• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRK_R23UDK - Unreal Development Kit / CryENGINE a jine - děláme hry Unreal Engine - tipy, rady, pokec (UE4, UE5)
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    MARTYMARTY: trolling to neni, ale kdyz na konci napises hodne vytlemenej smajlik tak mi to neprijde jako vazne konstatovani a beru to spis jako sarkasmus... ;)
    N0NECZ
    N0NECZ --- ---
    EZEE: Nejrychleji - Start - (programy) - UDK - UDK editor (je tam víc exáčů. Nejspíše záleží na parametru se kterym to hlavní člověk spustí. Pokud by to člověk lovil přímo z disku, musel by asi napsat parametr. Ze start menu prostě vyberu UDK editor a frčí mi.
    EZEE
    EZEE --- ---
    DANCHEZ: super, mam nainstaleno ale po prvnim spusteni se mi editor nedari znovu spustit, nemuzu dohledat exac, nasel jsem jen nejaky UDK a to mi spust jakoby UT
    DANCHEZ
    DANCHEZ --- ---
    EZEE: tak nainstalit UDK a podme do toho, vecer dam dhromady nejaky nej tutorialy pro lidi co to vidi poprvy
    EZEE
    EZEE --- ---
    DANCHEZ: hlasim se se skillsetem nic, taky dobry kdyz jsi samouk kteryho by to bavilo..:) level design treba
    EZEE
    EZEE --- ---
    SHARINGAN: to dame spolu, taky neco komponuju amatersky :)
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    SIRLOON: On to Martymarty fakt asi az tak nemyslel.. ;] Ale samosebou to byla trefna odpoved. Ono to bylo casto videt uz v tom CS, ze na ruznych experimentalnich serverech vznikaly mapy "mapperu", kteri akorat koukli na tutorial "moje prvni mistnost", "moje prvni svetlo" a "vkladame zbrane do mapy". Tuny, haldy takovych map. Ale kdyz chtel jit clovek dal, kazdy novy detail byla vyzva - pitome dvere/vytah/teleport v HL enginu - zadna prdel pro novacka. Ne tak zpracovat nejake komplexnejsi prostredi pripadne do mapy zapracovat interaktivnejsi cast pribehu pro singleplayer campaing (nedejboze naskriptovat nejake situace a rozhovory s NPC - verim, ze jsou na to dneska a jmenovite v UDK neporovnatelne lepsi tooly a neda se to uz uplne radit k leveldesignu, ale vzdycky to bude aspon castecne souviset i primo se samotnou mapou)...

    Myslim si, ze clovek, ktery se s tim nikdy primo nesetkal nema poneti jaka sichta to je. Udelat hrubou stavbu - okej hruby nacrt za den. Pak ale prichazi nejvetsi jebacka - opracovavani, texturovani, detaily, zvuky, funkcni entity...zadna prdel...
    GANDHI
    GANDHI --- ---
    kdybyste potrebovali nejaky texturarsky moudra, klidne se ozvete:)
    MARTYMARTY
    MARTYMARTY --- ---
    SIRLOON: To je nějaký trolling nebo proč když explicitně na konci příspěvku řeknu, že neplatí A, tak řekneš, že tvrdím, že platí A? :)
    N0NECZ
    N0NECZ --- ---
    DANCHEZ: Cožpak otom, mě pesimismus nechybí. horší je, že já od nikoho nic nečekám a pak je člověk stejně zklamaný. :)
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    MARTYMARTY: i ty vtipe... jestli si myslis, ze level design dokaze delat kazdy kdo neumi delat nic jineho, tak si asi jeste moc o herni branzi neslysel
    MARTYMARTY
    MARTYMARTY --- ---
    JAACOB: Ale jo, já nechci snižovat jako obtížnost takové práce, jenom jsem chtěl říct, že to z určitého pohledu může mít snažší start (resp. ne tak náročný na technologický skill - v tom ale asi záleží taky jak moc to je jenom level designer a jak moc už to je i grafik :D).

    Já mám za sebou pár map do různých her, ale nic ve smyslu nějakých složitých enginů, grafikování a tak, spíš jenom čistě návrh map z hlediska velikosti, prvků, balance atd., za pomoci jednoduchých vestavěných editorů (třeba starcraft, babo violent atd), takže jsem fakt fishka v tomhle, nicméně se mi to přijde zajímavá práce (pestrá, prostor pro nové nápady), ale to je tvorba her, a tak trochu asi i software, obecně.
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    MARTYMARTY: dost jsem kdysi delal mapy do CS (HL engine/Hammer editor - napr de_impact) a muzu ti ze zkusenosti rict, ze poradna mapa (resp. leveldesign), ktera byla vyvazena(!), vizualne zajimava a pekne propracovana a mela proste smrnc - to nejni zadna prdel. Ne ze bych chtel rict, ze je to tezsi nez 3D modely nebo prace na enginu :]]]

    Ja jsem taky nadsenec, v ramci UDK jsem akorat kdysi prolitl par tutorialu kolem map designu, hrozne me to bavi, ale znam se a vim jak to mam s casem, takze radsi nebudu nikomu nic slibovat. Zajimaji me taky dalsi casti, protoze zivot hre neda jenom sada map a novych modelu, ale zatim o scriptingu/moddingu nemam ani paru...

    Rozhodne budu koukat se zajmem co se tady deje a kdybych mel casem k cemu prispet, jeste se ozvu - rozhodne zatim nechci byt na zadne nastence :]
    DANCHEZ
    DANCHEZ --- ---
    N0NECZ: nesmis od nikoho nic cekat, pak uz muzes byt jenom prijemne prekvapeny:)
    N0NECZ
    N0NECZ --- ---
    MARTYMARTY: To máš ještě dobrý....u mě to většinou vyšumí na nepodpoře od ostatních, kde když vidím, že nemají lidi kolem mě náladu do toho něco dělat, nechce se mi taky. A bohužel, ono každýho nálada něco dělat přejde hned potom, co má začít fakt něco dělat. :)
    MARTYMARTY
    MARTYMARTY --- ---
    MARTYMARTY: Tim relativně ez myslím ez z hlediska náročnosti na technické znalosti / schopnosti s programama
    MARTYMARTY
    MARTYMARTY --- ---
    DANCHEZ: No level design a takovéhle věci jsou asi relativně ez, ale já mám třeba jeden základní problém - mám (si myslím já teda) nějakej super nápad, jenže když ho pak zkusím zrealizovat, tak to vyšumí na neschopnosti, takže bych se rád s něčím lépe naučil.

    Tím samozřejmě nechci říct, že kdo neumí hustý 3D modely nebo udělat engine, tak má dělat level design. :D
    DANCHEZ
    DANCHEZ --- ---
    nezapominejte na level design, to jde delat i na papir, a zakladni brushe a konstrukci jednoduche geometrie se nauci kazdy

    11 Day Level Design Process Overview - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=pj8cbC2YnwU
    MARTYMARTY
    MARTYMARTY --- ---
    Tak já se tu veřejně hlásím jako očumovatel :-), který se chce začít učit. Můžu tak možná testovat (ale kdo nemůže), v čase se snad do něčeho proberu, zatím zkoumám možnosti atd.
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    N0NECZ: jo tenhle tutorial byl docela dobrej. Bohuzel v aktualnim UDK je par zmen ktere se lehce rozchazi s tim tutorialem (multiselekce, obsah assetu atd.), nicmene obsahove je porad hodne pouzitelnej
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam