• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    používání, stavba, zkušenosti, rady, nápady, prostě cokoliv této technologie budoucnosti.
    rozbalit záhlaví
    SPM
    SPM --- ---
    GANDALFSEDY: spíš šlo o to, že ten co chci, nemaj v nabídce, delší dráty mi nevadí, zkrátit si to případně zvládnu, takže beru to tak, že jinak bude pasovat stejně a bude to ok :)

    GANDALFSEDY: mno, jsem projel aliexpress a těch feedbacků tam zrovna 2x neni - u driveru co je hned navrchu jsou hvězdičkové feedbacky 2 a komentář má jenom jeden a to v ruštině :-) Ale beru to tak, že se to teda normálně kupuje v číně a dám si tu práci zkusit najít něco s rozumnym feedbackem :) Konec konců než dát za to samý 5x víc... předpokládám, že Arduino, heatbed a eventuelně RAMPS (kde si teda nejsem jistej tim slavnym mosfetem, který na tom za pětikilo z JRC je už vyměněný) se kupujou z číny stejně :) Každopádně díky.
    GANDALFSEDY
    GANDALFSEDY --- ---
    SPM: ty 2 motory maji jeden driver, takze 4 drivery celkem staci
    podle datashitu tam je rozdil jen v delce dratu, 70cm vs 100cm (tak si to zmer podle toho kde kterej bude, myslim ze 70cm staci, vetsina se nakonec jeste zkracuje, ale zmer si to
    a ten lqcef ma o 0.1 vetsi holding torque a konektor kterej primo pasuje na pololu/8825 (akorat ty control boardy u tiskaren se to primo na driver stejne nezapojuje
    SPM
    SPM --- ---
    tak kovový části už +- držej pohromadě. Teď budu asi otravovat se sérií trapných dotazů :) Na řadě jsou aktuálně krokové motorky. Návod tvrdí, že bych měl mít SX17-1005LQEF, ale v nabídce microconu je akorát 1005VLQEF nebo 1005LQCEF. Tuší někdo v čem tam to písmenko dělá rozdíl? Podle datasheetu mi přišlo, že VLQEF je stejný, jenom má delší vývody, což by asi nemuselo vadit, ale nevím, jestli jsem něco nepřehlédnul.

    Mno a následují 8825 drivery. Zaznamenám nějaký kvalitativní rozdíl mezi tím, co je ke koupi a cenou? Resp. jestli se vůbec nějak bude lišit 5ks driverů za 1300 z JRC, za 700 z microconu nebo za 2 kila z číny? A pak ještě otázka, kolik těch driverů vzít - mám 5 motorků na tiskárně, ale 2 jsou použity na osu Z (každý točí jednou závitovkou, měly by točit na stejno). V rebelixu, co jsem viděl složený, byly ty drivery 4. Má nějakou přidanou hodnotu dávat jich na takovýhle případ 5?
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    SPM: O.o tak to já přidal na horní rám tiskárny držák na filament a dokud nebyl dole, tak jsem tiskl místo kružnic elipsy... ale s hlavní osou pod 45° ... nechápu...
    SPM
    SPM --- ---
    ZALI: už jsem narazil i na další problém :) došel materiál, co můžu stavět (nemám ještě koupený všechno, dokupuju průběžně), tak jsem z nudy vzal ty plastové kolečka, do kterých se zatavuje matka M3 a zašroubuje se tím heatbed (pak se tím koriguje výška). Tam měl zase slic3r při tisku nějakou dobrou náladu, takže ta díra na tom kolečku je tak velká, že ta matka tam zapadne a není co zapájet... a samozřejmě tam taky nedrží :)
    ZALI
    ZALI --- ---
    SPM: Neboj, nejseš první :-D Matky jsem brousil a pod šroubama mám všude o jednu podložku víc, protože jsem tu danou délku nesehnal :-)
    SPM
    SPM --- ---
    GANDALFSEDY: svépomocí... stavim (resp. pokouším) rebelix podle návodu z reprap4you. Hlavní přednost byla to, že mám přístup k jednomu rebelixu už postavenýmu, takže je to odkud okoukávat :)
    GANDALFSEDY
    GANDALFSEDY --- ---
    SPM: a to mas z kitu nebo svepomoci, sem byl nejak presvedcenej ze treba ty kity sedi takze to s tema matkama a delkama sroubu se nemuze stat ...
    SPM
    SPM --- ---
    GANDALFSEDY: no, mám asi všechny ruce volšový :) první zádrhel nastal v tom, že ty límcový matky jsou přesností někde na hraně toho, co se vejde do profilu, takže některý jdou lehce, některý tam rvu brutálnim násilim. 2mm na délce šroubu se ukázaly taky jako zásadní; pilovat pilníkem 20 šroubů jsem nechtěl, tak jsem musel dojet pro vícero podložek. Pak jsem samozřejmě já ichtyl tu druhou půlku profilů k sobě sešrouboval obráceně, takže jsem měl gumové nožičky z obou stran :-) Následně nastala peripetie s přišroubováním plastových součástek - moje výkres STL maj o kousíček menší díru na zapuštění hlavy šroubu než moje šrouby. Použil jsem násilý a y motor holder mi rupnul, takže zase šup aceton :) Takže po 4 hodinách jsem akorát sešrouboval 4 profily k sobě a mám toho plný zuby :-D
    GANDALFSEDY
    GANDALFSEDY --- ---
    SPM: no chce to presny dily, poradne si to merit uz od prvniho dotazeni, a skladat to na vodorovne podlozce, brnkacka ;-)
    SPM
    SPM --- ---
    mi tady řikejte, že postavit tiskárnu je na chvilku, oser je kalibrace... jenom ten spodní rám už tu mrcasim celej večer :) Jestli mi to půjde stejně rychle, tak s kalibrací začnu na Vánoce... přespříští
    GRAGAGROGOG
    GRAGAGROGOG --- ---
    GANDALFSEDY: Já už nějakou dobu používám PEI podložku a s ABS nemam jediný problém s odlepováním a to mi stačí akorát občas přejet hadrem s čistým acetonem nebo lihem. Taky spodek modelu je pak hladký a nemá na sobě nabalený srajdy...

    ZELENY_CAJ: http://www.ebay.com/sch/3d-industries/m.html?_nkw=&_armrs=1&_ipg=&_from=
    SPM
    SPM --- ---
    ZELENY_CAJ: hele, jen tak čistě ze zvědavosti, jak se to dá utavit? :D lama jsem taky, tiskárnu jsem měl v pazourách zatím jenom složenou, ale nenapadá mě, co by jí to mohlo udělat, tak jenom čeho se mám vyvarovat :-D
    ZELENY_CAJ
    ZELENY_CAJ --- ---
    GANDALFSEDY: není to držala vetraku ale chladic hotendu. Plastovy kus ve kterém je nasroubovany konec hotendu, který topí.
    GANDALFSEDY
    GANDALFSEDY --- ---
    abs uz snad jen na uhu kdyz teda na sklo, uz zadnej juice viz treba http://e3d-online.com/UHU-Stic
    jinde pisou ze pretty much cokoliv zalozeny na pva funguje stejne dobre
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    SPM: Muj subjektivni rozdil proti sklu je ten, ze se sklem jsem se desne sral a presto to casto nefungovalo, CF jsem nainstaloval a zatim mam 100% uspesnost. Samozrejme, mozna to jen se sklem neumim. Mozna mam zatim jen kliku. YMMV.
    SPM
    SPM --- ---
    REDGUY: hmm a jakej je pak rozdíl oproti sklu? to jsem taky potíral akorát ABS rozpuštěnym v acetonu a drželo to... i se to odlepovalo dobře, akorát mi ten bordel zůstaval na výtisku (měl jsem rozpuštěnej bílej plast a tisknul barevnej)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    REDGUY: Jo, a hotbed na 110C
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    MICA: https://www.reprapsource.com/shop/show/6832

    Samozrejme, pred kazdym tiskem to pretru ABSkem rozpustenym v ... toluenu? Acetonu? Ted nevim. Ale to je trivialni.
    MICA
    MICA --- ---
    REDGUY: Link? Já už mám z odlepování ABSka noční můry.
    GANDALFSEDY
    GANDALFSEDY --- ---
    ZELENY_CAJ: rozpustil to myslis ten kousek plastiku co tam drzi vetrak? jestli jo tak to snad ani nepotrebujes, vezmi kousek dratu cokoliv co udrzi tvar, a vytvaruj si drzak vetraku z toho, nez si vytisknes novej plastovej tak to postaci, mozna i potom
    ZELENY_CAJ
    ZELENY_CAJ --- ---
    zdravim, po nejake dobe jsem taktez ozivil prusu i3 a okamzite jsem rozpustil plastovy chladic hotendu:] potrebuju novy chladic, pripadne cely hotend, ale jak se tak divam vsichni prodavaji 1,75mm. Mate tip kde koupit 3mm hotend?
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    Jinak teda, kdyby to nekoho zajimalo: kdyz jsem ted ozivil svyho Prusu i3, presel jsem na 3mm carbon fiber podlozku, protoze se mi nechtelo srat se s patlanim lepidla na sklo. A jsem extremne spokojenej, funguje uplne kouzelne, zatim jsem nemel zadnej problem. Coz na to, jaka jsem 3d printovaci lama, je dost sokujici 8) Takze muzu doporucit.
    MIMA_A
    MIMA_A --- ---
    Cau, prosim, nemeli byste tip na nejaky 3d tisk v praze? jde o arch. modylky, 'domy' M 1:200 ca. 15 cm vysoke, nic sloziteho nebo vyzadujiciho extremni detail. Klidne tedy dobre osvedcene firmy nebo jedinci, kteri maji klidne tisk doma apod...
    Diky
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    REDGUY: Nepokouše. Já teda používám epsilon, protože ve větších modelech pak je tolik artefaktů, že je preview k ničemu.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    N00bskej dotaz na modelovani:

    OpenSCAD 2015.03-1. Nejak mi unikl rozdil mezi Preview a Render, takze kdyz jsem koukal na Preview, videl jsem spoustu artefaktu v situacich typu
    difference() {
        cylinder(d=10);
        cylinder(d=5);
    }
    

    kdy horni a dolni okraj ty diry neni ciste vyriznutej, a ja si rikal no jo, nejaka blba zaokrouhlovaci chyba, takze jsem vsechny diry zvetsoval o nejaky malinky epsilon, aby byly cisty. Coz funguje, ale (a) je to oser, (b) hadam ze to muze zbytecne zkomplikovat model.

    No, a ted jsem zjistil, ze Render (a tim i naslednej export do STL) to vykresli spravne i bez epsilon. Duh. Skvele, nemusim se srat s epsilonama. Nicmene, trochu mi to vrta hlavou - muzu se fakt spolehnout, ze render (a export do STL) opravdu vsechny tyhle okrajovy situace zvladne spravne? Kdyz delam differenci, kde hranice diry je presne na hranici telesa, muze se stat ze tam zustane tenouckej zbytek materialu? Aby me to nekdy v budoucnu zbytecne nekouslo do zadku.
    MY5T3RI0
    MY5T3RI0 --- ---
    QNEDLEEQ: jj byl jsem docela prekvapen .. prijela zasilka domu a tech remenicku mi poslali zdarma asi 20 :D
    MY5T3RI0
    MY5T3RI0 --- ---
    tak mi JRC posle 3ks zdarma .. takze vyreseno :P
    MY5T3RI0
    MY5T3RI0 --- ---
    QNEDLEEQ: jj lepil jsem to .. ale skoro se to neotoci v ose Y .. nevim jestli motor ten pojezd utahne az to dostavim .. pro osu X jsem prave taky lehce pribrusoval .. ale i tak se mi to povedlo rozlomit pri pasovani druhyho loziska :D .. no holt jemne zachazeni :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam