• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    používání, stavba, zkušenosti, rady, nápady, prostě cokoliv této technologie budoucnosti.
    rozbalit záhlaví
    SPM
    SPM --- ---
    NAVARA: Nemáš v nastavení sliceru nějaký Z offset, že ti to na začátku takhle příliš zvedne?
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    I když, poslal jsem to tam znovu a nevytvoří mi pořádně brim... přestože je po autohome jen list papíru nad deskou, před tiskem vyjede tak na 2mm a kydá to tam zhora, ani nevytvoří tu objímku na šroub (a pak se to tam má vejít)...
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    Snažím se vytisknout krytku na šroub extruderu - https://www.thingiverse.com/thing:2182276 - a všechno dobrý, tiskně relativně přesně, jen ve chvíli kdy má udělat horní část klobouku, tak dobře v půce jeho výšky za celou krytku nějak zavadí a začne to vláčet po desce - stalo se to už podruhé, co s tím?

    Přijde mi tedy divné, že to tisknou od nejužší části k nejširší...
    (a i tak to budu muset upravit, protože se mi tam ten šroub nevejde, mají to nějaké úzké)

    ACID: Můžeš to vyfotit? Nedaří se mi nic takového vygooglit, max hotové díly
    ACID
    ACID --- ---
    NAVARA: taková srágorka co mi zbyla ze závodních dob RC, mělo by to vytvářet "jakoteflonový" povlak.
    SPM
    SPM --- ---
    Jak tu kdysi někdo postoval tu sadu 3 kartáčků, že si to koupil na čištění trysky. Tak bych chtěl jenom dodat, že ten černej nylonovej neni. Dneska jsem si jí koupil taky a při vydrbání tím černým o nahřátou trysku jsem ho spekl :-)
    RORSCHACH
    RORSCHACH --- ---
    Original Prusa i3 MK3S and MMU2S release, SL1 and powder-coated sheets update - Prusa Printers
    https://www.prusaprinters.org/...rusa-i3-mk3s-and-mmu2s-release-sl1-and-powder-coated-sheets-update/
    SLL_QUY
    SLL_QUY --- ---
    The Burlington, MA based enterprise boasts “the fastest way to make the hardest parts” and in the video a titanium alloy (Ti64) is 3D printed at a deposition rate of over 2kg/hr.



    Digital Alloys' Joule Printing Ti64 @ >2kg/hr 2-8-2019
    https://vimeo.com/316330117
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    SPM: jo. Nejsem si jistý přesně proč, někde jsem četl, že to je jištění proti tomu, aby se omylem neukroutil ten tenký krček mezi cold a hot endem, tím, že se tam vytvoří pootočením vůle, která tohle případně kompenzuje. A protože si nechci zkurvit extruder, tak věnuju těch pár sekund pootočení :)
    SPM
    SPM --- ---
    CERMI_FOX: dík. Takže taky jenom pootočí blokem, to je tím pádem asi v pohodě :-)
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    RORSCHACH
    RORSCHACH --- ---
    vypadá to, že bude novej průša

    I got a MK3S I think. : prusa3d
    https://www.reddit.com/r/prusa3d/comments/apm95o/i_got_a_mk3s_i_think/
    SPM
    SPM --- ---
    CERMI_FOX: no, v návodu na průšu jsem tenhle krok taky nenašel. Ono teda hlavně ten hotend je k extruderu přidělaný tím koncem heatsinku. Takže na to, abych povolil heatsink, bych musel celý hotend povytáhnout z těla extruderu (do čehož by se mi to fakt nechtělo, když jsem konečně tam narval ty trubičky tak, že se dá zavádět filament. A ostatně ani to nevypadá, že by tohle dělali v tom E3D návodu podle fotek. Podle fotek mi akorát přišlo, že na začátku chytí heatblok do kleští a povolí ho (a pak ho nahřeje, chytí klíčem znovu a začne šroubovat trysku). Tak nevim, možná fakt stačí pohnout tím heatblokem, jestli logika je taková, že když heatbrake a tryska jsou proti sobě napevno dotažení, tak to otočení heatblokem se otočí s celým heatbrakem jenom v tom závitu na chladič a výsledkem by mělo být, že když se pak povoluje tryska, tak ten heatblok se může pohybovat a nedojde při nechtěnému pohybu k nějakýmu přetaženímu někde...
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    ACID: jaký fluorinový povlak? :o
    GINTA
    GINTA --- ---
    Ahoj, při tisku z octopi na Raspberry Pi 1 Type B mi nejede tisk plynule. Rovný pohyb ok. Kolečka a křivky se tisknou trhaně. Pomůžu si novou malinou? :)
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    SPM: já to dělám, v návodu od průšy to zmíněný je a jde to v pohodě. Právě proto musím sundávat ty plastový díly, na trysku se dostanu i bez toho (ale i tak by se mi to asi blbě chytalo druhýma kleštěma, abych si nekurvil celý ten topný komplet)
    SPM
    SPM --- ---
    CERMI_FOX: což mi připomíná jednu věc - já se teda k bloku dostanu bez sundavání plastových dílů. Ale v návodu na E3D je jako jeden z prvních kroků zmíněno povolení heatsinku. Což mi neni moc jasný jak na přimontovanym hotendu udělat. A kouknul jsem asi na 3 youtubový video a nědělá to nikdo, tak nevim :-D

    kalibrace Z, to dělám pořád, taková never ending story... přijde mi, že každý materiál jinak teče. Takže když už mi to funguje a změnim typ materiálu, tak tim musim zase pohnout. No a ve finále se to mění se sklem. Takže ačkoliv mám doma několik stejných skel koupených naráz, tak když je přehodím, tak to mám rázem zase někde jinde. Upřímně z toho mám pocit, že to ani nemá cenu štelovat, pač ve většině případů to stejně dolaďuju z babystepem na displayi během toho, co to tiskne skirt...
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    SPM: u průšy mojí verze je ta výměna na 10-15min, takže radši šmidlám kartáčkem.
    Musím - najít prodlouženej bit, nahřát, odmontovat pár plastových dílů (abych mohl dobře chytit hotend do kleští), vyšroubovat starou trysku, ošetřit popáleninu, zašrobovat novou, zandat zpět plastové díly a znovunastavit live-z kalibraci, protože se mi spíš nepovede tu trysku zašroubovat naprosto přesně stejně.

    Hrozný práce :)
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    Ale i když člověk koupi na aliexpresu ty drahy a kvalitní, tak budou oproti ČR mnohem levnejsi
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    SPM: jako u všeho, daj se koupit kvalitní a nekvalitní, sleduj reference a jistou minimální cenu
    SPM
    SPM --- ---
    Ty čínský trysky fungujou nějak spolehlivě? :-) Pač ty E3D mosazný jsou asi za 150,- což sice nejsou tak hrozný peníze, ale furt je to dost na to, abych to radšil vyhodil do koše než párkrát ojel kartáčem, když se zasviní :-) a nevím, možná se zlepšily, ale když si vezmu svůj první čínskej hotend (za kterýho jsem pak tu trysku ani nevyndal, když se ucpala, protože to bylo takový bláto, že při pokusu o povolení jsem to rozžvejknul), tak to oproti E3D nefungovalo zrovna nejlíp.

    No, možná bych mohl udělat nějakou zásobu (navíc pro případ, že to při sundavání zmrším :-D). Asi i na hraní, pač jsem prakticky nic jinýho, než 0,4mm ani neměl...
    ACID
    ACID --- ---
    SPM: Osobně používám pro každý materiál dedikovanou sadu trysek, zatím tedy PLA, PETG, ABS a FLEX. Na tryskách pro PLA mám aplikovaný "fluorinový" povlak, zdá se že to trocho pomáhá.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam