• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    SLL_QUY
    SLL_QUY --- ---
    The Burlington, MA based enterprise boasts “the fastest way to make the hardest parts” and in the video a titanium alloy (Ti64) is 3D printed at a deposition rate of over 2kg/hr.



    Digital Alloys' Joule Printing Ti64 @ >2kg/hr 2-8-2019
    https://vimeo.com/316330117
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    SPM: jo. Nejsem si jistý přesně proč, někde jsem četl, že to je jištění proti tomu, aby se omylem neukroutil ten tenký krček mezi cold a hot endem, tím, že se tam vytvoří pootočením vůle, která tohle případně kompenzuje. A protože si nechci zkurvit extruder, tak věnuju těch pár sekund pootočení :)
    SPM
    SPM --- ---
    CERMI_FOX: dík. Takže taky jenom pootočí blokem, to je tím pádem asi v pohodě :-)
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    RORSCHACH
    RORSCHACH --- ---
    vypadá to, že bude novej průša

    I got a MK3S I think. : prusa3d
    https://www.reddit.com/r/prusa3d/comments/apm95o/i_got_a_mk3s_i_think/
    SPM
    SPM --- ---
    CERMI_FOX: no, v návodu na průšu jsem tenhle krok taky nenašel. Ono teda hlavně ten hotend je k extruderu přidělaný tím koncem heatsinku. Takže na to, abych povolil heatsink, bych musel celý hotend povytáhnout z těla extruderu (do čehož by se mi to fakt nechtělo, když jsem konečně tam narval ty trubičky tak, že se dá zavádět filament. A ostatně ani to nevypadá, že by tohle dělali v tom E3D návodu podle fotek. Podle fotek mi akorát přišlo, že na začátku chytí heatblok do kleští a povolí ho (a pak ho nahřeje, chytí klíčem znovu a začne šroubovat trysku). Tak nevim, možná fakt stačí pohnout tím heatblokem, jestli logika je taková, že když heatbrake a tryska jsou proti sobě napevno dotažení, tak to otočení heatblokem se otočí s celým heatbrakem jenom v tom závitu na chladič a výsledkem by mělo být, že když se pak povoluje tryska, tak ten heatblok se může pohybovat a nedojde při nechtěnému pohybu k nějakýmu přetaženímu někde...
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    ACID: jaký fluorinový povlak? :o
    GINTA
    GINTA --- ---
    Ahoj, při tisku z octopi na Raspberry Pi 1 Type B mi nejede tisk plynule. Rovný pohyb ok. Kolečka a křivky se tisknou trhaně. Pomůžu si novou malinou? :)
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    SPM: já to dělám, v návodu od průšy to zmíněný je a jde to v pohodě. Právě proto musím sundávat ty plastový díly, na trysku se dostanu i bez toho (ale i tak by se mi to asi blbě chytalo druhýma kleštěma, abych si nekurvil celý ten topný komplet)
    SPM
    SPM --- ---
    CERMI_FOX: což mi připomíná jednu věc - já se teda k bloku dostanu bez sundavání plastových dílů. Ale v návodu na E3D je jako jeden z prvních kroků zmíněno povolení heatsinku. Což mi neni moc jasný jak na přimontovanym hotendu udělat. A kouknul jsem asi na 3 youtubový video a nědělá to nikdo, tak nevim :-D

    kalibrace Z, to dělám pořád, taková never ending story... přijde mi, že každý materiál jinak teče. Takže když už mi to funguje a změnim typ materiálu, tak tim musim zase pohnout. No a ve finále se to mění se sklem. Takže ačkoliv mám doma několik stejných skel koupených naráz, tak když je přehodím, tak to mám rázem zase někde jinde. Upřímně z toho mám pocit, že to ani nemá cenu štelovat, pač ve většině případů to stejně dolaďuju z babystepem na displayi během toho, co to tiskne skirt...
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    SPM: u průšy mojí verze je ta výměna na 10-15min, takže radši šmidlám kartáčkem.
    Musím - najít prodlouženej bit, nahřát, odmontovat pár plastových dílů (abych mohl dobře chytit hotend do kleští), vyšroubovat starou trysku, ošetřit popáleninu, zašrobovat novou, zandat zpět plastové díly a znovunastavit live-z kalibraci, protože se mi spíš nepovede tu trysku zašroubovat naprosto přesně stejně.

    Hrozný práce :)
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    Ale i když člověk koupi na aliexpresu ty drahy a kvalitní, tak budou oproti ČR mnohem levnejsi
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    SPM: jako u všeho, daj se koupit kvalitní a nekvalitní, sleduj reference a jistou minimální cenu
    SPM
    SPM --- ---
    Ty čínský trysky fungujou nějak spolehlivě? :-) Pač ty E3D mosazný jsou asi za 150,- což sice nejsou tak hrozný peníze, ale furt je to dost na to, abych to radšil vyhodil do koše než párkrát ojel kartáčem, když se zasviní :-) a nevím, možná se zlepšily, ale když si vezmu svůj první čínskej hotend (za kterýho jsem pak tu trysku ani nevyndal, když se ucpala, protože to bylo takový bláto, že při pokusu o povolení jsem to rozžvejknul), tak to oproti E3D nefungovalo zrovna nejlíp.

    No, možná bych mohl udělat nějakou zásobu (navíc pro případ, že to při sundavání zmrším :-D). Asi i na hraní, pač jsem prakticky nic jinýho, než 0,4mm ani neměl...
    ACID
    ACID --- ---
    SPM: Osobně používám pro každý materiál dedikovanou sadu trysek, zatím tedy PLA, PETG, ABS a FLEX. Na tryskách pro PLA mám aplikovaný "fluorinový" povlak, zdá se že to trocho pomáhá.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    SPM: trysky i ten heatblock si nakup na aliexpresu a místo čištění to rovnou men. Jsou to korunovy položeky
    SPM
    SPM --- ---
    Rýhy na ní tuším nejsou, ale musím si jí prohlídnout pořádně, až ji vyndám. Což jsem ještě nedělal a když jsem to dělal na druhé tiskárně, tak to tryska nepřežila :-D takže se tím možná problém vyřeší :-D no nic, zkusím sehnat nějaké slušné kartáčky na čištění a až se budu nudit, tak to demontovat, vyčistit a vyleštit a uvidí se...

    jinak včera jsem pak tisknul ještě jednu věc, před tiskem jsem to zase odrbal lehce tím jemným dráťákem a tisklo to 4 hodiny bez dělání bambulí... takže vyčištění na začátku zjevně taky udělá dost.
    JVCNC
    JVCNC --- ---
    SPM: me tak napada ze u te trysky jsou plochy tak male, ze by to bylo za chvilku hotove asi i jen rucne bez motorizace, zalezi na stavu povrchu, jestli tam jsou nejake hlubsi ryhy je lepsi to napred vzit necim agresivnejsim nez lestici pastou, protoze nejakou vetsi ryhu rozlestit, tedy ubrat okolni material az k hloubce te ryhy jen lestenim by mohlo byt nadlouho.
    SPM
    SPM --- ---
    JVCNC: dík, myslim že ty kotoučky doma dokonce mám, tak to zkusím (v garáži se mi válí tempo pasta na auto - to by mohlo fungovat? ;-D). Mini stolní brusku mám nějakej šrot z GME, tak buď to zvládne... a když ne, tak ten dremel jsem si taky jednou chtěl koupit :-D

    Jasný, předpokládám teda, že na tisk normálních PLA/ABS/PETG mi teda mosazná stačí asi v pohodě :-) Na tý jedný tiskárně už vydržela asi 10km filamentu, takže při rozdílu těch cen bych musel asi tisknout o hodně víc, aby se to vrátilo (ikdybych jí teď vyměnil, jakože to furt tiskne asi +- stejně). Teda jedinej problematickej materiál co tu mám, tak je to fosforeskující PLA - to jsem tam tušim viděl v příkladech materiálů, který tu trysku vymelou. Ale zatím jsem ho ještě nedojel :-D
    JVCNC
    JVCNC --- ---
    SPM: ja lestim lestici pastou a filcovim kotoucem, na tyhle drobne veci jsem si koupil z lidlu mini stolni brusku a misto brusnych kotoucu jsem na ni namontoval lestici kotouce asi za 100kc opet z lidlu, na male veci to vcelku funguje, zkousel jsem i vetsi ale to uz je utrpeni vzhledem k nizkemu vykonu a castemu prehrivani pri vetsi zatezi. v pohode by to asi slo i dremelkou s filcakem. smirglem pujde zrcadlovy povrch udelat spatne.

    mosazne jsou nejlevnejsi protoze se nejsnaz obrabi ale s nejmensi zivotnosti, ocelove na tom budou lip a da se jit az k trysce s rubinem, ta bude asi neznicitelna (v dlouhodobem horizontu by mohla vyjit i levnejs nez porad kupovat mosazne. Ja osobne se chystam na karbidove (presneji receno do mosazneho tela trysky karbidovou vlozku), protoze mi z prace zustava spousta vhodnych polotovaru. jen se jeste dokopat k regulaci k EDM vrtacce, mozna se na to vyseru a necham si to projiskrit jinde, to az podle casu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam