• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRK_R23UDK - Unreal Development Kit / CryENGINE a jine - děláme hry Unreal Engine - tipy, rady, pokec (UE4, UE5)
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    HONCKA: udk je zatim kanon na vrabce. Bavi ho spis logika psani kodu nebo level design jako skladani si levelu z kosticek a tak?
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    Neukřižujte mě za lama dotaz, synek (10 let) začíná tíhnout k programování zatím nějaký webový learning kurzy v Pythonu, Minecraft, swift playgrounds a má zálusk na něco údernějšího, chtěl bych ho v tom podpořit a co mě jediný napadlo je UE nebo Unity, ale sám v tomhle nedělám a jsem tak max schopnej si udělat script v powershellu, tak by mě zajímalo, co je pro začátečníka přístupnější.
    Děkuji
    SKY_MAX
    SKY_MAX --- ---
    tak v pětce konečně funguje, že když do sekvence vložíte další sekvenci, tak přehraje všechny kamery ve vložený sekvenci a ne jenom první. Ve 4.26 to přehrávalo vždycky jenom první kameru ve vložený sekvenci. Takže to nešlo použít jako typickej nest/compound clip, jako se to ve střihacích programech běžně dělá.
    Pro nás je to teďka docela dealbraker, protože to znamená, že nebudeme muset cutscény skládat pak nutně do jedný sekvence, ale budeme moci leccos dělat separátně a pak to vložit jenom do jedný "master" sekvence.
    To sice šlo i ve čtyřce, ale bylo to omezený jenom jednou kamerou, což v případě složitějších cutscén bylo vlastně na prd. Protože skoro ve všech složitějších scénách byli střihy a víc kamer.
    hurááá
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    SKY_MAX: Je to preview, tak jsem schovívavý :) Ale takovejhle bug jsem teda nečekal. Já zkoušel tolik nastavení, než jsem si jednou scénu vyrenderoval na fullhd a vše tam bylo.
    SKY_MAX
    SKY_MAX --- ---
    FRK_R23: řekl bych další bug v pětce. Nám se tam teď sere tolik věcí. A sekvencer dělal bordel i ve 4ce ještě. Obecně celej sekvencer je takovej v betě. Sry, že to není helpful
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Dělám nějaký sekvence v UE5 a renderujou to přes movie render queue. Ale jakmile zadám 4k rozlišení, vypadnou mi všechny ty boží lumen stíny a vypadá to jako 15 let stará věc. Při FullHD renderu je to se stejnym nastavením v pohodě. WTF?
    SHMADE
    SHMADE --- ---
    KERRAY: Docela bych si dal nejakej vodní slalom... 😀 To jsem zatím hrál jen jednou něco trochu hezciho, když nepočítám summer olympics.
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    takže vlastně nic, a radši si v marketplace koupíme tuhle úžasnou simulaci toku vody... na tom by kua šlo postavit hru a nic moc dalšího by to nepotřebovalo
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    CYBERWOLF: Bohužel, no, dělal jsem pro jeden subjekt, kde se to řešilo docela fest, ale zatím nemůžu skoro vůbec nic prozradit. Jestli to někdy bude venku, tak se podělím. Nicméně je to zakázkové a není to pro hry, ale physical modelling pro VR.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    CYBERWOLF: Vidíš? Nejsme hodni :) Je škoda že tady pán je tak toxickej a naprosto k ničemu, protože o UE4 očividně něco ví.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    BURKHAR: v tom případě gratuluji a přeju ti to, ale pro zbytek světa je to tak trochu k ničemu :)
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    CYBERWOLF: Sorry, NDA, nemohu.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    CYBERWOLF: Nemáš šanci. Burkhar umí všechno nejlíp, všechno už dávno viděl, všichni kolem jsou jen vygumovaný nuly nehodný jeho monumentální urovně. Tímto se ukájí ve své chatrči a nikdo z nás nemá šanci.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    BURKHAR: např?
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    KERRAY: Nuda, chová se to divně a simulací tekutin jsem viděl už mnoho lepších.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Dnes jsem zjistil, že nudle v nodech nemusej bejt zakřivený, ale můžou bejt rovný :) Pokud taky preferujete rovné čáry v node editoru, tak se to dělá takhle :)

    NODES - STRAIGHT CONNECTING LINES - UNREAL ENGINE - UE4 - UE5
    https://www.youtube.com/watch?v=cxTFvDf0Tpg
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    KERRAY: Tak to je veliká pecka. Zatim asi nejlepší, co jsem viděl. Tohle je na úrovní Fluid Ninja a možná ještě lepší :)
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    wow
    Fluid Flux - Dynamic river simulation [Unreal Engine 4]
    https://youtu.be/EfzhMqZyilI
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    SKY_MAX: Fortnite jim zdaleka nevydělal na UE5. Na UE5 těžce dřel UE4 s monetizací nad určitý zisk z prodeje. ;)
    SHIGORBIRDMAN
    SHIGORBIRDMAN --- ---
    (dekuji za nakopnuti, ze bych se mel podivat, jak je na tom vr support v editoru pro unity, ten jejich EX editor uz vypada na prvni pohled i celkem pouzitelne :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam