• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRK_R23UDK - Unreal Development Kit / CryENGINE a jine - děláme hry Unreal Engine - tipy, rady, pokec (UE4, UE5)
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Jak na to.

    How to Use MetaHuman Animator in Unreal Engine
    https://www.youtube.com/watch?v=WWLF-a68-CE
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Delivering high-quality facial animation in minutes, MetaHuman Animator is now available! - Unreal Engine
    https://www.unrealengine.com/en-US/blog/delivering-high-quality-facial-animation-in-minutes-metahuman-animator-is-now-available
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    FRK_R23: on se vejde, jenom obcas leakuje
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    SIRLOON: Žil jsem v nějaké naivní víře, že do 24 GB VRAM se v klidu vejde i browser :))
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    FRK_R23: to muze delat i browser na pozadi. YT a jina media vyuzivaji hw akceleraci a to si taky hrabne na grafiku
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Nejvíc se mi to stává, když mám otevřenej sequencer a curve editor.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Mám v práci RTX4090 a stejně vidám tuhle hlášku

    Jenže ram je třeba zabráno "jenom" 15 GB. Čím to může být?

    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    CYBERWOLF: Předpokládám, že to jsou scany.

    Nevim jestli je to přímo od nich, ale Mawi dělaj takovýhle věci.

    MAWI United GmbH
    https://www.mawiunited.com/docs/doc_mawi_product_ue_online.html
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    FRK_R23: jak se tyhle stromy dělaj? To někdo jde do lesa a neskenuje smrky?
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Unreal Engine 5.2 Realistic Burned Forest
    https://www.youtube.com/watch?v=VlOjBBbqCOs
    HUGH_BOYLAN
    HUGH_BOYLAN --- ---
    FRK_R23: Do sequenceru to půjde, za to dám ruku do ohně. Been there, done that.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    HUGH_BOYLAN: Já tuhle poučku praktikuji. Občas se ale na něčem zaseknu a chci to vyřešit :)

    Nejdřív si zjistím, jestli lze použít i v sequenceru u nahraných animací.
    HUGH_BOYLAN
    HUGH_BOYLAN --- ---
    FRK_R23: V jakémkoliv SW vývoji platí zásadní poučka.

    Pokud nad nějakým problémem strávím víc než 2 hodiny, začnu hledat nejdříve řešení zdarma (Google-Fu), případně si spočítám, že se mi vyplatí si koupit nějaký tool, který danou problematiku řeší, pokud cena odpovídá rozsahu.

    Dost často to velmi urychlí ty prvotní iterace a v případě UE mám zkušenost, že i koupené věci si dle licence můžeš libovolně modifikovat.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    HUGH_BOYLAN: To máš rozhodně pravdu :))

    Dík!
    HUGH_BOYLAN
    HUGH_BOYLAN --- ---
    FRK_R23: Ad HUGH_BOYLAN: Zajímá tě hlavně tohle IMHO:

    A Metahuman Example using a custom Facial look at RIG, to leverage the inbuilt Metahumans facial eye animation system to move the eyelids naturally with the eye look up & down movements ( BEST RESULT )
    HUGH_BOYLAN
    HUGH_BOYLAN --- ---
    FRK_R23: Nevyplatí se ti místo ztrácení času investovat $10 do tohoto? Osobně mi přijde, že cena za půl hodiny práce je celkem rentabilní, než se tím zabývat několik dní. To, že je to pro VR tě nelimituje, to bude fungovat, n'est-ce pas?

    https://www.artstation.com/marketplace/p/00ODB/ue5-npc-head-look-pro-ai-controlled-realistic-head-and-eye-tracking-of-players-for-metahumans-custom-characters-in-vr-first-person-3rdperson
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    HUGH_BOYLAN: Neni mi moc jasný, jak to přesně použít. Nejsem si uplně jistej v blueprintech, většinou dělám rendery a věci okolo. MRQ atp.

    Mám svůj FaceAnimBP. Tam jsou nějaký věcí pro ARKit a iClone o který nechci přijít.

    Kdybys měl chvilku, tak si rád nechám poradit. Moje mizerný skills v blueprintech na tohle nestačí :(
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    HUGH_BOYLAN: To jsem tak nějak zkoušel, ale nebyl jsem moc úspěšnej.

    Testnu tenhle postup (ten nápad se mi líbí a dělalo by to přesně to, co si představuju) a podělím se o výsledek :)
    HUGH_BOYLAN
    HUGH_BOYLAN --- ---
    FRK_R23: Tento nápad vypadá, že dává hlavu a patu.

    Ještě mne napadlo to udělat úplně jako aditivní animaci a mít celou tu funkcionalitu (look at) bokem. Tam nevidím problém, pár vektorů a jednoduchá matematika.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    HUGH_BOYLAN: V pohodě, chápu. Zkusim ten postup z fóra a dám vědět.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam