• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BOUCHIAutorské právo v 21. století
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    Nevite, jak je to s pravama ke znacce/logu u zaniklych firem, jestli je na to nejaky rejstrik v EU.
    FERRYH
    FERRYH --- ---
    to je skoro na Piratskou poslaneckou iniciativu ...
    povolit noty kopirovat pro vlastni potrebu! Noty na Hrad! nehcete to nekdo piratum prihodit-vnutit do portfolia na aktualizace zakonu? :))
    FERRYH
    FERRYH --- ---
    k tem totalnim zakazum kopirovani notovych tisku (i pro vlastni potrebu) jsem kdysi cetl krasny clanek o historii Autorskeho prava - ted jsem ho nekolik desitek minut googlil a zaboha to uz znova nemuzu najit - zhustene teda, pokud me pamet neklame:
    jedna se o jakysi apendix z dob jeste pred ustanovenim prvnich dohod o AZ - ve stare dobre Anglii nekdy v davnych dobach, byly velke boje o pravo na vydavani a (teda i pretiskovani/kopirovani) notovych zaznamu... byla tehdy velika obliba domaciho hrani na nejaky nastroj a velka poptavka po notovych tiscich... proste velky biznys :) a tehdejsi vydavatele si vynutili jakysi totalni zakaz pretiskovani a teda kopirovavani notovych zaznamu... proste a jednoduse lobby uz tehda pred par sty lety zvitezila nad public share dila... :))
    Nejakym zpusobem - asi hledanim nejakeho pravniho zakladu pri prvotnim vytvarenim tech mezinarodnich dohod o Autorskych pravech - se tento apendix s totalnim banem na kopirovani not dostal i do AZ a zustava stale, jelikoz asi uz nikdo nevi proc presne tam byl dodan a radej to tak nechvaj... co kdyby s toho mohl bejt prusvih a nekdo by NEvydelal, ze?
    :O)
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    ZITOSLAVA23: ja bych v tom nic komplikovanyho nehledal, nesmi se to, protoze je to v autorskym zakone a tam je to proto, ze si to nekdo vyloboval
    ZITOSLAVA23
    ZITOSLAVA23 --- ---
    zdravím, nevíte někdo, proč se nesmí kopírovat noty?

    Kopírování not
    http://www.baerenreiter.cz/kopirovani-not.html

    tohle celkem dává smysl, ale pořád mi přijde, že by to samé mohlo platit i o knihách, takzme by mě zajímalo, co je ten reálný důvod... díky moc
    S_TEJK
    S_TEJK --- ---
    Platby autorských poplatků jsou od letoška jednodušší. Jedná se už jen s OSA - Podnikatel.cz
    https://www.podnikatel.cz/...y-autorskych-poplatku-jsou-od-letoska-jednodussi-jedna-se-uz-jen-s-osa/
    KARYSLAV
    KARYSLAV --- ---
    FERRYH: Jo takže je prostě jednodušší nahrávat co si napíšu sám. Děkuju za potvrzení.

    Tak já jdu zase psát :)
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    TIMOTHY: skus to tady
    Válka s kolektivními správci - Pirati.CZ
    https://wiki.pirati.cz/valkaskolektivnimispravci
    TIMOTHY
    TIMOTHY --- ---
    Asi to sem úplně nepatří, ale řeším problém s Intergramem. Mám licenci s Jamendo a přesto se pořád korespondujeme. Máte někdo zkušenost, kam až s tím můžou zajít? Nebo mě když tak přesměrujte. Dobrý každý point.
    FERRYH
    FERRYH --- ---
    KARYSLAV: bohuzel ano... autorovo AP uz je free, ale prekladatelu ne - vetsina vydani u nas ma prekladatele:
    Tilsch, Emanuel , 1906-1990
    Tilschová, Emanuela , 1904-1974
    Tusim od vydani 1956...
    ty predchozi netusim... hledej tam...
    KARYSLAV
    KARYSLAV --- ---
    netušíte prosím někdo, jak mám zjistit, jestli legálně můžu číst a zpřístupnit ostatním https://cs.wikipedia.org/wiki/Kronika_Pickwickova_klubu ?

    Musím si sehnat ty první překlady, předpokládám, protože jen ty jsou jako volný dílo že?

    Už jsem to tu jednou řešil a hledal databázi volnejch děl, ale nakonec nenašel.
    FERRYH
    FERRYH --- ---
    MATHEZ: nejsem v tom OSA AZ prilis kovanej (spis v tom DILIA), ale obavam se ze v tom pripade co uvadis "verejne hrat cesky rozhlas" budes muset platit hned dvakrat... za prve zakladni poplatky za rozhlas primo rozhlasu (tzv. koncesionářské poplatky) a navic za verejnou produkci jeste i OSA - ono kazdej z tech poplatku je za neco jineho... OSA platis za AP umelcu a rozhlasove poplatky zas ze zakona jako prispevek na chod Rozhlasu a TV ... pokud uz u toho pristroje platis pravidelne poplatky, at uz jako domacnost nebo pravnicka osoba, tak budes platit jen ty poplatky OSA a jen primo jim...
    viz treba tady: http://www.podnikatel.cz/...udbu-se-plati-prinasime-pribeh-podnikatele-ktery-bojuje-proti-poplatkum/
    MATHEZ
    MATHEZ --- ---
    je mozny verejne hrat cesky rozhlas (ruzne stanice) a platit primo jim nebo se musi vzdy pres osu?
    dik
    IURE
    IURE --- ---
    Zítra od 11:00 na Radiu Wave debata k autorským právům a novele autorského zákona:
    On Air | Pořady
    http://www.rozhlas.cz/radiowave/porady/_porad/101296

    "On Air s Jakubem Krásným
    Dnes v Praze začíná třídenní Symposium Umění / Hudba / Management 2017 věnované především problematice OSA a autorských práv. Radio Wave vás na akci pozve prostřednictvím živé diskuze ve studiu, které se zúčastní známá postava DIY scény Milan Trachta aka Banán, Richard Sysel z kapely Role a Jan Vobořil z organizace Iuridicum Remedium zaměřující se mimo jiné na technologie, ochranu občanských svobod a digitální právo. Moderuje Jakub Krásný."
    FERRYH
    FERRYH --- ---
    V AZ je pro me jedne pravnicky orisek, ktery nedokazu tak docela presne rozlousknout - citace:

    U anonymních a pseudonymních děl, kde autor není všeobecně znám, se lhůta počítá od prvního oprávněného zveřejnění.

    -- a ted - co se mini tim :autor není všeobecně znám: ?
    Priklad: existuje dilo u ktereho je skoro jiste ze jde o pseudonymni dilko.
    To jsou caste pripady treba v starych i novych edicich RODOKAPS a ruzne romanove prilohy atp. ... co kdyz pak nejaky badatel dodatecne po letech zjisti, ze pod tim a tim pseudonymem se "pravdepodobne", ale ne jistojiste skyva nejaky konkretni autor?
    - napriklad v Rodokapsech a Rozruchu casto publikoval E. Fiker pod pseudonymem - pise se o tom treba v publikaci Svět Rodokapsu ...
    -- spada tento pripad pak pod tu vyjimku z AZ a ma kratsi lhuty ochrany nebo ne?

    ... podobnych "zradnych vod" v tomto odstavci AZ je jeste vic... zkusme to prodiskutovat. Zajimal by me vas nazor na vec.
    Ono to totiz ma i prakticky dopad - namatkou uvedu treba: knihovny digitalizuji ... podle tohodle by cela rada veci z (a pred) 40tych let uz mohla byt verejne vystavena na internetu v digitalni knihovne! a v nekolika pripadech se to i dokonce povedlo... atp.
    KARYSLAV
    KARYSLAV --- ---
    MATHEZ: To se tehdy dělalo pro stát, tak nějak skrz ty filmový archivy nebo fond kinematografie? Nemlžu si vzpomenout na to kdo tehdy ty filmy distribuoval.

    Zjisti si, kdo za komančů distribuoavl filmy, a ten podle mě zadával i tu práci na plakátech, snad to pomůže.

    Kdybys to dokázal, dej si mě na seznam a napiš mi!!! Budeš mít zákazníka :) Možná několik.
    MATHEZ
    MATHEZ --- ---
    BONDA: to jsem spíš myslel tak, že už vím koho se zeptat :)
    popovídal jsem si s ředitelkou OOAS, filmový archiv má tiskové podklady a za úplatu je zřejmě ochotně poskytne. je tedy nutné si pokecat s NFA a najít obchodní model akceptovatelný všemi stranami při uchování cenové dostupnosti pro cílovku...jsem otevřený pro nějakou bližší debatu kdyby v tom někdo chtěl vrtat se mnou; ideálně na mail hello@atelier.place
    BONDA
    BONDA --- ---
    MATHEZ: a jak to tedy je?
    MATHEZ
    MATHEZ --- ---
    a pak je tady ještě jeden zajímavej aspekt. jak by z hlediska českéhé práva byla vnímána situace, kdy by vznikly nové plakáty ke starým filmům? jak by se počítala odměna pro "filmaře" (majitele práv k filmu resp. k jeho distribuci a marketingu v čr), pokud by vůbec bylo nutné platit tomuto "filmaři" a existuje nějaký obecně přijímaný způsob výpočtu odměny?
    MATHEZ
    MATHEZ --- ---
    MATHEZ: tak uz vim :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam