• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BOUCHIAutorské právo v 21. století
    FERRYH
    FERRYH --- ---
    KARYSLAV: bohuzel ano... autorovo AP uz je free, ale prekladatelu ne - vetsina vydani u nas ma prekladatele:
    Tilsch, Emanuel , 1906-1990
    Tilschová, Emanuela , 1904-1974
    Tusim od vydani 1956...
    ty predchozi netusim... hledej tam...
    KARYSLAV
    KARYSLAV --- ---
    netušíte prosím někdo, jak mám zjistit, jestli legálně můžu číst a zpřístupnit ostatním https://cs.wikipedia.org/wiki/Kronika_Pickwickova_klubu ?

    Musím si sehnat ty první překlady, předpokládám, protože jen ty jsou jako volný dílo že?

    Už jsem to tu jednou řešil a hledal databázi volnejch děl, ale nakonec nenašel.
    FERRYH
    FERRYH --- ---
    MATHEZ: nejsem v tom OSA AZ prilis kovanej (spis v tom DILIA), ale obavam se ze v tom pripade co uvadis "verejne hrat cesky rozhlas" budes muset platit hned dvakrat... za prve zakladni poplatky za rozhlas primo rozhlasu (tzv. koncesionářské poplatky) a navic za verejnou produkci jeste i OSA - ono kazdej z tech poplatku je za neco jineho... OSA platis za AP umelcu a rozhlasove poplatky zas ze zakona jako prispevek na chod Rozhlasu a TV ... pokud uz u toho pristroje platis pravidelne poplatky, at uz jako domacnost nebo pravnicka osoba, tak budes platit jen ty poplatky OSA a jen primo jim...
    viz treba tady: http://www.podnikatel.cz/...udbu-se-plati-prinasime-pribeh-podnikatele-ktery-bojuje-proti-poplatkum/
    MATHEZ
    MATHEZ --- ---
    je mozny verejne hrat cesky rozhlas (ruzne stanice) a platit primo jim nebo se musi vzdy pres osu?
    dik
    IURE
    IURE --- ---
    Zítra od 11:00 na Radiu Wave debata k autorským právům a novele autorského zákona:
    On Air | Pořady
    http://www.rozhlas.cz/radiowave/porady/_porad/101296

    "On Air s Jakubem Krásným
    Dnes v Praze začíná třídenní Symposium Umění / Hudba / Management 2017 věnované především problematice OSA a autorských práv. Radio Wave vás na akci pozve prostřednictvím živé diskuze ve studiu, které se zúčastní známá postava DIY scény Milan Trachta aka Banán, Richard Sysel z kapely Role a Jan Vobořil z organizace Iuridicum Remedium zaměřující se mimo jiné na technologie, ochranu občanských svobod a digitální právo. Moderuje Jakub Krásný."
    FERRYH
    FERRYH --- ---
    V AZ je pro me jedne pravnicky orisek, ktery nedokazu tak docela presne rozlousknout - citace:

    U anonymních a pseudonymních děl, kde autor není všeobecně znám, se lhůta počítá od prvního oprávněného zveřejnění.

    -- a ted - co se mini tim :autor není všeobecně znám: ?
    Priklad: existuje dilo u ktereho je skoro jiste ze jde o pseudonymni dilko.
    To jsou caste pripady treba v starych i novych edicich RODOKAPS a ruzne romanove prilohy atp. ... co kdyz pak nejaky badatel dodatecne po letech zjisti, ze pod tim a tim pseudonymem se "pravdepodobne", ale ne jistojiste skyva nejaky konkretni autor?
    - napriklad v Rodokapsech a Rozruchu casto publikoval E. Fiker pod pseudonymem - pise se o tom treba v publikaci Svět Rodokapsu ...
    -- spada tento pripad pak pod tu vyjimku z AZ a ma kratsi lhuty ochrany nebo ne?

    ... podobnych "zradnych vod" v tomto odstavci AZ je jeste vic... zkusme to prodiskutovat. Zajimal by me vas nazor na vec.
    Ono to totiz ma i prakticky dopad - namatkou uvedu treba: knihovny digitalizuji ... podle tohodle by cela rada veci z (a pred) 40tych let uz mohla byt verejne vystavena na internetu v digitalni knihovne! a v nekolika pripadech se to i dokonce povedlo... atp.
    KARYSLAV
    KARYSLAV --- ---
    MATHEZ: To se tehdy dělalo pro stát, tak nějak skrz ty filmový archivy nebo fond kinematografie? Nemlžu si vzpomenout na to kdo tehdy ty filmy distribuoval.

    Zjisti si, kdo za komančů distribuoavl filmy, a ten podle mě zadával i tu práci na plakátech, snad to pomůže.

    Kdybys to dokázal, dej si mě na seznam a napiš mi!!! Budeš mít zákazníka :) Možná několik.
    MATHEZ
    MATHEZ --- ---
    BONDA: to jsem spíš myslel tak, že už vím koho se zeptat :)
    popovídal jsem si s ředitelkou OOAS, filmový archiv má tiskové podklady a za úplatu je zřejmě ochotně poskytne. je tedy nutné si pokecat s NFA a najít obchodní model akceptovatelný všemi stranami při uchování cenové dostupnosti pro cílovku...jsem otevřený pro nějakou bližší debatu kdyby v tom někdo chtěl vrtat se mnou; ideálně na mail hello@atelier.place
    BONDA
    BONDA --- ---
    MATHEZ: a jak to tedy je?
    MATHEZ
    MATHEZ --- ---
    a pak je tady ještě jeden zajímavej aspekt. jak by z hlediska českéhé práva byla vnímána situace, kdy by vznikly nové plakáty ke starým filmům? jak by se počítala odměna pro "filmaře" (majitele práv k filmu resp. k jeho distribuci a marketingu v čr), pokud by vůbec bylo nutné platit tomuto "filmaři" a existuje nějaký obecně přijímaný způsob výpočtu odměny?
    MATHEZ
    MATHEZ --- ---
    MATHEZ: tak uz vim :)
    MATHEZ
    MATHEZ --- ---
    KARYSLAV: jednu velkou soukromou sbirku ma majitel kina Svetozor, udajne majitel TV Barrandov koupil nejaka prava, ale jinak nevim no. Filmovy plakat je super fenomen v casti vychodniho bloku, Polaci s tim uz umi pracovat, ve Wroclawi tak jsme narazili na obchod kde bylo mozne koupit nove kvalitni tisky polskych filmovych plakatu k obrovske casti hollywoodske a lokalni filmove produkce. Fantasticky umeni, u nas bohuzel mrtvo. Pritom by z toho autori děl mohli mít zajímavé peníze...chtel bych to prodavat, ale nevim s kym jednat...
    KARYSLAV
    KARYSLAV --- ---
    MATHEZ: No popravdě na ně často narážím na zahraničních designerskejch a filmařskejch fórech.
    U nás pochopitelně nic :)
    MATHEZ
    MATHEZ --- ---
    když se za totáče dělaly plakáty pro ústřední půjčovnu filmů, komu teď patří práva? národnímu archivu nebo dědicům těch výtvarníků? se budu muset jít optat do světozoru a na ooas, ale chtěl jsem to nakousnout i tady, přijde mi škoda že český filmový plakát není trošku víc vidět...
    REFLEX
    REFLEX --- ---
    REFLEX: a dalsi vec, napr uziv. recenze vlastni web, kde jsou vystavene?
    REFLEX
    REFLEX --- ---
    Je u nas agregacni sluzba podobna jako je Metacritic, nebo treba OpenCritic.com legalni?

    Precejenom se sbira obsah webu, dava se odkaz, ale je to konkurecni stranka
    KARYSLAV
    KARYSLAV --- ---
    Zdarec ve spolek. Měl bych dotaz.

    Existuje nějaká databáze „volných literárních děl“ který by se daly namluvit?

    Dostal jsem takovej nápad a chci to zkusit realizovat, jen tak pro sebe, nemá to být komerční, chci namluvit pár povídek. Ale vůbec si nejsem jistej, jak je to třeba u Bratrů Grimů nebo u Charlese Dickense (Pickwik).

    Nedaří se mi to vůbec najít, neboť asi nevím jak správně googlu položit dotaz. Pořád mi lezou jen čtenářský deníky :)

    Díky
    FERRYH
    FERRYH --- ---
    no u tohohle, ale nastava jedna neocekavana situace - pokud pouzijes na svych reklamnich materialech logo nebo registrovanou znacku toho ktereho vyrobce - musis mit od nej svoleni...
    ... pamatuju si par pripadu, kdy se jedne me zname v grafickem studiu stalom ze se ji zastupci vyrobce/firmy ozvali, co si jako dovolila vytisknout pro zakaznika reklamni materialy a pouzit tam jejich logo a registrovanej nazev firmy/znacky ... takze bacha! neni to tak uplne jednoduche... je tam par zradnych utesu :)) jako vsude v AP ... :)) je to proste Absurdni Pitomost :))
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    DJFRACTAL: pozadovat to muze, ale dle prava na to muzes kaslat, akorat ti muze hazet klacky pod nohy
    DJFRACTAL
    DJFRACTAL --- ---
    HONCKA: MATHEZ: no, pokud výrobce explicitně vyžaduje, aby se zboží prodávalo pouze přes autorizovaného dealera/distributora, pak by se to mělo takhle dělat, tady není co řešit
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam