• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GREGIDřevo
    CH_IN_A
    CH_IN_A --- ---
    PLAGUEDIL: Asi jo, protože molitanovym valeckem nebyl výsledek taky nic moc
    PLAGUEDIL
    PLAGUEDIL --- ---
    CH_IN_A: balakryl jedine strikany.
    JOSEF_K
    JOSEF_K --- ---
    VO_D_KOLEK: Válečkem by to mělo jít v pohodě. Obecně u každé povrchovky je naprosto klíčová důsledná příprava povrchu. To nemá žádný pardon. Cokoli tam odflákneš, to je hrozně vidět.
    VO_D_KOLEK
    VO_D_KOLEK --- ---
    JOSEF_K: Zkusím ten první, odpovídá to videím, takže by to mělo fungovat. Když srovnám plochu před nanesením barvy a zároveň zajistím rovnoměrnou nasákavost, budu myslím spokojen i při válečku.
    (Původně jsem chtěl pořídit pistoli, ale jak jsem začal hledat různé možnosti, řekl jsem si, že to radši počká, až si přes léto zařídím dílnu.)
    JOSEF_K
    JOSEF_K --- ---
    VO_D_KOLEK: JJ, normální penetrace na zdi. Na dřevě se chová v podstatě úplně stejně. Je to akrylát, tzn. je to tekuté, ředí se to vodou, ale jakmile to vyschne, už to vodou nerozpustíš. A já bych do syntetiky taky nešel, nemám ji rád a smrdí jak bolavá noha. Já na tyhle věci moc nespěchám, takže bych to zkusil podzákladovat zředěnou fermeží. Fermež+benzin cca 1:0,25. Tím bych natřel vybroušenou plochu podle postupu níže (broušení-voda-broušení). Ihned po nátěru fermeží bych vzal 400 šmirgl a celou plochu ručně přebrousil krouživým pohybem křížem přes vlákna. Jakmile by se mi začala na ploše dělat mastná kaše z pilin a fermeže, setřel bych ji hadrem křížem přes vlákna. Ta kaše mi zalepí póry a funguje jako tmel. Cca za tři až čtyři dny mám suchou hladkou plochu připravenou na nános barvy. Ale tohle je postup pod laky a šelak, netuším, jestli vodou ředitelná barva nebude mít na fermeži problém s přilnavostí.
    VO_D_KOLEK
    VO_D_KOLEK --- ---
    JOSEF_K: Počkej, myslíš „normální“ (hloubkovou) penetraci na stěny? To mě nepadlo.
    Jemně přetmelit – plošně?
    Postup zkusím, protože do syntetiky, jak píše kolega, se mi fakt nechce.
    Nebo jal bys to dělal ty, pro sebe?
    JOSEF_K
    JOSEF_K --- ---
    VO_D_KOLEK: Penetrace je rozředěný akrylát, natírají se tím třeba štěny před malováním. Na dřevo to docela funguje, ale je to dost měkký, takže se to pak blbě brousí. A ty to právě brousit potřebuješ. Překližka se obecně pod barvou chová všelijak, protože to dřevo je potrhaný a vlní se. Zkus:
    vybrousit 180 papírem -> přetřít trochu mokrým hadrem (aby to bylo suchý tak do deseti minut), povrch by měl dost zhrubnout -> přebruš 400 papírem -> jemně přetmel polyesterovým tmelem -> velmi lehce přebruš už jetým 400 papírem - > natři finální barvou. a mělo by to být cajk. Pokud není, tak před finální barvu ještě vrstvu penetrace.
    VO_D_KOLEK
    VO_D_KOLEK --- ---
    CH_IN_A: Jo, základovku aka filler v pár videích používali, pravda. V jednom ji dokonce nanášeli špachtlí.
    Dřív jsem taky používal jenom syntetiku, ale ten smrad a délka schnutí mě přivedli k vodouředitelným prostředkům.
    Každopádně díky za tip na základovku a vrch, zkusím.
    CH_IN_A
    CH_IN_A --- ---
    VO_D_KOLEK: kdysi jsem resil, proc balakrylem neudelam perfektni hladky nater - renovoval jsem dvere a futra. Je to jednoduche - spatne se rozlyva a moc rychle schne.
    Presel jsem na syntetiku + zakladovku a je to uplne o necem jinem.
    btw zakladovka je v anglictine filler, coz daleko lepe vystihuje podstatu a funkci.
    Zakladovku, v mem pripade Pragoprimer (natiral jsem v Praze, takze co jineho pouzit, ze ano), muzes po 24h brousit, muzes udelat i 2 vrstvy, takze si udelas podklad jak zrcadlo a nasledne das finalni Industrol a kdyz to udelas dobre, coz je neco, k cemu se pomalu po 4 zrenovavnych dverich blizim, tak mas pekny a odolny povrch.
    Jen finalni tvrdnuti trva cca mesic a po tu dobu to i lehce smrdi. Sahat na to ale muzes u za den
    VO_D_KOLEK
    VO_D_KOLEK --- ---
    MARASAN: Křivý, jsou vidět vrstvy (na hranách) a léta (v ploše). Brousím nakonec i 320, ale stejně to vždycky vystoupne. Naposledy jsou zkoušel penetrovat řídkou barvou (dvakrát), ale výsledek je stejný.
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    VO_D_KOLEK: "Nejsem ale moc spokojen s výsledkem" - to znamena co? je to malo barevny? je to krivy?
    VO_D_KOLEK
    VO_D_KOLEK --- ---
    POVRCHOVÁ ÚPRAVA PŘEKLIŽKY PŘED NÁTĚREM BARVOU
    Dělám dost věcí z překližky a většinou je upravuju barvou (akryl) nanášenou válečkem.
    Nejsem ale moc spokojen s výsledkem a přitom vím, že válečkem to není – na dřevě nebo kovu dává přijatelný povrch. A nejde jenom o hrany (nepoužívám úplně nejlepší překližku).
    Na internetech mluví o dvojím vytunění:

    a) penetrace (primer) – co si pod tím předsravit, co použít?

    b) plošné přetmelení (někdo dělá jenom hrany, někdo i plochu) – čím? Akryl nebo něco dvousložkového?
    LEGI
    LEGI --- ---
    zamiloval jsem se (bohužel pro to nemám využití.. nejspíš, mám tendence takový využití najít :)

    Kobeomsuk furniture - Live Edge TV Stand
    https://www.youtube.com/watch?v=cisxRjsm0Kc&t=422s
    JOSEF_K
    JOSEF_K --- ---
    AMOY: Jde. Akorát to bude brzo otlačený a obouchaný a stejně jako jakákoli jiná kultina ti to při sušení nejspíš rupne.
    AMOY
    AMOY --- ---
    Ahoj, chtěl bych si vytvořit konferenční stůl z lipové kulatiny, nevite jestli to jde udelat z tak měkkého dřeva? Díky
    ZATAMOKO
    ZATAMOKO --- ---
    Máte někdo zkušenost se spárovkami z hevea (napr. https://www.heveawood.cz/ )?
    Konkrétně mi jde o použití na korpusy (otevřené rybiny) a čela zásuvek (polokryté rybiny s přesahem - rabbeted half blind dovetails), tzn. proti pohybu to bude dobře fixované.
    Tuhle konstrukci mám ověřenou na smrku/borovici, ale potřebuju tvrdší dřevo (kuchyň). Původní plán byl fix buk 20mm (čela, rámy dvířek a deska) a korpusy ze sm/bor 18mm.
    JOSEF_K
    JOSEF_K --- ---
    LINKOS: nj, jenže konstrukce osb i překližky je o dost jiná než u spárovky. Spárovka ti prostě rupne podélně po vláknech nebo v nějakém lepeném spoji. To u překližky ani osb dost dobře nejde.
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    JOSEF_K: tak propadnutí se teda zrovna nebojím, teď tam je 1cm osb desky a ten pruhyb je minimální, ale já bych spíše žádný. Předtím tam byli asi coulovy prkna a tam už byl strach, že jsou v rozkladu, protože se to prohybalo čím dál víc
    JOSEF_K
    JOSEF_K --- ---
    LINKOS: Hmm, tak to se do toho sklepa nejspíš propadneš. Překližka v téhle tloušťce unese rozhodně víc.
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    Nj, nějak jsem zapomněl dodat, že se po tom bude chodit. Takový poklop do sklepa. Pod tím izolace a dole překližka 10mm. Na krajích bude rám, takže to bude sedět asi 5cm na rámu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam