VEX: jestli nemas v planu, davat tracky na profi master, tak je asi nejjednodusi, mixovat do limiteru.
nastavis hlasitost kopaku s headroom treba kolem -16dB (zalezi co vsechno budes v tracku mit, ja treba mam headroom takhle, protoze pracuji s HW synthy, ktere jsou obecne potisejsi),
pak nastavis limiter na masteru ,aby zabiral na kopak, dulezite je pohrat si releasem, kopak se trochu nakompresuje a zni lepe
potom mixujes dalsi nastroje do kopaku, je dobre na master za limiter dat analyzer jako treba sonalksis freeg , spicky budou letat do limiteru ,ale RMS by sis mel ohlidat treba v tom freeg, hodnoty zalezi podle zanru, u cistsiho zvuku bych nesel pod -9dB u hodne jemne hudby klidne -12dB, u nejakeho praso techna bych sel naopak treba do -5dB atd.
vyhoda, je ze uz pri mixu pracujes s finalnim zvukem, je to presnejsi postup nez udelat nejaky mix a pak se pokouset o mastering, kdyz tomu uplne nerozumis, stejne tak mi to prijde lepsi nez pouzivat nejake mastering presety apd.
nevyhoda je ,ze kdyz by si posilal zvuk na profi master, tak by si limeter musel dat z masteru pric a zmenil by se ti tak mix, pri masteringu by se pak nemuseli trefit do zvuku, ktery sis namixoval s limiterem.