• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BOUCHIAutorské právo v 21. století
    Hledání konsensu o možné nové podobě autorského zákona držícího krok s realitou 21. století
    rozbalit záhlaví
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    LOPIK: to je fakt, radeji je budeme upalovat jako kacire
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Nejde byznys, tak je třeba měnit mentalitu lidí.. :)

    No nevím, ale zrovna na to bych se moc nespoléhal..
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    Jenže Nyx je něco, co užíváte opakovaně. Nutkání zaplatit za něco, co použijete jen jednou, je podle mě výrazně nižší.
    REINITA
    REINITA --- ---
    BRAMBOREENA: jasně, možná udělat nějaký happening nebo reality show v tom stylu, jak navrhoval WITTGENSTEIN :)
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    PIZI: souhlas, nyx si taky platím a PŘESNĚ z těchto důvodů - chci podpořit něco, kde jsem pěkně strávila spoustu času.
    NYX: je třeba nějaká statistika, jaké procento uživatelů prémiovky skutečně prémiové funkce využije? To by totiž něco vypovídalo o celkové mentalitě.

    Jedině v mentalitě lidí (či její změně do budoucna) je pro nás autory naděje. Chtělo by to osvětovou kampaň. Něco jako 'adoptujete v zoo želvu? Podpořte taky svého autora.'
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    SIRLOON: Takže navrhuješ importovat opravdu hodně japonců i s jejich mentalitou?
    PIZI
    PIZI --- ---
    SIRLOON: Kromě Jakuzy.
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    LOPIK: ne, to je problem mentality. Mluvil sem s japoncem i s lidmi co v japonsku byli dele nez samuraj Okamura a tam proste maji odmala vstipeny ze kdyz na neco nemaji a chteji to, tak maji proste vic makat aby si na to vydelali, ne to jen ukrast jako se to ucilo odmala tady
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    SIRLOON: Tyhle procenta, kde se jak kopíruje jsou dost pevně vázaný na ekonomickou zdatnost obyvatel. Je to problém prodejců umět to prodat, ne práce pro legislativce, jak to udělat aby lidi nestahovali.
    PIZI
    PIZI --- ---
    SIRLOON: No, nevyráběly a co jako? Nevyráběly se tisíce let a nikomu nechyběly.
    PIZI
    PIZI --- ---
    NYX: Ostatně nyx jsem si taky zaplatil ne proto, že bych potřeboval některou profi funkci, ale proto abych podpořil jeho další existenci. Myslím, že nic z těch funkcí navíc nevyužívám. :-)
    SIRLOON
    SIRLOON --- ---
    PIZI: proboha, ty ses snad Bartosova segra ne? Proc se v japonsku nekopiruje, proc se v jinych zemich kopiruji hry v mensi mire nez u nas?? Nebo ma snad sony prestat dovazet konzole do cech protoze hrska vylizancu jim krade hry? Timhle pristupem by se nevyrabely ani DVD, audio CD atd.
    NYX
    NYX --- ---
    PIZI: mam to dost podobne (vetsinu koupenych dvd jsem nepouzil) a hezky jsem to ted cetl vyjadrene tady:

    You Will Never Kill Piracy, and Piracy Will Never Kill You - Forbes
    http://www.forbes.com/sites/insertcoin/2012/02/03/you-will-never-kill-piracy-and-piracy-will-never-kill-you/
    Most often they want you to buy the $30 Blu-ray so you can get the “Ultraviolet” copy as well that plays on a few digital devices. Please, how about I’ll give you $10 for the new Harry Potter, and I’ll watch it whenever and wherever I want? This is a negotiation where at any time, your customer could just go download the damn movie for free, and they’re doing you a favor by even considering picking it up legally. And you have the nerve to think it’s on YOUR terms? That’s not how negotiation works. It may not be right, but it’s reality, and they have to face it.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    WITTGENSTEIN: Jak jsem psal v příspěvku předtím - zdigitalizovaná kniha pořád není to samý co opravdická kniha i když to dá stejně práce. (stejně jako je rozdíl MP3 v telefonu a CD co si doma někdo pouští v HiFi - btw. samotná ta činnost už dneska pomalu vymírá - málokdo dneska poslouchá hudbu jen pro samotnej poslech. Když teď vidíš v Nemocnici na kraji města jak Řehoř láká doktorku na to, že seděj v křesle a poslouchaj Schuberta tak si klepeš na čelo..)
    PIZI
    PIZI --- ---
    WITTGENSTEIN: To je kupodivu argument na který slyším. Neplatím za dílo, ale odměňuji autora za celkovou činnost. Chci aby to dělal dál, tak mu přispěju. Většina mých plateb za duševní výtvory spadá do této kategorie. V trafice jsem si koupil DVDčka filmů, které jsem si kdysi stáhl a jelikož se cena konečně stala rozumnou, odměním někoho, kdo mi to rozumně nabídl. Na film se pak ani nepodívám. Kdyby existovala možnost si místo nákupu v trafice ten film stáhnout a zaplatit autorovi příměji udělal bych to. Podobně jsem si třeba teď koupil poslední vystoupení Luise C.K. Upirátil jsem všechny jeho předchozí vystoupení, uznal že je dobrý a tak mu za svůj minulý zážitek přispěju. Hry, které jsem kdysi pirátsky hrál si dnes kupuji v podstatě jen do sbírky ve výprodejích také proto, že chci ocenit to co z mého pohledu je správné.

    Na mě funguje místo moralizování, spíše to když mám možnost přispět rozumně malou částkou co nejpříměji tomu o kom jsem přesvědčen, že chci aby tvořil dál. Platím spíše za udržení autora v oboru, nežli za konkrétní existující dílo.

    Netvrdím, že to je jediná správná cesta, ale upozorňuji, že pokud máte málo peněz hledejte způsob jak využít tuhle existující nabídku. Dejte mi možnost zaplatit vám alespoň něco. Postojem chceme plnou cenu nebo nic obíráte sami sebe protože já si to prostě raději upirátím a při pirátěni možnost zaplatit vám alespoň něco, nemám. Dokud existuje pirátská nabídka nemáte páky jak mě donutit zaplatit vaši cenu. A pirátská nabídka pravděpodobně hned tak nezmizí. Nechci po vás abyste uznali, že pirátění je správné, nechci po vás vlastně nic. Já se ke knihám dostanu, takže vám spíše nabízím svou ochotu něco vám zaplatit.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    A modely jak obsah úspěšně existujou - stačí se podívat, co dokázal Apple, kterej našel zlatej důl ve věcech, u kterých doteď kroutí soudný člověk hlavou, že za to vůbec a kolik někdo může platit..

    U těch knížek je to těžký - IMHO je tam spousta hodnoty pořád v tom fyzickým médiu - hezky vypadá, dá se to sbírat, je to hezká věc. Když se tohodle zbavíš tak samotný ten text prostě o podstatnou část hodnoty přijde, i když se autor a redakce zapotí stejně.. Pak zbývá hledat něco co na tom jde prodat a nahradí tu hmotu - nějaký předplatitelský modely, služby že čtenářům dokážeš najít to co se jim líbí, větší spojení s autorama, nějaký srandy navíc (třeba volitelný komentáře, nebo vysvětlivky) a pak ti to rádi zaplatí. Za holej text v budoucnu nikdo platit chtít moc nebude - to je realita, s kterou je třeba počítat.
    WITTGENSTEIN
    WITTGENSTEIN --- ---
    LOPIK: Definuj víc. Jak konkurovat láskyplně zdigitalizovaným knihám od Ferryho? Když jsou inherentně zadarmo a přístupné 24/7?
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    LOPIK: no pozor, buď s tou analogií přesný - dožaduješ se, aby lidi nemohli sbírat to konkrétní dřevo, které jsi přinesl. To ostatní, co se tam povaluje, ať si klidně berou plnými hrstmi.
    BOUCHI
    BOUCHI --- ---
    WITTGENSTEIN: Nabadas k porusovani zakona, to jiste vis. Meli bychom rozlisovat, jestli se tedy budeme bavit o tom co je legalni nebo o tom co je moralni, protoze v soucasnem svete rozhodne neni ani jedno podmnozinou druheho.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Ta analogie z ženou v parku mi přijde trochu přitažená. Já bych to spíš přirovnal k tomu, že neseš dříví do lesa a dožaduješ se aby si lidi nemohli nasbírat, když to prodáváš..

    V dnešní době musíš prostě zákazníkům nabídnout něco víc.. I kdyby se náhodou pirátsví zastavilo, jakože to je nemožný, tak je stejně obrovská konkurence obsahu zdarma.
    WITTGENSTEIN
    WITTGENSTEIN --- ---
    NYX: No a jsme u toho: JAK by měl takový model vypadat, notabene na trhu s nějakými 5 miliony potenciálními zákazníky? Reklama v literatuře? Seriously? Nebo se má spisovatel vystavit ve skleněné budce, psát román a lidi budou platit za privilegium, že ho při tom vidí?
    My fakt nemáme nic jiného než ten produkt. Pokud se dost lidí rozhodne pro pirátskou nabídku, nakladatelství a autoři tu končí. Smůla, šmytec, zavíráme krám a jdeme přepadnou Piziho do parku (měl si dát pozor a učinit předběžná opatření).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam