• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BOUCHIAutorské právo v 21. století
    Hledání konsensu o možné nové podobě autorského zákona držícího krok s realitou 21. století
    rozbalit záhlaví
    MARWIN
    MARWIN --- ---
    FIN: souhlas, nicmene nemyslim si, ze nekde jsou lidi jini, co jsem schopen akceptovat je velikost ceskeho trhu, protoze % kraduocich k platicim bude IMO stejne nebo velmi podobne vsude ve svete.

    co se ziveni se tyce, jsem vazne zvedav jak dopadne fuka s fffriends - precejneom ma optimalni vychozi podminky (je celkem znamy, je prvni) takze pokud neprezije, optimismus opusti i mne
    PIZI
    PIZI --- ---
    FIN: Záleží na definici toho funguje. Současný model má mnohé vady.

    Co se týče té kvality. Bavíme se o umění, tedy o něčem kde kvalita je subjektivní pojem a každý "spotřebitel" má o ní jinou představu. Někdo čtyřlístek a někdo Dostojevského.
    FIN
    FIN --- ---
    MARWIN: současný model ale funguje. autor napíše knihu, nakladatel ji vydá, distributor doveze do obchodu a tam, konečně, ji zákazníci mohou a nemusejí koupit.* co ovšem nefunguje, je zákazník - tedy, abych zákazníka neurážel, jistá část morálně defektní populace, která si myslí, že krom svého práva koupit nebo dojít do knihovny, kterážto obě jsou nepopiratelná a zdají se nám být normální, může krást dle libosti a vůbec neplatit nebo sama usoudit, jakýže to bakšiš autorovi dá, na což neměla nikdy právo - měla leda tak právo produkt koupit, nekoupit nebo zkusit smlouvat. nebo čekat na slevu. nebo výprodej. nebo obejít antikvariáty. nebo zajít do knihovny - zkrátka asi tak x dalších možností vyjma "krást". což je nejjednodušší, to uznávám, ale jen proto, že je to jednoduché, tak to není přijatelné. ba naopak.

    * kdo není spokojen s upírskými požadavky standardního řetězce, může zaeexperimentovat s alternativními modely, ne, že ne. rizika nese on.


    jinak ti to nerad říkám, ale budu muset dát všem kolegům spisovatelům, překladatelům a jiným za pravdu, že v tak malé zemi s tak malým trhem a tak plné zlodějů se alternativními modely neuživíš, to můžeš dělat leda jako zábavu ve volném čase. z vlastní zkušenosti trvající kousek přes deset let vím, že kvůli zlodějně, hromadné a hrozné, šla pakticky do prdele kvalitní lokalizace her. takže z jiné oblasti přesně vím, jak nebude fungovat tato.

    podívej, kde je zákazník zloděj anebo chce "nejvíc za nejmíň peněz", skončí zákonitě nabídka kvality a dobrého zboží. a zákazník si za to může sám - tedy kromě té části slušných, která utrpí, pochopitelně.
    MARWIN
    MARWIN --- ---
    MAGUMI: "fuxoft je jenom jeden", "tohle muze fungovat v US ale ne u nas"

    proc je fuxoft jenom jeden? protoze je jenom jeden dost dobry? no tak se tak uzivi jenom ti dobri

    obcas mi pripada ze je jedno co se navrhne, jak to neni soucasny model tak se zacnou vymysel duvody proc je to spatne a nemuze to fungovat
    MAGUMI
    MAGUMI --- ---
    BOUCHI: To netvrdím. Jen si myslím, že úspěšnost jednoho unikátního projektu nevyřeší otázku odměňování ostatních autorů v Čechách.
    BOUCHI
    BOUCHI --- ---
    MARWIN: Jo, uz jsem ho sem daval. Uvidime po roce.

    MAGUMI A kdo rika ze by stovky blogeru mely za sve blogovani pobirat desetitisice mesicne? :
    MAGUMI
    MAGUMI --- ---
    MARWIN: Fuxoft je jenom jeden. Tohle není obchodní model pro desítky nebo stovky blogerů.
    MARWIN
    MARWIN --- ---
    BTW2: tohle uz neni ceske ale je to dalsi priklad alternativniho financovani tvorby (her)
    The Humble Bundle for Android (pay what you want and help charity)
    http://www.humblebundle.com/

    ( http://en.wikipedia.org/wiki/Humble_Indie_Bundle na wiki jsou cisla z minulych vydani )
    FIN
    FIN --- ---
    BOUCHI: jinak ano, když si představím práci autora, překladatele a editorů, tak nemám problém vysolit 300 za tlustou bichli byť "jen" elektronicky. nakonec, podívej se na gamesy - paralela: jak ti potvrdí každý skalní fanda, správnej pařan má doma tu svou - nejlépe collectors - edition. v praxi to všem časem znamená skříň plnou rozměrnejch krabic, v nichž někdy dost smutně opuštěně rachotí to jedno dvd :-) ovšem dneska u řady her existuje model "žádné dvd nebude, zaplať a stáhni 'pouhej' instalák" a divil by ses, jak to funguje. odhaduju dokonce, že kvůli pohodlí nemuset někam jezdit kupovat fyzicky a nemuset mít doma krabice, stáhlo některé hry víc lidí než kolik si jich fakticky koupilo ten výlisek. rift takhle dobře funguje. světové pecky ddo a lotro taky. takže se bez toho "hmotného atributu" klidně obejdeš, na funkčnosti to neubere.
    MARWIN
    MARWIN --- ---
    BTW: uz tady prosel priklad ceskeho (sic) autora, ktery ma dilo dostupne zdarma a funguje na zaklade dobrovolnych prispevku?

    FFFILM: Leden: Pořád to ujde!
    http://fffilm.fuxoft.cz/2012/02/leden-porad-to-ujde.html

    je to experiment, a ja jsem sam zvedav jak to dopadne
    FIN
    FIN --- ---
    BOUCHI: ano, máš pravdu. proto si některé knihy kupuji a pro jiné halt chodím do knihovny a čtu - tedy investuji - svůj čas u vybraných recenzentů, na jejichž soudnost dám. (převážně - jsou i tací, které sleduji reverzně, v mém případě pí. spáčilovou:)
    PIZI
    PIZI --- ---
    FIN: Nemusel. To je jako tvrdit, že dvd musel někdo opatřit těmi trailery a nepřeskočitelnými varováními o kopírování, atd... Jak ukazují trafiková dvd, nemusel.
    BOUCHI
    BOUCHI --- ---
    FIN: 100 Kc za eknihu (primereneho rozsahu - za ekvivalent tisicistrankoveho spalku samozrejme i podstatne vic) kterou chci mit trvale a cist opakovane je OK.
    U jednorazoveho ctiva (prectu jednou, nazvdy odlozim) konci moje ochota platit cca na dvacce (odvozeno od hodnoty casu potrebneho k vypujceni patricneho mnozstvi knih v knihovne).
    PREVIT
    PREVIT --- ---
    FIN: Souhlasim, 128kbps je hruza, zvlast asi u Simona a Garfunkela.
    FIN
    FIN --- ---
    PREVIT: neuniká. ale řeší to náš problém s kvalitou. alba simona a garfunkela zbožňuju, tak jsem si koupil ceresa a nasekal "vysokooktanové" mp3ky sám. 128 někde z webu bych skutečně nestahoval a neplatil.
    PREVIT
    PREVIT --- ---
    FIN: Nekde se to asi moc nepozna. Nejvic poznas na akustickych nastrojich, kupodivu hlavne na klaviru.
    PREVIT
    PREVIT --- ---
    FIN: Ja ta cisla znam, mp3 uz pouzivam asi dvanact - ctrnact let, jen jsem se lekl, ze mi unikla nejaka novinka.:)
    FIN
    FIN --- ---
    PREVIT: spousta lidí u dica a rocku nepozná ani VBR, ti šťastnější ho poznají u jazzu a vážné hudby, kde už je fakt cejtit.
    FIN
    FIN --- ---
    PREVIT: no pokud chceš přesná čísla, vypadají takto: 128, 160, 192, 256, 320 a pak už jen nearby CD quality a CD quality. je pravda, že pak má album 30 MB namísto 10 anebo ještě mnohem víc, ale rozdíl už fakt neslyšíš.
    PREVIT
    PREVIT --- ---
    MOUNTBATTEN: Hambac bych si nedovolil pozadovat zadarmo. Ani jeho 3D kopii.:)
    PREVIT
    PREVIT --- ---
    FIN: Ve sluchatkach to pozna skoro kazdej.
    MOUNTBATTEN
    MOUNTBATTEN --- ---
    PREVIT: eh, jinak, pardon: proste opdpovidas na neco jinyho, nez na otazku, jak znela.

    To ze si TY si radsi das housku s maslem, neni argumentem pro to, proc stoji buchta s makem "nesmyslne" sto kacek!
    Ty tento produkt nechces ani za zlaty tele, ale je to obecne realne duvod, proc je (ne pro tebe, ale pro ostatni) tento produkt predrazenej?
    (potazmo duvod, proc ho tedy pozadovat zadarmo)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam