• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRK_R23UDK - Unreal Development Kit / CryENGINE a jine - děláme hry Unreal Engine - tipy, rady, pokec (UE4, UE5)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    (dekuji za nakopnuti, ze bych se mel podivat, jak je na tom vr support v editoru pro unity, ten jejich EX editor uz vypada na prvni pohled i celkem pouzitelne :)
    SKY_MAX
    SKY_MAX --- ---
    BURKHAR: no jezisi já doufám.. a těším se. Je to super technologie.. akorát mě by se to hodilo teď a né za rok :D ale jasný. All power to them. Zlatý fornite, že umožnilu epicu udělat takovou pecku jako je UE5. U6 teď je to k neuvěření a za pět let? pff, to snad ani nechci vidět, co půjde dělat za božárny:)
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    SKY_MAX: Ale oni to vyvíjejí. Je to BETA.
    SKY_MAX
    SKY_MAX --- ---
    tak jsem to nakonec rozchodil.. V UE4ce to funguje líp, tam se v nastavení najde nějaky "Legacy control" nebo tak něco a pak má člověk docela hodně věcí, co může těma kontrolerama ovládat. v UE5 ta legacy věc v nastavení už není a kontrolery umí asi jenom 2 věci. Hrozně málo. To je škoda, že to nevyvíjejí dál.. Snad až skončí beta.. ?

    Jinak kdyby chtěl někdo ten VR mode + Virtual Reality Scounting zprovoznit v UE5, tak pro mě to fungovalo následovně:
    1. zprovoznit Oculus Air link
    2. zprovoznit steam VR
    3. zapnout si UE5 a daný projekt a nastsavit následující:
    - ve pluginech ve virtual reality zapnout jenom "Oculus VR" a "steam VR" všechny ostatní pluginy vypnout, pak restartovat - tohle byl ten zádrhel. Je potřeba mít všechny vyplé, nic jinýho nezapínat.
    - pak následovat jejich návod na aktivaci toolu zde: https://docs.unrealengine.com/4.27/en-US/BuildingWorlds/VRMode/ActivateVRMode/
    4. restartovat UE5, načíst projet - a spustit "VRmode" (shift + N) a hotovo

    Na loaction scout ve VR je to použitelný, ale docela junky. Čekal jsem větší level polishe. Ale zase chápu, že ty produkce, který to reálně využijou si udělají vlastní tool
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    podle dokumentace, aspon ve ctyrce unrealu, staci kliknout na liste, tak nevim :)
    Activating VR Mode | Unreal Engine Documentation
    https://docs.unrealengine.com/4.27/en-US/BuildingWorlds/VRMode/ActivateVRMode/
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    ja v unrealu ve VR nikdy nedelal. bud rozchodit tu editorovou extenzi, nebo dat do levelu standardni VR rig pro player actora (to by melo fungovat out of the box) jako replacement za normalniho hrace a pustit v editoru, pripadne custom build.
    rozchodit ten VR editor by bylo asi casove efektivnejsi
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    SKY_MAX: asi to jen nemas nabindovany v setupu hry. Zkus napsat Shigorovi jestli se s tim uz nahodou nesetkal
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    SKY_MAX: Co virtual camera? Na rekneme ipadu vidis jako z kamery a na počítači mas ten level.

    Vice treba zde:

    Work-From-Home Virtual Production | Unreal Fest Online 2020
    https://youtu.be/-EGlAIjLF_M
    SKY_MAX
    SKY_MAX --- ---
    SIRLOON: celá firma dělá hru v unrealu. Má hromadu levelů a já tam potřebuju dělat ingame cinematics. A protože jsem řejža od filmu, tak je pro mě ten virtual scouting důležitej, abych chápal tu scénu.
    Moje představa je, že přijdu do kanclu, otevře Unreal, otevřu level, kde ostatní dělali nějaký změny. Nasadím si Oculus a začnu se rozhlížet a koukat skrze virtuální hledáček a začnu hledat úhly a kompozice.
    Potřebuju, aby to bylo run ´n gun, abych to mohl udělat za týden 13x a nestálo to žádnej čas na přípravu krom zapnutí oculusu a steam VR. Čeká mě takhle celá hra, která se musí zrežírovat a udělat :D musí to bejt nějaký řešení, který je použitelný na denní bázi.
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    SKY_MAX: ja to teda nezkousel, mlada mi porad jeste nedovolila hodit questa do dev modu, ale neni UE kanon na vrabce? S a-frames a webxr od mozilly bys mel bejt schopnej udelat to same. A level si naskladas v Canvas enginu
    SKY_MAX
    SKY_MAX --- ---
    ahojte, zkouší tu někdo používat oculus 2 s UE5?

    už se 4 dny snažím rozchodit pohybování v levelu skrze VRko jako tady ve videu: https://youtu.be/JKO9fEjNiio
    a prostě nic..
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Pravděpodobně to souvisí s metahuman...
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Mám tu takovej zvláštní problém...

    LogD3D12RHI: Warning: Force flushing command list to GPU because too many commands have been enqueued already (17566 commands)

    Tahle zpráva mi v logu jede pořád dokola...?
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Megascans uvádí stromy :)

    Get started with Megascans Trees
    https://www.youtube.com/watch?v=-QK5gaeEAig
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    JOPS: Najdi si přes filtr v menu toho Static Meshe "Collision Presets" a dej tam hodnotu "Block All" nebo "Use Complex Collision as Simple".
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    JOPS: Čuju, že tam bude nějaký kolizní model kolem toho baráku. A obecně doporučuju cokoliv do UE4 importovat přes FBX formát.
    JOPS
    JOPS --- ---
    cau panove,

    rikam si, je cas se trochu poohlednout dal a vyzkouset neco jako je UE.

    A mam uplne na Vas primitivni dotaz. Importuju model baraku (v tuto chvili jenom hole steny) s dirama pro dvere a okna. Spustim scenu a ja nejsem schopnej se do toho baraku dostat :) proste me to tema dirama na dvere nepusti.

    Import je delany z MAYA a importoval jsem OBJ. Koukal jsem, ze bych to jeste mohl jebnout jako FBX. Ale nemyslim si, ze to je ted ten hlavni problem :)

    To bude nejake primitivni zaskrtavatko co? :D
    CHAOS_RK
    CHAOS_RK --- ---
    nabizim praci, fluent in UE4 podminkou ;) posta pls
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    VANGUARD: Dík :)
    VANGUARD
    VANGUARD --- ---
    Mimochodem spravuje to tady někdo? UDK už je trochu pasé, chtělo by to přejmenovat na "Unreal Engine" a aktualizovat board
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam