• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALRAUNEPetra Neomillnerová, zaklínači a jiná verbež
    Serie Zaklínačka Lota, Tina Salo, Písně čarodějky a všechno, co jste chtěli vědět a báli jste se zeptat.
    rozbalit záhlaví
    BORGDOG
    BORGDOG --- ---
    ALRAUNE: Ono to bylo spíš k smíchu - a naprostý vrchol, když se od toho musela distancovat i sama OSA a zoufale vysvětlovat, že takhle to fakt nedělá...
    ALRAUNE
    ALRAUNE --- ---
    Já Ulici neviděla nikdy, v tomto ohledu jsem v klidu :)
    MICKI
    MICKI --- ---
    ROBERT_PILCH: Myslel jsem to právě a jenom u elektronické verze.
    Třeba jen jednu knihu pro ověření slepé cesty.

    Klasická Past na medvěda je za 99Kč. Bez státního "desátku" to je 80kč pro vás - jestli dobře počítám.
    .
    .
    .
    .
    .
    Je to blbost.
    .
    .
    .
    Skoušel jsem si tu nadhodit nějakou kalkulaci, kdy by tobě, Jyrkovi a dalším článkům v řetězci zůstaly podíly na stejné absolutní hodnotě - jako současně, a Petřin podíl by se přiblížil té hodnotě 90%, ale cena by se pak vyšplhala tak nahoru, že je to neprodejný.
    BORGDOG
    BORGDOG --- ---
    ALRAUNE: Připomenout jistě - problém je právě v té formě. Ono mám fakt poslední dobou pocit, že všichni papaláši v OSA, RIAA a spol. začali něco fakt silného hulit. Je to jedna větší bota než druhá, venku Megupload, tady "product placement" OSA v "Ulici" a trapné propagandistické masáže... i emzák z Aldebaranu by měl asi víc citu pro psychologii.
    ALRAUNE
    ALRAUNE --- ---
    Když jsem se dozvěděla, že tu dohodu podepsala i ČR, vyděsila jsem se, jenže když se pak začaly objevovat všechny ty hysterické komenty s absurdními požadavky, tak si říkám, jestli opravdo není na čase lidem připomenout (byť netouhle debilní formou), že vidět každý holywoodský trhák tři dny po premiéře není jeji ústavou garantované právo.
    BORGDOG
    BORGDOG --- ---
    ROBERT_PILCH: Stále je naděje, že se to přežene. Pokud ACTA/SOPA neprojde a Megaupload vyšumí do ztracena jako další Pirate Bay, může tohle být jen "divná horečka." Akorát to do té doby bude dost lidí stát dost nervů. Horší by byl opak - protože pak to skutečně může nabrat dlouhodobě ošklivý kurz.
    ROBERT_PILCH
    ROBERT_PILCH --- ---
    BORGDOG: Jo, přesně tak. Že já vůl radši neprodávám vařečky a kvedlačky na tržišti... Měl bych klid.
    BORGDOG
    BORGDOG --- ---
    ROBERT_PILCH: Ono ty vypadá skoro jako plán (být trochu paranoidnější). Ve chvíli, kdy se stav kolem pirátství začínal stabilizovat a hledaly se rozumné kompromisy, se vyrukovalo s tímhle, aby znova "začala válka," vyhrotila se situace a vznikly záminky pro nové restrikce i provokace co poslouží jako jejich záminka. Píchnutí do vosího hnízda v pravý čas...
    ROBERT_PILCH
    ROBERT_PILCH --- ---
    BORGDOG: Ono to k tomu nespěje, ono už je to tady. Najednou se ke mně lidi chovají, jako bych tu dohodu sám napsal. Jenom proto, že jsem nakladatel. A když jim řeknu, že s ACTA taky nesouhlasím, protože pošlapává moje práva stejně, jako jejich, tak mi nevěří.
    FEAINNE
    FEAINNE --- ---
    BORGDOG: a třetí možnost "Odpůrce ACTA/SOPA = zloděj"
    BORGDOG
    BORGDOG --- ---
    ALRAUNE: Tady je právě nebezpečná "radikalizace," ke které to celé pomalu spěje: "Zastánce autorských práv = obhájce ACTA/SOPA" "bezhlavý stahovač čehokoliv = obhájce ústavních práv."
    ALRAUNE
    ALRAUNE --- ---
    Teď jsem našla novou verzi nářku... "Zastánci autorských práv mají asi hodně peněz, já si nemůžu koupit všechnu muziku a filmy."
    Zajímavá je, že většina z nás si nemůže koupit všechno, co chce, a tak nějak to bere jako normální, ne jako porušení lidských práv. Stejné je to s cenou... dobře, jsem ochotná zaplatit za Ferrari třistalitrů, víc za to nedám. Proč se, kurva, za tu cenu neprodává? že je výrobní cena vyšší zajímá koho?

    BOhužel, jsou to absurdity, proti kterým ani nelze rozumně argumentovat, protože pokud vyjdeme z premisy, že stáhnout si cokoli z netu zadarmo je lidské právo, tak jakýkoli argument neobstojí.
    ROBERT_PILCH
    ROBERT_PILCH --- ---
    MICKI: Technicky neproveditelné. Speciální vydání se samo o sobě velmi prodraží, prakticky to znamená tisknout další knihu v mnohem menším nákladu. Distribuce si vezmou svá procenta bez ohledu na to, co si vymyslím. U elektronických knih by to šlo o něco snáz, ale buď bych je musel prodávat sám, nebo by kvůli tomu JYRKA musel překonfigurovat sw a úplně změnit způsob, jak se provádí vyúčtování. Což je drahé, a kromě toho by to byl každý měsíc strašný oser. Žena, která mi dělá účetnictví, by mě zabila. Takže ne, je to špatný nápad.

    Jednodušší by už fakt bylo, kdyby Petra zveřejnila číslo svého účtu a přijímala na něj dary. Jenže to už není literární činnost, ale žebrání.

    SCHRAMM: Přesně tak. A navíc, oni by si zase našli něco jiného. Stačí si vzpomenout na genezi prodeje e-booků v ČR. "Stahujeme, protože nejsou." OK, tady jsou ke koupi. "É, to je drahé. Dám maximálně polovinu ceny za tištěnou knihu." OK, tištěná stojí 228 Kč, elektronická 99 Kč. "É, to DRM je fuj." OK, dáme jenom sociální DRM. "É, chceme formát i pro Kindly." Fajn, děláme PDF, ePub a Mobi. "É, autorovi jde málo... a vůbec, nakladatelé jsou blbci, neumí dělat kšeft."

    Takže tady máme situaci, kdy kvůli tlaku čtenářů e-knihy v ČR vypadají takto:

    - Brokilon vydal elektronicky cca 80% své produkce, na kterou má ještě autorská práva, a 100% knih, které vydat elektronicky šly.
    - jsou obvykle ve třech, čtyřech formátech (což jinde není běžné)
    - i při vyšší sazbě DPH stojí méně než 50% tištěné verze (jinde je běžné 70-80% ceny tištěné knihy)
    - jsou bez DRM nebo jenom se sociálním DRM (což jinde není běžné).

    Co si na nás ti dobráci vymyslí příště? Už tak mám pocit, že jsem udělal maximum, co udělat šlo. A jiní nakladatelé, prodávající knihy na Palmknihách, jsou na tom stejně. Stádo prostě neumlčíš, vždycky si najde nějakou cestu, jak mít blbé kecy.
    MICKI
    MICKI --- ---
    SCHRAMM: Protože pak by mohl Robert Pilch v další podobné situaci jen nahodit odkaz na konkrétní knihu a poslat dotyčného do ....
    Ostatně není ebook pro takové speciální vydání ideální formát?

    Speciální vydání typu: 90% ceny této knihy před zdaněním putuje na účet autora.
    SCHRAMM
    SCHRAMM --- ---
    MICKI: Nač umlčovat blby, kteří nadto nemají ani morální právo kibicovat?
    SCHRAMM
    SCHRAMM --- ---
    ROBERT_PILCH: No, já to s těma tričkama myslel jako vtip... Ale jo, kdyby byly, vážně bych přemejšlel :)
    ALRAUNE
    ALRAUNE --- ---
    Podle Torgeho? Vibrátor, ne?
    MICKI
    MICKI --- ---
    ROBERT_PILCH: Jeden takový drzý nápad: kdybys vydal k některé další knize i speciální vydání, kde by v procentualním vyjádření byla Petřina odměna třeba trojnásobná oproti základní verzi (není to sic 90%, ale to přes DPH ani nejde), přičemž tvůj a distributorův/Jirkův díl by v absolutní hodnotě zůstal stejný jako u základní verze - to vše samozřejmě náležitě zdůrazněno v odůvodnění oné exkluzivity dané verze ... Nakolik by to byla zbytečná práce?
    Stálo by to za to umlčení toho stáda?
    ZOIDBERG
    ZOIDBERG --- ---
    Podle mě je ten nápad z merchandisingem hodně předčasný. Jde o to, že ty knížky nemají zatím stejný "ksicht", žádné výrazné obrázky, které by se vryly do paměti a čtenáři si je oblíbili. Ostatně, kolik takových známe? Moc jich nebude... Kirbyho Zeměplocha (a to byl PAN umělec), nebo třeba Laského ilustrace k Jakubu Vandrovcovi? Obálky Warhammeru? Prostě věci, na které se koukneš a hned víš, oč jde. Ani mě u nás nenapadá nikdo, kdo by zvládl.
    SCHRAMM
    SCHRAMM --- ---
    FERRYH: WOW :)
    ROBERT_PILCH
    ROBERT_PILCH --- ---
    SCHRAMM: Řeknou ti, že neměli jak. A je to vina nenažraných autorů, kteří jsou natolik líní, že ani nezveřejní číslo svého účtu. A proto je lepší krást. :)

    A k merchandisingu: výroba trička je mnohem dražší, než výroba knihy. Věřím, že by se to postupně mohlo rozjet, ale chce to nějaké peníze do začátku - a vzhledem k tomu, že já ty prachy nemám, nedá se v nejbližší době očekávat, že bych do podobných věcí investoval čas a riskoval peníze.

    Nicméně - a to myslím smrtelně vážně - pokud se najde někdo, kdo by se do toho pustit chtěl, nemám problém s tím, abychom se sešli a promluvili si o procentech z prodaného merchandisingu výměnou za kontakty, podklady, copyrighty a podporu. Tak co? Najde se tu někdo, kdo má volných cca 50-100 tisíc, které může pustit do podobné investice, a čas se tím zabývat?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam