• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRK_R23UDK - Unreal Development Kit / CryENGINE a jine - děláme hry Unreal Engine - tipy, rady, pokec (UE4, UE5)
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    FRK_R23: Šílený!
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    No asi budu muset upgradovat HW :O

    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Stáhnul jsem si UE5 a chtěl jsem se podívat na sample project, tak dám taky stahovat...


    Asi to chvilku potrvá :))

    VANGUARD
    VANGUARD --- ---
    Já na svojí hru na UE4 používám GitLab a funguje to úplně bez problému, dokonce několikrát mi to už vyřešilo nepříjemné problémy kdy mi bug enginu rozbil nějaký soubor.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Díky všem za tipy, pro naše potřeby se GitHub ukázal jako nejsnadnější a funkční řešení.
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    Tak hlavne ma perforce vyhodu v internim zamykani souboru. V disney se normalne pouzival a nebyly s nim problemy
    CLUSMAN
    CLUSMAN --- ---
    Nic jineho neznam, ale u nas tez pouzivame perforce a veril bych, ze po velmi dobre uvaze lidi co to vybirali.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Myslim, že neni nutný se tu nějak urážet. Nevyvíjíme žádnou hru, děláme spíš virtual production. Pointa je v tom, že na tom dělám s kolegou a ruční udržování verze je dost o ničem. Github by pro naše potřeby byl asi super, ale vysral se nám AxisNeuron LiveLink plugin, což potřebujem. Až to po víkendu vyřešíme (ono se asi něco posralo kolegovi ve stroji, než že by to dělal github), tak nám bude myslim sloužit dobře.

    Díky za rady :)
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    TRAGED: LOL! Vyvíjel jsi někdy nějakou hru?
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    MIKEE: BP Mergovat je zatím nemožné. Maximálně držet dvě verze vedle sebe a pak copypasta funkcionality do jednoho. Ano, uasset je prostě dost složitej file.
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    MIKEE:Neni to spis otazka spravne konfigurace a hooku? Velke binarni soubory asi nepotrebujes ukladat rozdilove.
    MIKEE
    MIKEE --- ---
    FRK_R23: Tohle TRAGED je strasne, strasne spatna rada, git na hry nebrat. Fungoval jsem ve hrach na mercurial(kod)+svn(data), perforce(vsechno), plasticscm(vsechno) a git(vsechno) a git konci hluboko na poslednim miste. S cim ma git/mercurial problem? S velkejma binarnima souborama. Z ceho se hry typicky skladaj? Z velkych binarnich souboru ;) Jasne, mame LFS, ale to je dost znouzecnost a zaroven neni slozity git+lfs rozesrat
    KERRAY: udk ho umel pred rokem experimentalne, ale o integraci tady nejde, jako spis o prakticnost

    Ja bych osobne vzal free licenci perforce (do peti lidi free, UDK ho ofiko podporuje) .. kdo by to byl rekl, ze tohle zrovna ja prohlasim, ale ano, perforce je opravdu na hry asi fakt nejlepsi VCS. Co muze byt zajimava alternativa je plasticscm (taky maj free tier). u obou nicmene muze byt problem najit rozumny hosting, v to je samozrejme git na tom lip.
    SVN asi porad neurazi, ja uz se na nej pravda trochu divam jako na dinosaura, ale v zasade dela to co ma .. a ma locking! bez toho budes chtit u UDK skocit z okna (blueprinty imho porad nejdou rozumne mergovat) a u gitu to neni samozrejmost
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    Dělal jsem se SVN na dvou velkejch projektech v gamedevu a nikdy nebyl problém. Rollbacků jsem zažil taky dost a vždycky v pohodě. Nevím, co proti tomu máte.
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    BURKHAR: A jedno to neni, obzvlast v okamziku, kdyz prijde na radu rollback, jak ti jiste potvrdi nejeden Release engineer :-]
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    BURKHAR: To uz radsi teamware, nez SVN ;-] Nebo mercurial, jestli chces trvat na tech vekem proverenych technologiich :-)

    GIT nepotrebuje zadnej server. Jeden z vas si mude mit lokalni master repo a oba si z nej udelate pracovni clony, kdy ten vzdaleny tam bude pristupovat pres SSH. VPN ani nepotrebujes, kdyz SSH vytrcis na nejakej vysokej port a zakazes interaktivni login.
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    KERRAY: Git a SVN, to je úplně jedno.
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    FRK_R23: To rozjeď na locahlhostu a přes VPN povol kamošovi / kamošům přístup.
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    nevím, jestli bych se v roce 2021 začínal učit verzovací systém z minulýho století... ale co já vím, treba UDK neumí Git... aha, umí - https://odederell3d.blog/2020/04/22/unreal-engine-4-github-first-steps/
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    BURKHAR: Hmmm ale bez nějakýho serveru jsem v prdeli.
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam