IDENTITY: Tak například florentské Museo Stefano Bardini má sál plný madon od Donatella a jeho dílny, které jsou víceméně stejné, protože zrovna letěly. Lehce konzervativní styl, kvalita odpovídající možnostem střední třídy, prostě, ano, pane Comecavolosichiama, jedno větší madonnu, lehce plasticky, na zlatém pozadí, hodně raženého vzoru, do salonu, a jednu menší, stejnou, ale bez ražení, do ložnice, děkujeme velice, přijďte příští měsíc, hej, Giovanni, kde jsou ty předpřipravené, slyšels, dej se do toho, jednu za deset florinů, jednu za sedm. Proč si myslíš, že ausgerechnet Florenťani, banda škudlivá a vypočítavá, používali tak hojně razidla? Protože dělat kytičky do sádry druhým koncem štětce byl voser, tak se to zmechanizovalo. Na originalitu sral pes od pravěku do doby, než první kritik sepsul impresionisty a druhý kritik si hned poté řekl Nebudu trapnej, neřeknu, že tohle malovala nepříčetná smažka - a od té doby se to táhne. Takže už nemáme slušné obrazy, ale jakési nablbé konceptuální tentononc a performance s hovny a menstruační krví, jenomže lidi jsou furt stejní a chcou hezkej obrázek na zeď. "Opravdový" umělec se k něčemu tak otřepanému, trapnému a derivativnímu nepropůjčí, takže střední třída má holt ikea art.
A ano, v důsledku je mi pak sympatičtější, když si někdo tu matlaninu do fialova, aby ladila ke koberci, udělá sám, než když si ji koupí v té ikei.