• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRK_R23UDK - Unreal Development Kit / CryENGINE a jine - děláme hry Unreal Engine - tipy, rady, pokec (UE4, UE5)
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    BURKHAR: v tom případě gratuluji a přeju ti to, ale pro zbytek světa je to tak trochu k ničemu :)
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    CYBERWOLF: Sorry, NDA, nemohu.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    CYBERWOLF: Nemáš šanci. Burkhar umí všechno nejlíp, všechno už dávno viděl, všichni kolem jsou jen vygumovaný nuly nehodný jeho monumentální urovně. Tímto se ukájí ve své chatrči a nikdo z nás nemá šanci.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    BURKHAR: např?
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    KERRAY: Nuda, chová se to divně a simulací tekutin jsem viděl už mnoho lepších.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Dnes jsem zjistil, že nudle v nodech nemusej bejt zakřivený, ale můžou bejt rovný :) Pokud taky preferujete rovné čáry v node editoru, tak se to dělá takhle :)

    NODES - STRAIGHT CONNECTING LINES - UNREAL ENGINE - UE4 - UE5
    https://www.youtube.com/watch?v=cxTFvDf0Tpg
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    KERRAY: Tak to je veliká pecka. Zatim asi nejlepší, co jsem viděl. Tohle je na úrovní Fluid Ninja a možná ještě lepší :)
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    wow
    Fluid Flux - Dynamic river simulation [Unreal Engine 4]
    https://youtu.be/EfzhMqZyilI
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    SKY_MAX: Fortnite jim zdaleka nevydělal na UE5. Na UE5 těžce dřel UE4 s monetizací nad určitý zisk z prodeje. ;)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    (dekuji za nakopnuti, ze bych se mel podivat, jak je na tom vr support v editoru pro unity, ten jejich EX editor uz vypada na prvni pohled i celkem pouzitelne :)
    SKY_MAX
    SKY_MAX --- ---
    BURKHAR: no jezisi já doufám.. a těším se. Je to super technologie.. akorát mě by se to hodilo teď a né za rok :D ale jasný. All power to them. Zlatý fornite, že umožnilu epicu udělat takovou pecku jako je UE5. U6 teď je to k neuvěření a za pět let? pff, to snad ani nechci vidět, co půjde dělat za božárny:)
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    SKY_MAX: Ale oni to vyvíjejí. Je to BETA.
    SKY_MAX
    SKY_MAX --- ---
    tak jsem to nakonec rozchodil.. V UE4ce to funguje líp, tam se v nastavení najde nějaky "Legacy control" nebo tak něco a pak má člověk docela hodně věcí, co může těma kontrolerama ovládat. v UE5 ta legacy věc v nastavení už není a kontrolery umí asi jenom 2 věci. Hrozně málo. To je škoda, že to nevyvíjejí dál.. Snad až skončí beta.. ?

    Jinak kdyby chtěl někdo ten VR mode + Virtual Reality Scounting zprovoznit v UE5, tak pro mě to fungovalo následovně:
    1. zprovoznit Oculus Air link
    2. zprovoznit steam VR
    3. zapnout si UE5 a daný projekt a nastsavit následující:
    - ve pluginech ve virtual reality zapnout jenom "Oculus VR" a "steam VR" všechny ostatní pluginy vypnout, pak restartovat - tohle byl ten zádrhel. Je potřeba mít všechny vyplé, nic jinýho nezapínat.
    - pak následovat jejich návod na aktivaci toolu zde: https://docs.unrealengine.com/4.27/en-US/BuildingWorlds/VRMode/ActivateVRMode/
    4. restartovat UE5, načíst projet - a spustit "VRmode" (shift + N) a hotovo

    Na loaction scout ve VR je to použitelný, ale docela junky. Čekal jsem větší level polishe. Ale zase chápu, že ty produkce, který to reálně využijou si udělají vlastní tool
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    podle dokumentace, aspon ve ctyrce unrealu, staci kliknout na liste, tak nevim :)
    Activating VR Mode | Unreal Engine Documentation
    https://docs.unrealengine.com/4.27/en-US/BuildingWorlds/VRMode/ActivateVRMode/
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    ja v unrealu ve VR nikdy nedelal. bud rozchodit tu editorovou extenzi, nebo dat do levelu standardni VR rig pro player actora (to by melo fungovat out of the box) jako replacement za normalniho hrace a pustit v editoru, pripadne custom build.
    rozchodit ten VR editor by bylo asi casove efektivnejsi
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    SKY_MAX: asi to jen nemas nabindovany v setupu hry. Zkus napsat Shigorovi jestli se s tim uz nahodou nesetkal
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    SKY_MAX: Co virtual camera? Na rekneme ipadu vidis jako z kamery a na počítači mas ten level.

    Vice treba zde:

    Work-From-Home Virtual Production | Unreal Fest Online 2020
    https://youtu.be/-EGlAIjLF_M
    SKY_MAX
    SKY_MAX --- ---
    SIRLOON: celá firma dělá hru v unrealu. Má hromadu levelů a já tam potřebuju dělat ingame cinematics. A protože jsem řejža od filmu, tak je pro mě ten virtual scouting důležitej, abych chápal tu scénu.
    Moje představa je, že přijdu do kanclu, otevře Unreal, otevřu level, kde ostatní dělali nějaký změny. Nasadím si Oculus a začnu se rozhlížet a koukat skrze virtuální hledáček a začnu hledat úhly a kompozice.
    Potřebuju, aby to bylo run ´n gun, abych to mohl udělat za týden 13x a nestálo to žádnej čas na přípravu krom zapnutí oculusu a steam VR. Čeká mě takhle celá hra, která se musí zrežírovat a udělat :D musí to bejt nějaký řešení, který je použitelný na denní bázi.
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    SKY_MAX: ja to teda nezkousel, mlada mi porad jeste nedovolila hodit questa do dev modu, ale neni UE kanon na vrabce? S a-frames a webxr od mozilly bys mel bejt schopnej udelat to same. A level si naskladas v Canvas enginu
    SKY_MAX
    SKY_MAX --- ---
    ahojte, zkouší tu někdo používat oculus 2 s UE5?

    už se 4 dny snažím rozchodit pohybování v levelu skrze VRko jako tady ve videu: https://youtu.be/JKO9fEjNiio
    a prostě nic..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam