• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    MCKIDNEY: cura je strasna, i ta nova verze, zlatej slic3r prusa

    PECA: mam warez, kdybys chtel
    SPM: ja ho zkusil par minut, nebyl schopnej se mi pripojit k tiskarne, ta moje tam ani nebyla v seznamu tak sem tam zkusmo dal nejaou jinou a stejne hovno... takze bohuzel
    SPM
    SPM --- ---
    PECA: no, ne že bych chtěl hanit kvalitu výtisku, ale ten nůž asi za moc nestál :-D

    PECA: S3D má hodně velkou sílu v tom systému profilů, co má. Prakticky všechno nastavení ohledně 3D tisku je v profilu. A profilů na jeden vygenerovaný gcode můžeš mít víc. Pak se s tím dají dělat takové blbosti, že když tiskneš víc modelů zaráz, tak na každý aplikuješ jiný profil anebo že na jeden profil aplikuješ víc profilů - každý v jiný výšce. Dá se s tím pak ve finále dost vyblbnout - teda třeba kromě různé výšky vrstvy v různém místě modelu jako umí Cura můžeš měnit i % infillu, atd. Ale mně se to kecá; já si ho nechal koupit do práce, takže z mojí kapsy to nešlo :-D
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    PECA: Je tam trial kdybys to chtel vyzkouset. Ja zacal s CURA a tam uz bych se nevratil :D
    PECA
    PECA --- ---
    MCKIDNEY: Na siplify jsem koukal. Cena je v přepočtu asi 3 - 3,5 tisíce. Není to sice žádná tragédie, ale nevím, jestli oproti Slic3ru je to skutečně takové terno. Protože jinak je to nějakých 5 kg materiálu, že :)
    PECA
    PECA --- ---
    MCKIDNEY: Motiv? Myslíš jako vzorek na povrchu?
    Zkusím ubrat na dávkování struny. Docela by mi bodly nějaké profily. Možná bych mohl omrknout ty Průšovy, rychlosti, teploty a dávkování materiálu by mělo být tak nějak podobné, ne? Pokud je tiskárna dobře seřízená a nastavená ve FW (kroky na mm, PID a pod).
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    PECA: Hehe takovy problem ja nemam, tisknu vetsinou s nizsim infill a to se lame dobre.

    No me to prijde dobry, az na ten motiv ten je i na PETG dost videt no - zkontoloval bych si nastaveni extruze. Ja musel PETG trosku pridat protoze neni huste. Nicmene kdyz se podivas na rozdil mezi plochou a hranama, tak bych rekl ze extruze je naopak moc.

    Osobne Slic3r musim nekdy zkusit, ja mam skvelou zkusenost s tim Simplify3D, hlavne v tom jak to hezky zpomali a tyto veci jsem nemusel resit.

    Plasty Mladec PETG jsou za hubicku, takze bych se nebal jednu vzit. Pokud se pohybujes po praze muzu ti odmotat vzorek.
    PECA
    PECA --- ---
    Jo, a když už píšu, tak bych potřeboval radu. Tiskne mi to relativně dobře. Ano, dělá mi to "ghosting", nebo jak se tomu říká, což vytůním později. Ale nejvíc mi vadí přeplňování vrchní vrstvy. Nikde jsem ve Slic3r (Průša edišn) nenašel vhodné nastavení. Protože jinak mi to přijde celkem ok...
    Odkazy na obrázky testovacích výtisků: https://photos.app.goo.gl/ryqmUqCJTwQFzOd73
    Ty modrý jsou první pokusy, ty červený po doladění kroků. Krokování X, Y a Z jsou už imho docela dobrý. Blbý je, že mi tyto vzorky PET-G DD dochází. Takže další mám vzorky PET-G od Plast Mladeč a pak už jenom špulky ABS-T a PLA (PM). Bohužel mi nefunguje ofuk výtisku (vadný větrák), čekám na nový větrák (chválím "vsepro3dtisk.cz" za příkladný přístup, vadný větrák ani nechtěli vidět a posílají nový). Takže až dojde PET-G, zkusím to ABS-T a uvidím...
    PECA
    PECA --- ---
    Chtěl jsem synovi ukázat infill a že tedy jako rozlomím zkušební kousku... Jak totální amatér. Kuchyňský nůž, ten lepší, prkénko a... Nůž v řiti. Po zkušenosti s díly na tiskárnu jsem absolutně nečekal takovou pevnost. Nakonec jsem to rozštípnul v garáži dlátem a palicí. Petg DD, první vrstva 240/90, zbytek 230/80 °C (HE/HB):
    https://photos.app.goo.gl/uXFwYEFaquy8cZIG2
    https://photos.app.goo.gl/QLhTC2cF29YXaGri2
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    taky je na tom videt, ze konstrukce i3 ma fakt nedostatky, ta hypercube je na tom mnohem lip, tam ty kriticky zatizeni nesou pevne profily spojene kovem.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    JVCNC: ps: diky za ten odkaz, tyhle vypocty se hodi. ja sem to kdysi pocital ve skole, ale uz si ty vzorce nepamatuju a tohle je velmi pohodlne i s obrazkama, kde clovek jasne vidi co a jak. super :)
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    JVCNC: dobry, pokud by bed mel kilo a byla tam ta ty jedna, tak 7 mm. to je uplne nahovno. bed bude lehci a tyce sou dve, takze realne tak 1-2 mm to bude, ale je to fakt sila
    JVCNC
    JVCNC --- ---
    ANDY_WARHOL: to sice je, ale nikde neni hlinik-ocel primo takhle natesno na sobe a velice pevne spojene, takze ten vliv ruznych tepelnych roztaznosti nebude mit zase tak moc velky vliv jako tady, pripadne se s tim da neco delat, napr tyc na jedne strane uchycena pevne a na druhe strane suvne, tedy polohu bude drzet a bude kam i dilatovat. zrovna v tehle casti stroje tam je puvodne, hlinik v jedne rovine a ocel v druhe, takye se to bude sice roztahovat nerovnomerne ale v ruznych rovinach, takze vicemene bez deformace jako kdyz je ocel-hlinik rovnobezne.

    jestli to uz mas koupene, tak to napred zkus s tim a uvidis jestli to bude problem, jestli jo tak vis co ho pravdepodobne bude zpusobovat.

    no ja bych tam dal jen tyce vetsiho prumeru (a k nim odpovidajici voziky).

    tady si muzes spocitat jaky vliv na prohnuti bude mit vetsi prumer pri stejnem zatizeni. Napred tedy prohnuti pro stavajicich 10mm tyce a pak treba pro 12 a pro 16 a podle toho se rozhodnout.

    Výpočet průhybu staticky určitého nosníku - Portál pro strojní konstruktéry
    https://e-konstrukter.cz/...ybu-staticky-urcite-nosniky/39-vypocet-pruhybu-staticky-urciteho-nosniku

    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    JVCNC: bimetal uz tam je tak jako tak. preci jenom jsou tam ocelovy tyce i ted, a vzhledem k tomu ze se vymeni čela za tistena, tak se to nakonec snizi. ale jinak, co by si radil ty, kdyz se stavajici tyce prohybaji? koupit nejaky kvalitnejsi v cr ? ty kolejnice kdyztak vyuziju jinak
    JVCNC
    JVCNC --- ---
    ANDY_WARHOL: jestli jde jen o tohle, tak lepsi to bude urcite, mel bzch ale trochu strach o to jak to bude rovne a jak se to bude kroutit. Ono se u tehle veci co se maji puvodne k necemu prisroubovat moc neresi jak jsou rovne ani u drahych znackovych linearnich kolejnic, rovinost tomu urcuje prave ta deska ke ktere se to montuje a ktera by mela mit i znacne vyssi tuhost aby to narovnala.

    no ale hlavne, hlinik-ocel, docela dobry bimetal
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    JVCNC: ti kdo ten mod udelali, tak si to pochvalijou. jde o to, ze misto tycky 10mm tam mas mnohem vic materialu a uz se to pod vahou bedu nebude prohejbat. neni to tak tezky, tak neni treba to pridelavat k desce. ale desitka kulatina z ciny, co tam je ted uz je preci jenom slaba a prohejba se. mozna by stacily nejaky kaleny tyce z cr, ale tohle se ni vic libi. mozna nakonec tohle pridelam na desku a vyriznu ten hlinik okolniho ramu, aby se to tam veslo. ale myslim ze to nebude potreba
    JVCNC
    JVCNC --- ---
    ANDY_WARHOL: akorat aby ty podeprene tyce fungovali jako podeprene, tak musi byt prisroubovany k desce (v tom spociva to podepreni) a tady jsou ponekud v lufte uchycene jen na konci a zacatku, takze z nich udelas zase nepodeprene. a pak takz otevrene voziky maji vyrazne mensi tuhost nez uzavrene, maji mene kulickovych drah. ale o neco malo to lepsi asi bude
    SPM
    SPM --- ---
    PECA: já používám ty kaptonový čtverce z JRC, který maj něco jako 220mm x trochu víc a na lepení se mi nejvíc osvědčil ten způsob na mokro - na odmaštěný sklo se kápne kapka mýdla a rozešmrdlá se to po ploše skla. Když se na to pak ta fólie nalepí, tak se to takovou tou gumovou stěrkou na okna vyhladí do hladka, že tam nejsou žádné bubliny a pak se to nechá pár dní vyschnout. Poprvý jsem to zkoušel lepit rovnou a to se mi bez bublin nepovedlo...
    SALAM23
    SALAM23 --- ---
    ANDY_WARHOL: kluzny loziska se daji tisknout i z PLA,netreba spesl matros a i docela hezky drzi a opotrebeni kluznych ploch neni temer zadny,popr se da do plastu zalisovat bronzovy pouzdro v kazdym shopu s loziskama za par kacek a to pak vydrzi vecne - delam si ted takovej diy cnc hotwire,tak pro predstavu moje kluzny loziska,chodi to hezky a vule zadny,matros pla

    PECA
    PECA --- ---
    ANDY_WARHOL: Ty ceny jsou prostě něco jako +20%DPH +x% clo (je to pro obchod, clo vždy), +2 roky záruka, +do 14 dnů vrácení bez udání důvodu, + pošta +mzda (která je z půlky jenom daň, soc a zdrav pojistka)... Takže pak se není co divit, že na domácí kutění si to každý objedná v Číně. No a proto vydali nějakou prasárnu, že když je u toho poštovné zdarma, zdaní se poštovné od nás k nim :) To máme z toho, ko jsme si tam zvolili (vic bych do toho nezabrušoval a zůstal u technické diskuse, ehm :)

    Jinak ten kapton malí na ali i v šířce 100 či 200 mm. Akorát je fakt, že se to už může blbě lepit. Já si tam objednal PET fólii v šíři 200 mm. Tak uvidím.

    ----
    Včera (dneska) jsem si vytiskl "kalibr na bůra" a je malý. Musím trochu přidat kroky na osách X a Y. Z nevím, ale asi taky potřebuje poladit. A mám trochu přeplněný vnitřek, ale zase to bylo celé plné, tak nevím...
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    tzn tohle https://www.thingiverse.com/thing:1830451
    a dalsi mody tohoto chlapika.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam