• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRK_R23UDK - Unreal Development Kit / CryENGINE a jine - děláme hry Unreal Engine - tipy, rady, pokec (UE4, UE5)
    HUGH_BOYLAN
    HUGH_BOYLAN --- ---
    FRK_R23: Ano.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Dnes jsem zjistil, že v sequencer curves lze odoznačit pomocí ctrl :) A taky že když má člověk aktivní transform tool, tak ctrl dělá takovej jakoby falloff (jen jakoby, chová se to zvláštně). Pořád lepší než nic. Asi.

    The more you know.
    SKY_MAX
    SKY_MAX --- ---
    hezký věcný a docela podrobný tutoriál (série tutoriálů) na UE https://youtube.com/playlist?list=PLF_ue_ea-VTrhbJQ4R61n3KjbAGkOjH_N&si=ab-RiuGJJwl86ic4
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Zkouším Motorica, AI pro generování animací těla. Funguje to překvapivě dobře a je to zatím zdarma.

    https://mogen.motorica.ai/
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Máte tu někdy zkunešosti z retargetingem z UE5 Mannequin na metahumana?
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    A Developer Recreates Tetris as a GPU Sim in Unreal Engine 5
    https://80.lv/articles/developer-recreates-tetris-as-a-gpu-simulation-in-unreal-engine-5/
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    PECA: Kouknul jsem se na ty sttromy a ty UVs to rozhodně chce upravit. Pro ukázku jsem rychle upravil jeden, jak si myslím, že to bude fungovat. Je to jen superrychle nahozený. Dobrej zvyk je dělat UVs jednotlivým částem jak je modeluješ. Například ty větve, listy atp. Uděláš jednu s UVs a pak duplikuješ.

    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Taky doporučuju projet marketplace, je tam spousta free assetů, materiálů atp. Rozhodně se podívejte na Quixel, kterej je do UE super integrovanej.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    PECA: Procedurální materiály nejsou vhodný, protože se dlouho počítaj. Nejlepší je to bakenout do textur. Aby ten bake byl úspěšný, musíš si ten model upravit na míru potřebám.

    Když máš ten asset například složenej z víc meshů, tak si to buď spojíš v UE, nebo si to připravíš v blenderu jako single asset s potřebným množství materiálů. Základ jsou UVs, protože bez textur se neobejdeš.

    Formát na exchange rozhodně fbx, cokoli jinýho jen generuje problémy. Výjimku tvoří bakenuté simulace a vlasy, ty se dělají v alembic.

    Kdybys to chtěl probrat nějak víc, tak kdyžtak pošta. Dnes bohužel nemám čas a večer někam jdu, ale zítra bych mohl podat pomocnou ruku.

    Zatím se podívejte třeba na tohle:

    How to Texture Bake Procedural Materials in Blender (Tutorial)
    https://www.youtube.com/watch?v=B2kFeMBBBjc


    MAKING GAME ASSETS QUICKLY (Blender - UE5)
    https://www.youtube.com/watch?v=haA37WIogUI
    PECA
    PECA --- ---
    Unreal Engine 5.2 a 5.3 × Blender 3+
    Potřebuji poradit, prosím pěkně. :)

    Synek si hraje s UE5. Jelikož jinak běžně modeluje v Blenderu, tak si pochopitelně hodlá dělat modely pro hry v Blenderu. Modely jsou (prozatím) v pohodě. Potíže dělají materiály.

    TL;DR: Jak ideálně přenést model z Blenderu včetně materiálu? Primárně se jedná o procedurální shader. Trochu se "bojím" toho, že ty shadery bude potřeba se naučit pořádně a v UE je zkonstruovat znovu. Každopádně uvítám potvrzení/vyvrácení mé teze a rady co s tím.

    Syn zkoušel export do formátu FBX, zkoušel podle nějakého tutorialu zapéct procedurální shader jako texturu, jenže model je složen z více částí a v UE5 nepřišel na to, jak správně naházet textury na model. Tady tuším, že by pomohlo překopat model na jediný mesh a pak by ta textura asi mohla fungovat.

    Aktuálně pokračuje v práci na hře a já dostal za úkol se s tím nějak poprat. Tak jsem to zkoušel přes export do glTF. V UE 5.2 jsem tam nějakého chabého výsledku dosáhl, musel jsem si tedy "akorát" znovu nastavit základní barvu, ze které ten shader vycházel, ale mám pocit, že stejně nebylo úplně správně. v UE 5.3 jsem to nerozdejchal. Jenom jsem vypozoroval, že ten shader se nějak importuje, ale importer (interní, ne add on) zřejmě neumí konvertovat jednotlivé nody z Blenderu do UE5 a tak to nějak nechá napůl a nefunkční. Píšu z práce, zkoušel jsem doma, model v Blenderu přikládám, export do glTF mám pouze doma.

    Děkuji mnohokrát. :)

    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Fluid Flux demo, celkem úlet na to, že je to celý v UE4 :))

    FluidFlux_2_0_Demo.zip - Disk Google
    https://drive.google.com/file/d/1ixi2yReZOf7NsWGXj2dVKFGefVzyYwBx/view?pli=1
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Procedural Content Generation in UE5 | GDC 2023
    https://www.youtube.com/watch?v=aoCGLW53fZg
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    How To Install DLSS 3 in Unreal Engine 5.2
    https://youtu.be/qIcR5THhioI
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Head rotation atp

    MetaHuman Animator Complete Guide for Head Rotation and Body Attachment
    https://www.youtube.com/watch?v=Rym1QpD_Wr4
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Jak na to.

    How to Use MetaHuman Animator in Unreal Engine
    https://www.youtube.com/watch?v=WWLF-a68-CE
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Delivering high-quality facial animation in minutes, MetaHuman Animator is now available! - Unreal Engine
    https://www.unrealengine.com/en-US/blog/delivering-high-quality-facial-animation-in-minutes-metahuman-animator-is-now-available
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    FRK_R23: on se vejde, jenom obcas leakuje
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    SIRLOON: Žil jsem v nějaké naivní víře, že do 24 GB VRAM se v klidu vejde i browser :))
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    FRK_R23: to muze delat i browser na pozadi. YT a jina media vyuzivaji hw akceleraci a to si taky hrabne na grafiku
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam