Unreal Engine 5.2 a 5.3 × Blender 3+
Potřebuji poradit, prosím pěkně. :)
Synek si hraje s UE5. Jelikož jinak běžně modeluje v Blenderu, tak si pochopitelně hodlá dělat modely pro hry v Blenderu. Modely jsou (prozatím) v pohodě. Potíže dělají materiály.
TL;DR: Jak ideálně přenést model z Blenderu včetně materiálu? Primárně se jedná o procedurální shader. Trochu se "bojím" toho, že ty shadery bude potřeba se naučit pořádně a v UE je zkonstruovat znovu. Každopádně uvítám potvrzení/vyvrácení mé teze a rady co s tím.
Syn zkoušel export do formátu FBX, zkoušel podle nějakého tutorialu zapéct procedurální shader jako texturu, jenže model je složen z více částí a v UE5 nepřišel na to, jak správně naházet textury na model. Tady tuším, že by pomohlo překopat model na jediný mesh a pak by ta textura asi mohla fungovat.
Aktuálně pokračuje v práci na hře a já dostal za úkol se s tím nějak poprat. Tak jsem to zkoušel přes export do glTF. V UE 5.2 jsem tam nějakého chabého výsledku dosáhl, musel jsem si tedy "akorát" znovu nastavit základní barvu, ze které ten shader vycházel, ale mám pocit, že stejně nebylo úplně správně. v UE 5.3 jsem to nerozdejchal. Jenom jsem vypozoroval, že ten shader se nějak importuje, ale importer (interní, ne add on) zřejmě neumí konvertovat jednotlivé nody z Blenderu do UE5 a tak to nějak nechá napůl a nefunkční. Píšu z práce, zkoušel jsem doma, model v Blenderu přikládám, export do glTF mám pouze doma.
Děkuji mnohokrát. :)