• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRK_R23UDK - Unreal Development Kit / CryENGINE a jine - děláme hry Unreal Engine - tipy, rady, pokec (UE4, UE5)
    NETWORK
    NETWORK --- ---
    Ahoj, je tady někdo kdo tvoří v UE4/5 pro virtuální realitu a byl by ochotný poskytnout klidně placenou konzultaci či mini školení? Díky moc!
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Hodně podrobný tutorial ke control rigu, přehledné, detailní.

    Control Rig #1: Intro & Your First Controls | Unreal Engine Tutorial
    https://www.youtube.com/watch?v=hhcpSXJ2zak&list=PL2A3wMhmbeArc-d471A4cku1pYA31X-ir
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    This project includes 500+ AAA quality animations to help you get started with Motion Matching.

    https://www.unrealengine.com/marketplace/en-US/product/game-animation-sample
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Why Unreal Engine 5.4 is a Game Changer
    https://youtu.be/9aIbo84jhOU
    SKY_MAX
    SKY_MAX --- ---
    ADOS14: to jsou ty sněhuláci, to jsem už viděl, to vypadá jako fakt vtipnej setting. 3d akční adventura mě teda nikdy nepadla jako žánr, když jsem viděl ty screeny a to jedno video, co někdo někam na FB postoval. BP bohužel v té míře neovládám, jsem story a cinematic designer, ale držím palce. Ten setting toho projektu je na první dobrou fakt zábavně vypadající, good luck
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    ADOS14: obavam se, ze tahle nabidka tlacenici nevyvola 😕
    ADOS14
    ADOS14 --- ---
    Ahoj chlapi,

    Právě čtu Vaší diskuzi do našeho projektu o 8 lidech.
    Hledáme blueprinťáky, na 3D akční adventuru.

    Podíl je z odpracovaných hodin - máme na to i smlouvu od právníka, nicméně začínáme s nulovým budgetem.. maximálně platíme web a tyhle okolnosti. Pojďme z nuly udělat sto :) chtěli bychom do tří měsícu zhotovit demo, nejvíc nám vázne programová část, máme sepsané mechaniky, které v demu hry budeme chtít, s demem půjdeme na crowdfounding a herní výstavy.

    Odkaz na projekt je zde: overmindgamestudios@gmail.com, prezentace: https://www.instagram.com/overmind_game_studios/
    Přes discord pak můžeme vyřešit veškeré detaily ohledně spolupráce + více odprezentovat hru (ukázky z vývoje apod).

    S pozdravem OGS
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    //Nový pricing UE

    We are introducing a new seat-based Unreal Subscription when we release Unreal Engine 5.4. This new pricing of $1,850 per seat will apply to companies generating over $1 million USD in annual gross revenue who are not creating games.

    We are updating Unreal Engine, Twinmotion, and RealityCapture pricing in late April
    https://www.unrealengine.com/en-US/blog/we-are-updating-unreal-engine-twinmotion-and-realitycapture-pricing-in-late-april
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Wow


    Virtual Production with iPhone ONLY! Skyglass and Unreal Engine
    https://www.youtube.com/watch?v=2_CFyPT1bZ0
    HUGH_BOYLAN
    HUGH_BOYLAN --- ---
    FRK_R23: Ano.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Dnes jsem zjistil, že v sequencer curves lze odoznačit pomocí ctrl :) A taky že když má člověk aktivní transform tool, tak ctrl dělá takovej jakoby falloff (jen jakoby, chová se to zvláštně). Pořád lepší než nic. Asi.

    The more you know.
    SKY_MAX
    SKY_MAX --- ---
    hezký věcný a docela podrobný tutoriál (série tutoriálů) na UE https://youtube.com/playlist?list=PLF_ue_ea-VTrhbJQ4R61n3KjbAGkOjH_N&si=ab-RiuGJJwl86ic4
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Zkouším Motorica, AI pro generování animací těla. Funguje to překvapivě dobře a je to zatím zdarma.

    https://mogen.motorica.ai/
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Máte tu někdy zkunešosti z retargetingem z UE5 Mannequin na metahumana?
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    A Developer Recreates Tetris as a GPU Sim in Unreal Engine 5
    https://80.lv/articles/developer-recreates-tetris-as-a-gpu-simulation-in-unreal-engine-5/
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    PECA: Kouknul jsem se na ty sttromy a ty UVs to rozhodně chce upravit. Pro ukázku jsem rychle upravil jeden, jak si myslím, že to bude fungovat. Je to jen superrychle nahozený. Dobrej zvyk je dělat UVs jednotlivým částem jak je modeluješ. Například ty větve, listy atp. Uděláš jednu s UVs a pak duplikuješ.

    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Taky doporučuju projet marketplace, je tam spousta free assetů, materiálů atp. Rozhodně se podívejte na Quixel, kterej je do UE super integrovanej.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    PECA: Procedurální materiály nejsou vhodný, protože se dlouho počítaj. Nejlepší je to bakenout do textur. Aby ten bake byl úspěšný, musíš si ten model upravit na míru potřebám.

    Když máš ten asset například složenej z víc meshů, tak si to buď spojíš v UE, nebo si to připravíš v blenderu jako single asset s potřebným množství materiálů. Základ jsou UVs, protože bez textur se neobejdeš.

    Formát na exchange rozhodně fbx, cokoli jinýho jen generuje problémy. Výjimku tvoří bakenuté simulace a vlasy, ty se dělají v alembic.

    Kdybys to chtěl probrat nějak víc, tak kdyžtak pošta. Dnes bohužel nemám čas a večer někam jdu, ale zítra bych mohl podat pomocnou ruku.

    Zatím se podívejte třeba na tohle:

    How to Texture Bake Procedural Materials in Blender (Tutorial)
    https://www.youtube.com/watch?v=B2kFeMBBBjc


    MAKING GAME ASSETS QUICKLY (Blender - UE5)
    https://www.youtube.com/watch?v=haA37WIogUI
    PECA
    PECA --- ---
    Unreal Engine 5.2 a 5.3 × Blender 3+
    Potřebuji poradit, prosím pěkně. :)

    Synek si hraje s UE5. Jelikož jinak běžně modeluje v Blenderu, tak si pochopitelně hodlá dělat modely pro hry v Blenderu. Modely jsou (prozatím) v pohodě. Potíže dělají materiály.

    TL;DR: Jak ideálně přenést model z Blenderu včetně materiálu? Primárně se jedná o procedurální shader. Trochu se "bojím" toho, že ty shadery bude potřeba se naučit pořádně a v UE je zkonstruovat znovu. Každopádně uvítám potvrzení/vyvrácení mé teze a rady co s tím.

    Syn zkoušel export do formátu FBX, zkoušel podle nějakého tutorialu zapéct procedurální shader jako texturu, jenže model je složen z více částí a v UE5 nepřišel na to, jak správně naházet textury na model. Tady tuším, že by pomohlo překopat model na jediný mesh a pak by ta textura asi mohla fungovat.

    Aktuálně pokračuje v práci na hře a já dostal za úkol se s tím nějak poprat. Tak jsem to zkoušel přes export do glTF. V UE 5.2 jsem tam nějakého chabého výsledku dosáhl, musel jsem si tedy "akorát" znovu nastavit základní barvu, ze které ten shader vycházel, ale mám pocit, že stejně nebylo úplně správně. v UE 5.3 jsem to nerozdejchal. Jenom jsem vypozoroval, že ten shader se nějak importuje, ale importer (interní, ne add on) zřejmě neumí konvertovat jednotlivé nody z Blenderu do UE5 a tak to nějak nechá napůl a nefunkční. Píšu z práce, zkoušel jsem doma, model v Blenderu přikládám, export do glTF mám pouze doma.

    Děkuji mnohokrát. :)

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam