TANAIS: Co se Howarda týče, tak Miliusův Conan je dělaný zvláštním způsobem. Na jedné straně film celkově literární předlohu naprosto popírá (hlavně Conanovo dětství bylo úplně jiné, než je vylíčeno ve filmu), na druhé ale plno jednotlivých scén je přímo převzato z Howardových povídek. Třeba zlodějská výprava do věže ("Věž slona"), Conan ukřižovaný na stromě ("...a zrodí se čarodějka"), Valeriin zásah ze záhrobí ("Královna černého pobřeží") a další. Dokazuje to, že Stone s Miliusem Howardovo dílo evidentně dobře znali. Problém je, že Conan v Arnoldově pojetí založil představu této postavy jako „tupého svalovce,“ jehož vrchol intelektuálního potenciálu, je useknout někomu hlavu a pak sedět a čumět do blba. Howardův Conan je mnohem „živější“ – jo, je TAKY svalovec, ale přemýšlí, taktizuje, umí být lstivý, projevuje emoce, apod. V tomto je Momoa asi lepší. Bohužel, pokud je příběh snůška blábolů s atmosférou nula, tak je výsledkem stejně brak...