• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    SPM
    SPM --- ---
    Tak mě napadá - má tu někdo zkušenost s továrními vyrobenými extrudery? Tedy když to vezmu, tak všechno, co jsem zatím měl, mělo nějakou vytištěnou verzi greg's wade extruderu, tedy vytištěné součástky a k tomu šroub s ložiskama a nějakou zubaticí, všechno direct a nikdy jsem nepocítil s tím nějaký problém. Na novou hračku budu potřebovat teď bowden, na dva filamenty. Takže - jsou ty tovární typu E3D Titan, BMG apod. v něčem fakt výrazně lepší, než ten vyrobený plasťák nebo je to fuk? (Cenově zrovna laciné nejsou, na to že je to pár ozubených kol).
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    Maje digitální šupleru, kalibroval jsem pomocí https://www.thingiverse.com/thing:2484766 a ty rozptyly byly malý (malý zlomek mm) a hlavně lineární s délkou, takže po korekci by to již mělo mít ve všech délkách stejnou toleranci :)

    Ale něco menšího na rychlé vyhodnocení se bude hodit, tohle byly přeci jenom hodinové tisky (dával jsem 0.1 oproti běžným 0.2)
    Až dotisknu výbavu, udělám Bency a ksr_fdmtest.
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    ad. testovani tisku - rozsirujte seznam
    Testovacich modelu je plny internet, ale nektery jsou fakt tragicky, takze drzet si seznam tech dobrych, usetri kybl casu s hledanim/uvahou "cim ja to vlastne otestuju".
    Mozna drzet podobny seznam na nastence/home, aby to bylo po ruce, by mohlo byt uzitecny. :)
    [ QWWERTY @ 3D tiskárny ]
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    MILAZAJICEK: ja pouzival tohle
    https://www.thingiverse.com/thing:1776031
    Tim ze se tisknou plochy a ne jenom cara, tak je na nich dobre videt, jestli je to rozplacnuty moc/malo, etc...
    + podle vystupku na tom krizi jde i po sundani poznat, jak to tam bylo otoceny a na ty plochy jde psat poznamky s jako korekci se to tisklo, pak si treba 10 testu polozit vedle sebe na stul a vybrat tu nejlepsi.

    NAVARA: S podobnym minimalistickym jsem chvili laboroval a pak mel problem, ze kdyz byl na spulce jenom zbytek a uz nevazila tolik, tak se to z toho cely vykokotilo dolu.
    Pokud mate 608 loziska, tak za me osobne tohle
    Filament reel holder by mindfreeze - Thingiverse
    https://www.thingiverse.com/thing:2460873
    Model bohuzel neni parametricky (aspon delka zavitu), ale imho neni problem to zakratit dle potreby.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    add LCD - problem Marlinu, v ofiko firmware je to pořešeno
    fixnuto v 2.x, do 1.1.9 to nepůjde...

    https://github.com/MarlinFirmware/Marlin/pull/9986
    ACID
    ACID --- ---
    NAVARA: pouzivam tohle https://www.thingiverse.com/thing:1874612 na puvodnim drzaku. Dnes bych si na tom zaoblil hrany a pak tiskl, nebo si vybral podobny typ uz zaobleny
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    Tohle https://www.thingiverse.com/thing:3299429 se mi líbí :)

    Budu to muset upravit pro Anetu, ale konečně design, kde ten kilovej kotouč není nahoře na tiskárně...
    NEPHIRUS
    NEPHIRUS --- ---
    SPM: Tak zrychli prejezdy bez extruze.
    PECA: Ja mam neco jako mk2s extruder a pro petg pouzivam retrakci 0.4 mm.
    SPM
    SPM --- ---
    PECA: no mám tam 2,2mm a to už je docela ok... ale jak tu někdo psal, možná je to příliš, takže těžko říct... ale až na to děsný nabalování materiálu na trysku s tím jinak problém nemám.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    PECA: sorry napsal sem to napsal, mělo to být devil. To jsou poláci. Navíc levnější. Fakt příští spulku zkus tohle. Uvidíš že to stringuje min.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    note2self: Mistral je vhodné tisknout z ABS...
    PECA
    PECA --- ---
    SPM: a retrakce u PET-G (direct extruder) máš odzkoušené kolik asi tak přibližně?
    SPM
    SPM --- ---
    NEPHIRUS: Direct. Ale teplota je 220C, to mi na PETG nepřijde až příliš :-/ (Otázka jak měří termistor, ale nechtěně vyzkoušeno, že při 190C už to z extruderu neleze ani násilím). A je to problém jenom PETG, u ABS a PLA mám retrakce úplně minimální a funguje to...
    PECA
    PECA --- ---
    MILAZAJICEK: Psal jsem, že tisknu PET-G, prej že to stringování je vysokou teplotou... Tak já ji zase zvednu, ale na krabici bylo něco kolem 220... hned to čeknu a upravím.
    MILAZAJICEK
    MILAZAJICEK --- ---
    PECA: pardon už na to nevidím. Na PLA docela moc a na petg málo ne?
    PECA
    PECA --- ---
    MILAZAJICEK: 225, slovy dvěstě dvacet pět, to snad není tolik :)
    MILAZAJICEK
    MILAZAJICEK --- ---
    PECA: 255 co to tisknes?
    PECA
    PECA --- ---
    Tak po procházce jsem našel výsledek o něco horší, než předchozí pokus. Změnil jsem: napnul více řemen X (nebrnkal - taď brnká asi už moc), snížil jsem plnění první vrstvy na 105 %, zvýšil retrakce na 1,4 mm, snížil jsem rychlost, abych potlačil vibrace - je to horší. Teplotu jsem nechal na 225.

    Stringovalo to mnohem víc - nevím proč. Díky snížení množství materiálu do první vrstvy se to lépe sundává, ale teď už se mi to přizvedlo od podložky. Takže vyladění první vrstvy je nasnadě. Já se z toho asi picnu!

    Vytiskl jsem i zkušební XYZ kostku. Na kostce se silně projevuje ghosting. Osa X vykazuje uskakování vrstev, hlavně na té kostce. Na loďce to není tolik vidět asi díky plynulým přechodům, byť kdovíjak hezké a hladké to není.
    MILAZAJICEK
    MILAZAJICEK --- ---
    PECA: já používal tohle. https://www.thingiverse.com/thing:13053. Můžeš stelovat desku během tisku,, výsledek má být takovej mírně rozplacnutej kontrolují to pohmatem už poznám jak to má vypadat aby to bylo ok. Prozatím to můžeš sestřelovat aby to bylo po celé ploše stejný a pak to rovnoměrně upravit aby to hezky drželo u sebe ale nedělalo to sirokou první vrstvu . A marlinfw má podporu pro manuální bed leveling kdy vytiskneš objekt zmeris a podle toho výsledků upravis nastavení. Ale je to zdlouhavé.
    PECA
    PECA --- ---
    MILAZAJICEK: Sondu nemám. Jestli máš link na nějaký šikovný návod/info, hoď prosím. Já mezitím zkusím kalibraci spodní vrstvy vygooglovat.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam