• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VACKYPražská Hlídka
    LIMWEN
    LIMWEN --- ---
    ELVOTHIEN: Nikdo netvrdí, že je NH bez prostřeků, nikdo nepláče, že máme teď rituálníků míň, než je běžné.
    Co se tady diskutuje je celková logika pravidel a systému kolem náhrad. Já říkám, že pokud z patnácti lidí tři dělají rituály, je nefér, aby je tým tlačil k tomu, aby SVÉ expy, investovali do rituálu, který z hlediska nastavení světa musíme mít a který pro ně bude ve hře znamenat leda neustálé běhání po hře s litry džusu v batohu.
    Ano, náhrady se dají kupovat a je to taky to, co jsem se snažila předem dohodnout, když jsem viděla, že nám aditivák na tento běh chybí. Jen mi přijde, že tím se ze zajímavé herní mechaniky pro světlé, stává jen účetní položka, kterou bychom vyřídili přes banku a zatížili tím nějaké CP.... a to je škoda.
    Podle mě prostě NH má investovat čas a energii do výroby náhrad, dává to smysl a je to zajímavé. Ale ne, neměli by za to jednotlivci, kteří měli tu smůlu, že si vybrali rituálníka, platit expama jen proto, že pro NH je to nutnost. Ne, opravdu nemáme kapacity na to začít s náhradama obchodovat s z tohohle vstřícného kroku organizace ve hře těžit.
    VACKY
    VACKY --- ---
    VLADDRACUL
    VLADDRACUL --- ---
    Popravdě mi to také přijde takové ne úplně ideální. Mnohem lepší by mi přišlo, kdyby alespoň nebyla sebraná nutnost sehnat učitele (koneckonců mezi obchodníky se určitě nějaký najde) a alespoň by to přineslo nějakou krátkou hru mezi CP - NH, případně civilní Jiný - NH.
    ELVOTHIEN
    ELVOTHIEN --- ---
    SILENTBOB:
    KALE_VAN_THEER:
    LIMWEN:
    AMBERAN:

    To, že je NH v podstatě bez rituálníků úplně není pravda.

    Že je NH díky tomu dost bez prostředků také není pravda.

    Ve hře je mrtěmoc obchodníků, kteří ledacos prodají. Náhrady také. Rádi je vyrobí, když budou slušně požádáni. Jenom se za to bude muset zaplatit.

    Alespoň se nám rozproudí ekonomika.
    Není to neřešitelná situace, stačí se jenom zeptat/domluvit i před hrou.

    Plakat nad tím, že jedna strana prostě má méně lidí od jedné specializace mi přijde na hlavu postavené. Ale neznamená to handicap nebo jakýkoliv problém. VŠECHNO SE DÁ ŘEŠIT!




    SILENTBOB
    SILENTBOB --- ---
    AMBERAN:
    VACKY:

    Me jako protipol u temných prijde to co jsem psal níže. Benefit už proměněnci mají.

    - proměněnci musí lovit
    - lov proměněncům doplňuje enetrgii a uspokoji HLAD (který jim pokud ho mají delší dobu muže způsobit až smrt)
    - tedy proměněnci dokáží přežít bez energie, ale musí uspokojit HLAD
    - Dohoda říká: Upíři a Vlkodlaci se mohou živit pouze na základě Licencí nebo z Výživových náhrad.

    Pokud hledáte rovnováhu. Světlý musí zaplatit 3xp za aditivační rituál.
    Proměněnci by normálně nedostávali z náhrad žádnou energii - jen by jim to utišilo HLAD, ale mohli si za 3xp koupit schopnost - "lepší vstřebávání náhrad", která by jim tu energii dovolovala získat.

    Nebo cejch Noční hlídky by slevnil aditivacni ritual o 3xp a cejch Denní hlídky by slevnil "lepší vstřebávání náhrad" od 3xp.

    Tím, že se pro světlé hlídkaře zlevnil aditivační rituál podle mě jen narovnalo tuto nerovnováhu a navíc vyřešilo problém s fluktuací rituálníků u světlých, kdy aditivák nikdo neuměl.

    Před roky se to řešilo svitekem od Aštar Šherana (Hlavy Silviova bratrstva), jenž ho sem poslal na záchranu Prahy a zničením zřídla ve hvězdě. (To že se díky Hradilovi a Koblížkovi svitek s Aditivákem světlým do ruky nedostal, je jiný příběh :)
    SHERD
    SHERD --- ---
    Co psal Amberan, ma hlavu a patu. Rad bych do tehle diskuse ale prinesl jeste jeden pohled na vec:
    Podle lore sveta se o nahrady stara NH. Problem je, ze ta je ted, jak bylo zmineno, prakticky bez ritualniku. Tohle reseni zabrani z lore hlediska naprosto nesmyslne situaci, ze NH, elita svetlych, nema jak vyrobit nahrady. V tom svete by se holt nekdo naverboval ci zkontaktoval, ale nejsou hraci a delat to virtualne je takove nudne, neslane a nemastne... Tohle reseni je dle meho hrotvorne (budou se dit aditivaky) a o to nam vsem jde, nebo ne? Minimalne mne jo.
    AMBERAN
    AMBERAN --- ---
    VACKY: 8) Ano.
    9) Nepovazuji toto reseni za polovicate.
    AMBERAN
    AMBERAN --- ---
    VACKY: 4) Ano, pokud to nepouzije na tvurcak, coz muze udelat kazda nova vedma.
    5) Ano.
    6) Coz stale nevyresi problem, ze ti promeneci potrebuji ty nahrady od sameho zacatku, v prubehu hry uz to pak neni problem. I kdyz by to slo resit nastupem do hry v sytem stavu. Porad to vsak neresi fakt, ze u temnych neexistuje zadny protejsek, tj. neco, za co by museli platit expy, aniz to chteji.
    7) Svetli ty nahrady chtějí dělat, protoze jsou svetli, z principu nemaji na vyber. Zadny protejsek u temnych neexistuje (tedy, o zadny me nenapada).
    KALE_VAN_THEER
    KALE_VAN_THEER --- ---
    VACKY: Vzhledem k tomu, že je nh v podstatě bez ritualniku, trochu moc remcas nad hovadinama.
    AMBERAN
    AMBERAN --- ---
    VACKY: 1) Nedostatek lovist jsem nemel zminovat, pardon. Retoricke cviceni je to prozo, ze svetly z principu sveta nemaji skutecnou volbu nahrady nevyrabet.
    2) Castecne mas pravdu, ma to nejaky presah, nicmene naopak herni mechanismus nelze uspokojit bez toho. Navic v prubehu hry pak neni limitujici pocet tech, kteri aditivak umi, ale energie, kterou je treba na nej vynakladat. Nemyslim si proto, ze by si z toho NH udelala kseft.
    3) Bavime se o nahradach, vyrabenych pred hrou, cili mimo ramec doby, kdy lze hrat s obchodniky apod.
    (pisu z mobilu, tak pokracovani v dalsim postu)
    VACKY
    VACKY --- ---
    LIMWEN:
    AMBERAN:

    1) Predne bych vychazel z toho co se preda za nahrady mezi hraci. To ze Lovist neni pro vlkodlaky dost a ze by byla Praha za chvili liduprazdna, je pro diskuzi nad pravidly a otravou/neotravou pro hrace vedlejsi, protoze to je virtualni.

    2) Umet aditivacni ritual nevidim pouze jako uspokojovani herniho mechanismu. Nahrady (navic) jsou prodat na trhu, nebo hlidkarum za penize. Upiri maji na nahradach zalozene nektere schopnosti ktere kupuji za EXPY (pokud se to nezmenilo). Takze duvod pro poptavku vetsi nez je nutne minimum tu rozhodne je.

    3) Nahrady predpokladam pujdou ve hre koupit (ja je nakupovat nezkousel, ale nevidim duvod proc by nesly) coz je napriklad hezka vec co delat s penezi. Co s penezi se posledni dobou probira taky ze vsech stran. Tudiz jejich vyroba rozhodne neni jedine reseni.

    4) Kazdy novy sestkovy zarikavac u NH uplne bez niceho s holym zadkem do zacatku takhle vyprdne 4 nahrady. Kazdy novy lecitel 3 nahrady.

    5) Po leciteli a jeho leceni, ktery je mi osobne tak trochu trnem v oku, ale rekneme ze to je protipol k vlkodlakovi. Je tohle dalsi vec ve ktere bude NH ciste z nastaveni sveta excelovat.

    6) Jinym resenim by treba bylo snizit u promenencu potrebu nahrad (kdyby upir potreboval jednu nahradu na 3dny tak se asi nikdo zlobit nebude a princip zustane zachovan).

    7) Pokud vychazime z toho ze svetli ty nahrady delat chteji, protoze jsou hodni a .. svetli (hypoteticky je delat nemusi a mohou rozhodit rukama a vypsat tem par zbylejm votravum - promemencum predstavovanym hraci DH licence k lovu). Tak muzeme rict ze treba temni hrozne chteji .. proklinat lidi a dat jim takhle zadarmo proklinani (nebo neco jinyho, davam pouze ako priklad).

    8) Jestli to zustane zdarma, mely by se vsem nocnim hlidkarum co uz ho umi vratit expy vcetne vsech byvalych nocnich hlidkaru kteri se ho naucili a pripadne vsem byvalym nocnim hlidkarum co ho neumi ale mohli by, ho po novu dat take zadarmo.

    9) Pokud je ten mechanismus nahrad tak problematicky a pusobi/pusobil hracum takove problemy, vcetne rozporu ohledne teto upravy, mozna b yse to melo pojmout nejak jinak a neresit to jednostranne a polovicate.
    AMBERAN
    AMBERAN --- ---
    AMBERAN: Abych to nepocital na nahodnem prikladu, pokud se aditivak nauci vsichni aktualni ritualnici NH a vsichni udelaji pred hrou jenom nahrady (tj. nevyrobi si predem amulety), mohou dohromady udelat 17 nahrad. Tim se nasi propiji cca za ctyri dny. (Je to hruby vypocet jen pro predstavu.)
    LIMWEN
    LIMWEN --- ---
    AMBERAN: Zaříkáváče máme přesně jednoho a léčitele dva (teda nevím, co úplní nováčci), aditivační rituál neumí ani jeden z nich a před touhle změnou to byla taková lotynka, kdo z nich obětuje své expy a herní čas ve prospěch hlídky (a herní mechaniky, které se nedá vyhnout).
    AMBERAN
    AMBERAN --- ---
    Vyrabet ve hre nahrady, a tedy naucit se aditivacni ritual, pro svetle neni volba, ale nutnost (muzeme se bavit o tom, ze muzou vypisovat povolenky, ale to je retoricke cviceni, kuprikladu u vlkodlaku by to ani nefungovalo, protoze proste lovist v Praze neni dost). Je zcela v poradku, ze ty ritualy musi delat, okolo toho je hra, vytvari to nejake situace atd. Kupovat si ten ritual za expy neni zadny prispevek do hry, a navic temni ve hre nikde nemaji zadnou takovou protivahu (neni nic, co by nekdo z temnych musel koupit za expy, aby uspokojil mechaniku hry).

    VACKY: Zarikavac na III. kategorii (nevim, kolik takovych NH ma, rekl bych, ze jsou na tom spis hur) je schopen s ritualnim odevem a specializaci na vodu vyrobit pred hrou 8 nahrad. Nasi aktualni upiri/vlkodlaci je spotrebuji za dva dny, nebot za beznych okolnosti potrebuji jednu na den, aby nehladoveli (coz ma nejen RP dopad, ale i zcela fakticky dopad do jejich schopnosti). Lovistata, vabnicky apod s tim mohou zamichat.
    (Nevim, za jake specky budou nastupovat ti dva novi, tusim, ze aspon jeden bude take promenenec.)
    V podstate ty predvyrobene nahrady nejspis pokryji tech prvnich par dni hry, kdy ty nahrady obvykle proste nemame, promenenci bud lovi na lovisti nebo hladovi a mhourime nad tim oci.
    Za beznych okolnosti, kdy nam pak dodavaji tech nahrad kotel, totiz vyrabeji svetli nahrady za energetickeho prispeni od magu, cili jsou schopni jich udelat vic najednou. Z toho mas mozna dojem, ze jich delaji hafo.
    SILENTBOB
    SILENTBOB --- ---
    FIN: pasivni regeneraci si za expy muzeme zvyšovat vsichni.
    SILENTBOB
    SILENTBOB --- ---
    FIN: dohoda rika ze mate pravo zit, pokud by te nahrady jen zbavili hladu a ubytku zivotu stacily by. To ze te nahrady i dobiji magicky je defakto herni bonus. V knihach byly nahrady obdobou přežívání ne slusneho ziti.
    LIMWEN
    LIMWEN --- ---
    Já bych k tomu řekla asi tohle, není pravda, že by to byla jen naše volba dělat náhrady místo licencí. Kdyby upíři a vlkodlaci jen lovili, bylo by to zcela neudržitelné. My můžeme regulovat poměr dohodou o regulaci, ale pouze minimálně.
    Je v pořádku, že nám to v průběhu hry působí nějaké obtíže - stojí nás to energii, musíme ty rituály dělat, kupovat nosiče a dodávat DH. Tak to má být. Ale je podle mě špatně, když tahle herní mechanika stojí konkrétního hráče jeho soukromě získané expy, kterýma si chce, jako vy všichni, zlepšovat postavu. Je to hra, pro hráče, pro zábavu.
    SILENTBOB
    SILENTBOB --- ---
    VACKY: spocitane to nemam, jen vim ze maji expiraci. A ti dotyční nemohou vyrobit neco jineho uzitecneho
    FIN
    FIN --- ---
    SILENTBOB: a jak já psal níže:
    1: de facto "baterky" to nejsou. každý má stanovenou porci na den, od zájemců o to mít páku na realitu. baterky mít nemusíš - náhrady, když nelovíš, mít musíš.
    2: já se musím za expy učit pořádnou pasivní regenraci, takže mi přijde naprosto košer, aby se ten, kdo mi chce cpát umělou stravu, musel za expy naučit ji vyrábět.

    je zajímavé, že to s udržením nažřivu zopakuješ, ale dva podobné "protiargumenty" ignoruješ :-)
    VACKY
    VACKY --- ---
    SILENTBOB: tak to mas asi spocitane, muzes mi prosim nahodit ty cisla jak ty nahrady co jdou takto vykouzlit zadarmo ze vzduchu zmizi behem par dni at to nemusim zbytecne ted pocitat znovu? diky.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam