• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GREGIDřevo
    ZATAMOKO
    ZATAMOKO --- ---
    JOSEF_K: btw. neměl bys tim na stojanovou vrtačku do truhlodílny?
    Jde mi právě o vrtání děr pro panty, vrtání se sukovníky (ptačí budky) apod.
    To cenové a kvalitativní rozpětí je šílený.
    Mám narexku ve stojánku v lidlu, který se mi teď samozřejmě rozpad. Přesnost a ergonomie odpovídala ceně.
    ZATAMOKO
    ZATAMOKO --- ---
    JOSEF_K: chápu, ale i tak lišty nechci. Asi na ně mám alergii nebo co :)
    Každopádně díky za tip s tím filcem, to mě nenapadlo. Bude to rozhodně menší drbačka než ta drážka v hraně.
    JOSEF_K
    JOSEF_K --- ---
    ZATAMOKO: Jo, to taky jde. Nebo jednodušší cestou, že tu drážku uděláš naopak o chlup větší a nalepíš tam třeba kousek filcu. Nicméně lišty jsou skoro lepší řešení než drážka. Zvenčí houby poznáš, protože v rámu děláš polodrážku tak, abys ven měl jenom dřevo. Z vnitřní strany usadíš kazetu a zalištuješ na kolářské hřebíčky. Výhoda je v tom, že když se něco pokazí nebo to budeš chtít přebrousit, přetřít nebo něco, tak jen špachtlí odděláš lištu, vyndáš kazetu a jedeš. Když to máš v drážce, tak už to nikdy nerozebereš.
    ZATAMOKO
    ZATAMOKO --- ---
    JOSEF_K: jj, překližka bude vsazená do drážek (8-10mm hlubokých v 18mm spárovce/rámu).
    V jedné chytré truhloknize jsem našel tip, že se do korpusu udělá drážka o 0.25-0.5mm menší, zároveň se do hrany překližky se udělá 1mm zářez/drážka. Překližka se nacpe do drážek, což umožní ten zářez, který pruží. Tím se to i pevně usadí a při sesychání ta překližka nebude vaklat. Ale nevím, nemám s tím zkušenost.
    Lišty nechci :)
    JOSEF_K
    JOSEF_K --- ---
    ZATAMOKO: To by mělo být cajk. Když to tam uchytíš nějakým slušným způsobem, tzn. do drážek nebo do lišt, tak by to mělo být v pohodě.
    ZATAMOKO
    ZATAMOKO --- ---
    JOSEF_K: dvirka budou 45x120cm, rám počítám cca 5cm (ted nevim, kolik je minimum na nk panty), tak otevrena plocha bude 35x110cm.
    JOSEF_K
    JOSEF_K --- ---
    ZATAMOKO: Na záda v pohodě, tam je to stejně více méně fuk. Na dvířka asi taky. Pokud to nebudou velké plochy, kde by se mohl vlnit.
    ZATAMOKO
    ZATAMOKO --- ---
    Chystám se na korpusy kuchyňských skříněk z borovicové spárovky, spoje na otevřené rybiny, lepeno D4.
    Jak silnou překližku použít na záda a dvířka? Byla by 5mm buková překližka ok? Nebo radši víc?
    Dvířka budou kazetová s bukovým rámem.
    STEMBUS
    STEMBUS --- ---
    KALIF_WH: to vypadá jako přesně ono, díky moc
    VO_D_KOLEK
    VO_D_KOLEK --- ---
    STEMBUS: Taky jsem sháněl, k dvířkům z SDK :) Hledej nábytkové kování.
    STEMBUS
    STEMBUS --- ---
    trošku OT, pardon, ale nejvíc truhlářů bude asi tady! :)

    Poradil by někdo kde koupit toto,ideálně maloobchod, jde mi o 2ks a ještě líp online?

    Jelikož jsme na nyxu, tak dodávám, že opravdu nemyslím ten zapalovač! :)

    díky moc

    CH_IN_A
    CH_IN_A --- ---
    PLAGUEDIL: Asi jo, protože molitanovym valeckem nebyl výsledek taky nic moc
    PLAGUEDIL
    PLAGUEDIL --- ---
    CH_IN_A: balakryl jedine strikany.
    JOSEF_K
    JOSEF_K --- ---
    VO_D_KOLEK: Válečkem by to mělo jít v pohodě. Obecně u každé povrchovky je naprosto klíčová důsledná příprava povrchu. To nemá žádný pardon. Cokoli tam odflákneš, to je hrozně vidět.
    VO_D_KOLEK
    VO_D_KOLEK --- ---
    JOSEF_K: Zkusím ten první, odpovídá to videím, takže by to mělo fungovat. Když srovnám plochu před nanesením barvy a zároveň zajistím rovnoměrnou nasákavost, budu myslím spokojen i při válečku.
    (Původně jsem chtěl pořídit pistoli, ale jak jsem začal hledat různé možnosti, řekl jsem si, že to radši počká, až si přes léto zařídím dílnu.)
    JOSEF_K
    JOSEF_K --- ---
    VO_D_KOLEK: JJ, normální penetrace na zdi. Na dřevě se chová v podstatě úplně stejně. Je to akrylát, tzn. je to tekuté, ředí se to vodou, ale jakmile to vyschne, už to vodou nerozpustíš. A já bych do syntetiky taky nešel, nemám ji rád a smrdí jak bolavá noha. Já na tyhle věci moc nespěchám, takže bych to zkusil podzákladovat zředěnou fermeží. Fermež+benzin cca 1:0,25. Tím bych natřel vybroušenou plochu podle postupu níže (broušení-voda-broušení). Ihned po nátěru fermeží bych vzal 400 šmirgl a celou plochu ručně přebrousil krouživým pohybem křížem přes vlákna. Jakmile by se mi začala na ploše dělat mastná kaše z pilin a fermeže, setřel bych ji hadrem křížem přes vlákna. Ta kaše mi zalepí póry a funguje jako tmel. Cca za tři až čtyři dny mám suchou hladkou plochu připravenou na nános barvy. Ale tohle je postup pod laky a šelak, netuším, jestli vodou ředitelná barva nebude mít na fermeži problém s přilnavostí.
    VO_D_KOLEK
    VO_D_KOLEK --- ---
    JOSEF_K: Počkej, myslíš „normální“ (hloubkovou) penetraci na stěny? To mě nepadlo.
    Jemně přetmelit – plošně?
    Postup zkusím, protože do syntetiky, jak píše kolega, se mi fakt nechce.
    Nebo jal bys to dělal ty, pro sebe?
    JOSEF_K
    JOSEF_K --- ---
    VO_D_KOLEK: Penetrace je rozředěný akrylát, natírají se tím třeba štěny před malováním. Na dřevo to docela funguje, ale je to dost měkký, takže se to pak blbě brousí. A ty to právě brousit potřebuješ. Překližka se obecně pod barvou chová všelijak, protože to dřevo je potrhaný a vlní se. Zkus:
    vybrousit 180 papírem -> přetřít trochu mokrým hadrem (aby to bylo suchý tak do deseti minut), povrch by měl dost zhrubnout -> přebruš 400 papírem -> jemně přetmel polyesterovým tmelem -> velmi lehce přebruš už jetým 400 papírem - > natři finální barvou. a mělo by to být cajk. Pokud není, tak před finální barvu ještě vrstvu penetrace.
    VO_D_KOLEK
    VO_D_KOLEK --- ---
    CH_IN_A: Jo, základovku aka filler v pár videích používali, pravda. V jednom ji dokonce nanášeli špachtlí.
    Dřív jsem taky používal jenom syntetiku, ale ten smrad a délka schnutí mě přivedli k vodouředitelným prostředkům.
    Každopádně díky za tip na základovku a vrch, zkusím.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam