tak jsem to nakonec rozchodil.. V UE4ce to funguje líp, tam se v nastavení najde nějaky "Legacy control" nebo tak něco a pak má člověk docela hodně věcí, co může těma kontrolerama ovládat. v UE5 ta legacy věc v nastavení už není a kontrolery umí asi jenom 2 věci. Hrozně málo. To je škoda, že to nevyvíjejí dál.. Snad až skončí beta.. ?
Jinak kdyby chtěl někdo ten VR mode + Virtual Reality Scounting zprovoznit v UE5, tak pro mě to fungovalo následovně:
1. zprovoznit Oculus Air link
2. zprovoznit steam VR
3. zapnout si UE5 a daný projekt a nastsavit následující:
- ve pluginech ve virtual reality zapnout jenom "Oculus VR" a "steam VR" všechny ostatní pluginy vypnout, pak restartovat - tohle byl ten zádrhel. Je potřeba mít všechny vyplé, nic jinýho nezapínat.
- pak následovat jejich návod na aktivaci toolu zde:
https://docs.unrealengine.com/4.27/en-US/BuildingWorlds/VRMode/ActivateVRMode/4. restartovat UE5, načíst projet - a spustit "VRmode" (shift + N) a hotovo
Na loaction scout ve VR je to použitelný, ale docela junky. Čekal jsem větší level polishe. Ale zase chápu, že ty produkce, který to reálně využijou si udělají vlastní tool