možeš shodit celý, ale necháš na tom ruky. a pak tomožeš mořit, olejovat, lakovat dle liba, ale imho to bude šílené.
    KOJA
    KOJA --- ---
    JOSEF_K: Aha. Uz vidim i Machalika, Stacilo zkontrolovat ignorelist.
    MACHALIK: Stul prodat nechci, ten se mi zrovna dost libi. Mas ty veci paradni. BTW mas nekde puvodni stav a kolik casu ti zabrala renovace?
    Sam pujdu jinym smerem, trocha patiny mi vubec nevadi a naopak nejsem ochoten delat nabytku ustupky v praktickych ohledech. Taky mi vubec nejde o lesk. Nevis o necem jednodussi na aplikaci a odolnejsim nez ten selak?
    INOX
    INOX --- ---
    LINKOS: Omlouvám se za prodlevu, ale neměl jsem teď moc času na psaní.

    Ta aby to nevypadalo jako, že jsem velkej znalec (tohle je moje zkušenost a dedukce).
    S osmem jsem pracoval asi dvakrát na kuchyňských deskách přímo s tím (olejem) prot to určený. Materiál desek byl buk.
    Co se mi konkrétně neíbilo na tomto oleji bylo jaho hustota. Přišlo mi to hrozně hustý a moc jsem neveděl jak aplikovat. Když to děláš hadrem, tak máš možnost udělat rozdílně tlustou vrstvu. Bud to namáčíš často a moc na to netlačíš a dělá to silnou vrstvu, která pak ve výsledku vytvoří na film a jsou vidět tahy i když se to dělá hadrem po směru vláken, když na ten hadr pořádně tlačíš a jen to zlehka nacucne do materiálu tak se nevytváří se film a nejsou vidět tahy hadrem. Jen nevím, jestli je zaručeno dostatečné množství na kvalitní ochranu. když na upravený povrch šplouchne voda má to ze začátku odpudivé vlastnosti. Pokud kapička na povrchu stojí déle začíná dřevo pod kapičkou nabívat a po utření je tam bílá skrvna velikosti kapky a je to i trošku vystouplý. Když se to podchytne v čas tak se to vrátí do původní barvy,ale tvar už je skoro vždy zdeformován.
    Ten comlex olej má pro mě mnohem lepší viskozitu. Vypadá opravdu jako olej a ne jako štáva (osmo). Ten Complex jsem použil už historicky taky na pracovní desku v kuchyni a za těch x let co tam je bylo potřba jednou tak za dva roky přetřít. Nedělalo to takové problemy se stojící vodou na dřevu a aplikace je mnohem méně náročná atd.

    Když to schrnu, tak pro můj pocit se s tím lépe pracuje a dle mích nepodložených zkušeností má i lepší vlastnosti co se týče ochrany dřeva proti vodě..

    Ten kreidezeit vůbec neznám, tak nemohu porovnávat. Ještě jsem párkrát pracoval s Ciranovou jak tu taky byla zmiňovaná a ta mi přijde taky dobrá. Líbí se mi jak zbarvuje (a rozjasňuje) dřevo
    JOSEF_K
    JOSEF_K --- ---
    KOJA: Dobře udělaný šelak je nezastupitelný a vypadá to nádherně, viz fotky machalika. Pochybuju, že by šel nějak zfixlovat. OSMO obecně dělá skvělé věci, ale jestli se dají použít na restaurování, to fakt netuším, to je oblast, které se podvědomě vyhýbám. Ale pár restaurátorů sem chodí, ti budou vědět víc.
    KOJA
    KOJA --- ---
    JOSEF_K: Material na restauratora to neni, je to "jenom" hezky stary nabytek, neni to ani starozitne ani cenne, ani perfektne zachovale. Sorry, ze jsem to neupresnil rovnou. Na vysledku mi zalezi primerene, v podstate mi bude stacit kdyz se trochu sjednoti odstin a barevne trochu zmtavnou svetle skrabance.
    Dyha je tusim orech, tak jsem si rikal, ze bych vzal neco takoveho:
    Osmo dekorační vosk transparentní 0,125l, 3166 OŘECH | NA PODLAHU-nejširší sortiment všech typů podlah
    http://www.napodlahu.eu/osmo-dekoracni-vosk-transparentni-0125l-3166-orech/d-70632/
    Je to dobry napad?
    JOSEF_K
    JOSEF_K --- ---
    KOJA: JJ, šelak. Ale je to docela alchymie a nepouštěl bych se do toho, jestli nemáš zkušenosti. Pokud ti záleží na výsledku, domluv se s nějakým restaurátorem.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam