• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    SPM: jako u všeho, daj se koupit kvalitní a nekvalitní, sleduj reference a jistou minimální cenu
    SPM
    SPM --- ---
    Ty čínský trysky fungujou nějak spolehlivě? :-) Pač ty E3D mosazný jsou asi za 150,- což sice nejsou tak hrozný peníze, ale furt je to dost na to, abych to radšil vyhodil do koše než párkrát ojel kartáčem, když se zasviní :-) a nevím, možná se zlepšily, ale když si vezmu svůj první čínskej hotend (za kterýho jsem pak tu trysku ani nevyndal, když se ucpala, protože to bylo takový bláto, že při pokusu o povolení jsem to rozžvejknul), tak to oproti E3D nefungovalo zrovna nejlíp.

    No, možná bych mohl udělat nějakou zásobu (navíc pro případ, že to při sundavání zmrším :-D). Asi i na hraní, pač jsem prakticky nic jinýho, než 0,4mm ani neměl...
    ACID
    ACID --- ---
    SPM: Osobně používám pro každý materiál dedikovanou sadu trysek, zatím tedy PLA, PETG, ABS a FLEX. Na tryskách pro PLA mám aplikovaný "fluorinový" povlak, zdá se že to trocho pomáhá.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    SPM: trysky i ten heatblock si nakup na aliexpresu a místo čištění to rovnou men. Jsou to korunovy položeky
    SPM
    SPM --- ---
    Rýhy na ní tuším nejsou, ale musím si jí prohlídnout pořádně, až ji vyndám. Což jsem ještě nedělal a když jsem to dělal na druhé tiskárně, tak to tryska nepřežila :-D takže se tím možná problém vyřeší :-D no nic, zkusím sehnat nějaké slušné kartáčky na čištění a až se budu nudit, tak to demontovat, vyčistit a vyleštit a uvidí se...

    jinak včera jsem pak tisknul ještě jednu věc, před tiskem jsem to zase odrbal lehce tím jemným dráťákem a tisklo to 4 hodiny bez dělání bambulí... takže vyčištění na začátku zjevně taky udělá dost.
    JVCNC
    JVCNC --- ---
    SPM: me tak napada ze u te trysky jsou plochy tak male, ze by to bylo za chvilku hotove asi i jen rucne bez motorizace, zalezi na stavu povrchu, jestli tam jsou nejake hlubsi ryhy je lepsi to napred vzit necim agresivnejsim nez lestici pastou, protoze nejakou vetsi ryhu rozlestit, tedy ubrat okolni material az k hloubce te ryhy jen lestenim by mohlo byt nadlouho.
    SPM
    SPM --- ---
    JVCNC: dík, myslim že ty kotoučky doma dokonce mám, tak to zkusím (v garáži se mi válí tempo pasta na auto - to by mohlo fungovat? ;-D). Mini stolní brusku mám nějakej šrot z GME, tak buď to zvládne... a když ne, tak ten dremel jsem si taky jednou chtěl koupit :-D

    Jasný, předpokládám teda, že na tisk normálních PLA/ABS/PETG mi teda mosazná stačí asi v pohodě :-) Na tý jedný tiskárně už vydržela asi 10km filamentu, takže při rozdílu těch cen bych musel asi tisknout o hodně víc, aby se to vrátilo (ikdybych jí teď vyměnil, jakože to furt tiskne asi +- stejně). Teda jedinej problematickej materiál co tu mám, tak je to fosforeskující PLA - to jsem tam tušim viděl v příkladech materiálů, který tu trysku vymelou. Ale zatím jsem ho ještě nedojel :-D
    JVCNC
    JVCNC --- ---
    SPM: ja lestim lestici pastou a filcovim kotoucem, na tyhle drobne veci jsem si koupil z lidlu mini stolni brusku a misto brusnych kotoucu jsem na ni namontoval lestici kotouce asi za 100kc opet z lidlu, na male veci to vcelku funguje, zkousel jsem i vetsi ale to uz je utrpeni vzhledem k nizkemu vykonu a castemu prehrivani pri vetsi zatezi. v pohode by to asi slo i dremelkou s filcakem. smirglem pujde zrcadlovy povrch udelat spatne.

    mosazne jsou nejlevnejsi protoze se nejsnaz obrabi ale s nejmensi zivotnosti, ocelove na tom budou lip a da se jit az k trysce s rubinem, ta bude asi neznicitelna (v dlouhodobem horizontu by mohla vyjit i levnejs nez porad kupovat mosazne. Ja osobne se chystam na karbidove (presneji receno do mosazneho tela trysky karbidovou vlozku), protoze mi z prace zustava spousta vhodnych polotovaru. jen se jeste dokopat k regulaci k EDM vrtacce, mozna se na to vyseru a necham si to projiskrit jinde, to az podle casu.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SPM: Například mosazná bude mít po vytištění klubka filamentu s uhlíkem dvojnásobnou díru, ocelová ne.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    SPM: třeba když tiskne nějaký vysokoteplptni materiály.
    SPM
    SPM --- ---
    JVCNC: Taková blbá otázka - jak to správně vyleštit? :-) Vzít nějakým hodně jemným šmirglem?

    Ještě mě tak u toho napadá - mají nějaký praktický význam jinomateriálové trysky. Aktuálně tam mám tu klasickou mosaznou od E3D. V nabídce pak mají různé měděné, ocelové, ... a nevím, jestli kromě diametrálně jiné ceny je v tom i nějaký praktický rozdíl :-)
    JVCNC
    JVCNC --- ---
    ja bych rekl ze ten olej bude ulpivat na tisku a bude zhorsovat soudrznost vrstev, asi by pomohlo povrchy kterych se to tyka poradne vylestit aby plast nemel tendenci se toho chytat. Staci i stopy po soustruzeni a prilnavost je nekde jinde.
    SPM
    SPM --- ---
    AXTHEB: teď na to zrovna koukám, že to asi bude ono :-) Dík, vyzkouším.

    ANDY_WARHOL: taky mě to napadlo, jenom jsem si říkal, jestli to neni blbost. Ale když už nejsem sám s takovým nápadem, tak to asi za vyzkoušení stojí :-)
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    mozna by mohlo byt reseni to natrit nejakym vysokoteplotnim olejem aby se na to nic nechytalo
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SPM: tam se to tuším jmenuje retraction vertical lift. a stačí fakt malinko
    SPM
    SPM --- ---
    AXTHEB: jo, ten jsem ještě nezkoušel, ale možná u toho nakonec skončím. Respektive na první dobrou jsem to v simplify3d nenašel, ale ještě jsem to detailně nehledal :-) Jenom si pamatuju, když jsem to kdysi dávno zkoušel na slic3ru a na nějakém modelu, kde těch přejezdů bylo teda fakt hodně, tak mi ta tiskárna málem skákala po stole, jak to zuřivě furt točilo Zkem :-)
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SPM: z-hop?
    SPM
    SPM --- ---
    ANDY_WARHOL: okolo trysky ne, když to pozoruju, tak mi přijde, že on při přejezdech o ten nanesený materiál lehce škrtá a že PETG má tendenci při tom přejezdu se v tenké vrstvě na tu trysku nalepit. A čim víc bordelu na té trysce je (nedejbože ještě předchozí jinej materiál), tak tim víc a ochotněji se to na ni lepí... takže možná jedině ještě více snížit flow...
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    SPM: já to cistil pred každým tiskem.
    Ses si taky jistý, ze to neutika okolo trysky? Že tam necpes víc materiálu, než je potřeba?
    SPM
    SPM --- ---
    Hele jaký jsou ještě triky na přichytávání PETG na trysku? Mně to občas dělá, občas ne a zrovna teď s tím bojuju, protože tisknu něco dlouhýho a nebaví mě to furt hlídat. Symptom je, že se mi na trysku nabalují zbytky materiálu. A nabalují a nabalují, až se tam udělá velká bambule, která v jednu krásnou chvíli někam upadne, při příštim pohybu se hotend o ni zarazí, přeskočí kroky a je to v háji. A to co mi tam zrovna teď jede, tak vychází tak, že to pomalu každých 10 minut pauzuju a bambuli trhám kleštěma...

    Z toho co jsem oproti včerejšku zkusil - snížil jsem flow o 3%, zapnul jsem větrák od druhé vrstvy, historicky někdy dřív jsem i snižoval rychlost (dalo by se říct, že to tisknu relativně dost pomalu). Včera večer jsem teda ještě sundal tu silikonovou šprcku, nahřál to, odrbal takovým tím dráťákem k nasazení na vrtačku (nic lepšího jsem zrovna nenašel) a pak ještě ojel zubním kartáčkem (ukázalo se, že neměl příliš teplotně odolná vlákna :-D). No, relativně se to vyčistilo, dva výtisky pak šly celkem v pohodě, že se na to nicmoc nechytalo a třetí už se zase chová stejně... Takže co dalšího ještě zkusit? Nebo je fakt potřeba, když se tomu chci vyvarovat, pomalu ob každý disk odrbávat tu trysku?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam