• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    ja mam treba vetsi plochu a muzu ji jeste zvetsit kdyz budu potrebovat, na prusovi mi vadi ze na tom vytisknes jen do 20 cm
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    KRIVOCHCALEK: muj hypercube nema z polykarbonatu ani kousek :))) tiskarnu sem si stavel sam, pomoci druhe koupene v cine, ale ani ta nebyla z polykarbonatu, je z hliniku. ja bych si polykarbonatovou tiskarnu taky nekoupil... jenze nejsou jen tyto a kdyz uz si takovou koupis, neni problem si ram udelat svuj a pouzit jenom ten zbytek, pokud ovsem vis co delas :) a to ty nevis.
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    KRIVOCHCALEK: ja jsem prave klon prusi nechtel, chtel jsem corexy a ultimaker S5, kterej má zhruba stejnou velikost stojí nějakých 150k, takze i kdyz si budu pocitat hodiny a necham na tom 100 hodin prace, tak budu hluboce v plusu
    KRIVOCHCALEK
    KRIVOCHCALEK --- ---
    Ja jeste nevidel tiskarnu z polykarbonatu, ktera by se amatersky, pouhym sledovanim navodu, slozila a fungovala tak nejak na prvni drc. A to jsem jich par videl a par pomahal skladat. Naopak frustrace amateru po koupi levne polykarbonatove tiskarny byla celkem vseobjimajici. A kdyz jsem tady cetl, co vse s tim provadite, jak resite, cim, na co, jak tisknout, jake primery, gluesticky, laky na vlasy, whatever.... a to tisknete obvykle PLA, ktere je takove mile a nezakerne, no, nevim. V tom je extremni vyhoda prusi. Nalazeny firmware proti hardwaru a nalazeny slicer proti firmwaru a hardwaru. Najit ekvivalentni nastaveni treba pro Anet A8 je beh na dlouhou trat, protoze FW od vyrobce je garbage, naohybat marlina tak, aby delal, co cekate, to chce trochu pile. A pak resite sticking, chlupateni, delaminace, oozing...

    Uprimne, pokud se nekomu povedlo postavit cinsky klon a ten bez problemu tiskne, bud jste pokrocili materialovi inzenyri/jini geniove, nebo mate neskutecny stesti, nebo proste zanedbavate ten nursing, co tiskarne delate a predstirate, jako by nebyl, protoze k tiskarne uz chovate stockholmsky syndrom.

    Ad Prusa a podpora: Neni to idealni, polud mate starsi tiskarnu, ale upgrades porad vychazeji, je to velice slusne zadokumentovane, je to porad opensource, takze ke vsemu jsou docela zdrojaky.

    Ad levne na zacatek: No, learn hard way docela hodne lidi odradi. Mnohdy lide nechteji neco, co se rozbije, aby se to "levne opravilo". Ale whatever, vas cas je vas. Ja svym nerad plytvam.
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    QWWERTY: ja si tu tiskarnu kupoval, s tim, ze me bavi se v tom vrtat a rad mam veci pod kontrolou, navic jsem ji koupil v dobry akci (necelejch $200), ted ji akorat budu upgradovat, jinak z vysledku PLA, az na mirne chlupateni jsem spokojenej, ko nejakyho vetsiho vrtani ve firmwaru se nehrnu, protoze mam uz objednanej MKS sboard.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    QWWERTY: jak rikam, pokud muzes na to zavolat nejakeho odbornika a ten ti to spravi rychle, tak to je ok, ale v tom 3d tisku si uplne nejsem jistej, ze to tak funguje. jak treba odlisis ze potrebujes vymenit hotend od toho ze staci nejak upravit nastaveni firmware ? vymenis hotend a pak cekas jestli to pomohlo ? ale to uz neni tisicovka, pokud vim tak origos e3d stoji trojku. to je jenom priklad
    neber to nijak osobne, ale nekdy je proste jit do hloubky nezbytny, ale ty zkusenosti se ziskavaj tezce. je to dokonce spocitany kolik clovek musi stravit necim hodin aby se z nej stal odbornik
    GOSHEWAN
    GOSHEWAN --- ---
    QWWERTY: Dost ses minul.

    Ja tu tiskarnu slozil (sam, za odpoledne), nakalibroval, a od te doby bez -vetsich- zasahu tisknul (nez se koupila tiskarna v kanclu). Ano, clovek si s tim muze hrat, ale rozhodne nemusi a uz vubec neni k provozu nutne v tom utopit desitky hodin (WTF? jak to muzes vubec rict tvl : ). Prichytavani neresim, protoze (prestoze?) jsem tisknul jen z PLA a nemel jsem problem.

    Stojim si za tim, ze to je idealni cesta jak zacit tisknout. Stoji to zlomek toho co Prusa, ale pomer cena/kvalita je uplne jinde. Muzes to mit jako black box, muzes se v tom v klidu hrabat (protoze je "levne" to rozbit). A kdyz zjistis, ze ti kvalita nestaci, tak si pak koupis 4-5x drazsiho Prusu.
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    ANDY_WARHOL: A jak resis problemy na jakekoliv jine platforme, kdyz ne vymenou komponenty?
    Zmeris napr. odchylku motoru a dokompenzujes si ji manualne ve firmware nebo proste koupis novy motor?
    Nerikam, ze je dobry chovat s k tomu jako k blackboxu. Porad je dobry drzet si technicky know how a byt schopny aspon zakladniho troubleshootingu. Ale kdyz clovek utopi 10 hodin svyho casu na problemu, ktery se da spravit za 1000,-, tak je imho potreba se zamyslet nad investici svych zdroju.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    QWWERTY: ja tvuj pristup chapu a asi bych sel dneska touhle cestou taky. ale na druhou stranu, co budes delat az ti to jednou prestane tisknout ? ja netusim, jestli ma prusa neco jako pozarucni servis a podobne. jak budes tedy resit nejaky problem ? vymenis dil, ale treba to nepomuze, co budes delat dal ? nebudes vubec tusit co delat. to taky neni dobre. ale je pravda, ze mozna je lepsi ten cas venovat necemu jinemu
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    GOSHEWAN: ne ze bych ti chtel hazet vidle do byzu, ale "idealni zpusob jak zacit s 3D tiskem" ..srsly?
    Pokud mate chut hrabat se v HW, hrat si na kutila a nonstop improvizovat, prosim.
    Ale pokud chcete tisknout, tak si proste kupte MK3. Ano stoji to jiny prachy, ale volny cas taky neni zadarmo.

    Kdyz tady ctu vsechny ty hacky ohledne trysek, spatnyho prichytavani k bedu, etc... tak je mi z toho tak nejak divne. Uz jenom kdyz vidim ten akrylovy ram, tak z toho kouka do budoucna naprosty clusterfuck a utopeny desitky hodin prace.
    Ja se k 3D tisku dostal jak slepy k houslim, nijak jsem se do toho nehrnul, natlacil me k tomu kolega, smontovali jsme za odpoledne MK2, zakladni kalibrace, pak akorat doladeni vysky vrstvy a od te doby to tiskne. Takovy veci jako teplotni veze jsme nedelali vubec a porad z toho lezou lepsi veci nez tohle. Jediny troubleshooting co delame je rekalibrace kdyz se tiskarna nekam prenese/preveze.

    Chapu, ze vas muze fascinovat samotna technologie, hrabat se ve fyzikalnich limitech aditivni vyroby a ze muzete mit domaci tiskarnu jako tamagotchi o ktery se musite starat. Taky jsme se hrabali a modifikovali Atmel pinouty v C++ headerech pro kolegovu RepRap desku a never again. Vzdycky jsem mel za to, ze to ma byt primarne nastroj, kterymu hodim model a on mi ho v rozumne kvalite vyprodukuje, bez toho abych musel travit 2 dny debugovanim (debugovanim hardware tiskarny. Optimalizace/debugovani modelu, aby byl idealni pro tisk je jina kapitola).

    Argument "na tiskarne ktera za tebe nedela vsechno automaticky, se toho nejvic naucis" neberu, protoze zni stejne blbe, jako kdyz nekomu kdo zacina s linuxem poradite, at si jde nejdriv precist dokumentaci ke kernelu.

    /rant
    GOSHEWAN
    GOSHEWAN --- ---
    Pripominam GOSHEWAN - myslim, ze to je idealni zpusob jak zacit s 3D tiskem, navic vhodne na experimenty s HW. Stala me necelych 5tis.
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    Diky ta tycinka pomohla, dneska jsem skusil abs, vytisknul jsem drzak na e3dv6
    E3Dv6 Scolopendra Cooler for X5S, i3mega & other by SgaboLab - Thingiverse
    https://www.thingiverse.com/thing:2927533/files
    To vytisklo v pohode, pak jsem chtel skusit neco trosku vetsiho, tak jsem tisknul najednou 2 rohovy drzaky kladek
    Tronxy X5S - upgraded parts für x-y axis by DoSch_1991 - Thingiverse
    https://www.thingiverse.com/thing:2815168/files
    Vsechno ok do ty doby, nez jsem z tiskarny vyndal sklo a nechal to vychladnout, po chvili se to zkroutilo a zhruba uprostred to podelne mezi vrstvama prasklo, neudelal jsem chybu v tom, ze jsem to nechaval vychladnout na skle a nedundal to za teplas
    BYDK
    BYDK --- ---
    Zdravim chtel by nekdo nesestavenou tiskarnu. Nemam na to cas, tak to prodavam.

    TEVO Tarantula – TEVO 3D Onlinestore
    https://tevo3dprinterstore.com/...r-kit-printer-3d-printing-2-rolls-filament-8gb-sd-card-lcd-as-gift

    je k tomu i autokalibrace. Prosim do posty.
    JAPAN
    JAPAN --- ---
    HONCKA: Já tisknu PLA na sklo. Teplota 55, sklo potírám silně rozředěným lektvarem z herkulesu, kancelářské lepící tyčinky a vody.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    HONCKA: tu podlozku potri lepici tycinkou a dej tak 40-50 stupnu. lak se pouziva na pet. studenou ppdlozku pro pla bys musel mit jinou.
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    Ještě dalsi vec, testuju ted tisk lodicky benchy, poprvy mi to ani nechlupatilo (zvetsil jsem retraction a snizil o 5 stupnu teplotu hotendu), akorat jsem měl hotend málo staženej k sobě a nekudy to teklo, tak jsem ho stahl, znovu udělal bed leveling. Druha opet chlupata, skusil jsem si pohrat s teplotou, chtel jsem skusit neco vetsiho, tak jsem dal tisknou makerbota, ale ten se nedotisk, protoze se uthl z podlozky, tak jsem dal tisknout znovu benchy se stejnymi parametry, jako posledne, ale ta se taky utrhla z podlozky. Jako podlozku pouzivam 30na30 zrcadlo z ikey, pred kazdym tiskem jsem ho vycistil ipou. Co byste mi doporucili na podlozku a pripadne jakou teplotu na PLA? Jsem z toho trochu rozpacitej, ze na tohle je hromada protichudnych informaci, nekdo doporucuje teplou, nekdo studenou, nekdo cisty, nekdo lak na vlasy, nekdo lepidlo.
    JAPAN
    JAPAN --- ---
    HONCKA: trflonovou trubku rozhodně narvat až kam jde, jakmile tam máš větší prostor než je průměr filamentu, tak se ti tam rozpálenej plasto "rozteče" a máš zaděláno na problémy
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Podle tohodle jde bowden az ke krcku:
    Mk7 / Mk8 HOTEND ASSEMBELY REBUILD - What's New In The 3D Printer World-Customize 3D-2018
    http://www.customize-3d.com/tronxy-hotend-assembely-rebuild.html
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    HONCKA: Retrakce bylo urcite neco co bylo potreba, at uz vzdalenost nebo rychlost. Je to videt diky tomu, ze ocas je cisty - tam tiskarna nejezdila napric, ale podel objektu.

    K tomu zda byt bowden uvnitr ci ne - zalezi na typu hotend. Heatblok si rozdelime na 3 casti - cast co hreje, cast co izoluje a cast co chladi. Spousta z nich si usetri praci a strka trubicku az ke krcku (cast co izoluje.)
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    JAPAN:
    MILAZAJICEK:
    Díky, ještě jsem narazil na takovou věc, chtěl jsem se zeptat, jestli teflonova trubička na filament má být zasunutá, skrz chladič hotendu k až trysce, nebo má končit na horní hranici toho chladiče hned za tím upevňovacím bazmekem, tak jsem to měl z výroby, ale jak je v tom dutým šroubu, co spojuje hotend s chladičem větší průměr než na vstupu do trysky, tak se mi v tom jakmile to bylo nahřátý a chvíli stálo, pořád kroutil a zasekával filament
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam