• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRK_R23UDK - Unreal Development Kit / CryENGINE a jine - děláme hry Unreal Engine - tipy, rady, pokec (UE4, UE5)
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    MIKEE:Neni to spis otazka spravne konfigurace a hooku? Velke binarni soubory asi nepotrebujes ukladat rozdilove.
    MIKEE
    MIKEE --- ---
    FRK_R23: Tohle TRAGED je strasne, strasne spatna rada, git na hry nebrat. Fungoval jsem ve hrach na mercurial(kod)+svn(data), perforce(vsechno), plasticscm(vsechno) a git(vsechno) a git konci hluboko na poslednim miste. S cim ma git/mercurial problem? S velkejma binarnima souborama. Z ceho se hry typicky skladaj? Z velkych binarnich souboru ;) Jasne, mame LFS, ale to je dost znouzecnost a zaroven neni slozity git+lfs rozesrat
    KERRAY: udk ho umel pred rokem experimentalne, ale o integraci tady nejde, jako spis o prakticnost

    Ja bych osobne vzal free licenci perforce (do peti lidi free, UDK ho ofiko podporuje) .. kdo by to byl rekl, ze tohle zrovna ja prohlasim, ale ano, perforce je opravdu na hry asi fakt nejlepsi VCS. Co muze byt zajimava alternativa je plasticscm (taky maj free tier). u obou nicmene muze byt problem najit rozumny hosting, v to je samozrejme git na tom lip.
    SVN asi porad neurazi, ja uz se na nej pravda trochu divam jako na dinosaura, ale v zasade dela to co ma .. a ma locking! bez toho budes chtit u UDK skocit z okna (blueprinty imho porad nejdou rozumne mergovat) a u gitu to neni samozrejmost
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    Dělal jsem se SVN na dvou velkejch projektech v gamedevu a nikdy nebyl problém. Rollbacků jsem zažil taky dost a vždycky v pohodě. Nevím, co proti tomu máte.
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    BURKHAR: A jedno to neni, obzvlast v okamziku, kdyz prijde na radu rollback, jak ti jiste potvrdi nejeden Release engineer :-]
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    BURKHAR: To uz radsi teamware, nez SVN ;-] Nebo mercurial, jestli chces trvat na tech vekem proverenych technologiich :-)

    GIT nepotrebuje zadnej server. Jeden z vas si mude mit lokalni master repo a oba si z nej udelate pracovni clony, kdy ten vzdaleny tam bude pristupovat pres SSH. VPN ani nepotrebujes, kdyz SSH vytrcis na nejakej vysokej port a zakazes interaktivni login.
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    KERRAY: Git a SVN, to je úplně jedno.
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    FRK_R23: To rozjeď na locahlhostu a přes VPN povol kamošovi / kamošům přístup.
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    nevím, jestli bych se v roce 2021 začínal učit verzovací systém z minulýho století... ale co já vím, treba UDK neumí Git... aha, umí - https://odederell3d.blog/2020/04/22/unreal-engine-4-github-first-steps/
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    BURKHAR: Hmmm ale bez nějakýho serveru jsem v prdeli.
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    BURKHAR: To zní super, neuměl bys to rozvést tak, abych to chytil? :D Pro záčátek nevim, co je SVN :) Jsem noob, první projekt v unrealu.
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    FRK_R23: Commitovat se dá i v UE, ale lepší je to klasicky přes Total Commander.

    Jo a doporučuju dva repozitáře - Source (kde máš všechny externí resources - FBX, WAV, Textury, etc.) a Project. Pak se to dá celkem slušně udržovat.
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    FRK_R23: Napojíš to přímu v UE na repo a jedete. Když někdo z vás edituje nějeký UAsset, tak je zamčený a druhý o tom má upozornění. Odemče se automaticky po commitu.
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    FRK_R23: SVN
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Nějakej tip, jak pracovat na jednom projektu s kolegou vzdáleně? :)
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    TRAGED: Výrobci od toho upouští, ale SLi nebo ta verze od AMD tady jsou už hodně hodně dlouho. Tedy bych čekal, že podpora pro tohle bude už jen z historickejch důvodů.
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    ( řešilo se to svého času buď v HW nebo GPU klubu. Potom co NV oznámila, že multigpu bude umět už jen 3090. )
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    FRK_R23: Protože od toho výrobci upouští a to málo co to ještě umi by měl "ošéfovat" přímo OS
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Upravuju si nějakou animaci a nejde mi nastavit smooth křívka...?

    Co dělám blbě?


    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam