• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    PECA
    PECA --- ---
    ANDY_WARHOL: no, já myslím, že Rebel bere PET-G právě z PM. Každopádně to není řešení. Zkusím větší retrakce. Blbý je, že nevím co s těma osama. Zas takový modelář nejsem, abych to byl schopný mechanicky bůhvíjak ladit...
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    PECA: zkus rebel, mě přijde že ten petg od nich min stringuje
    PECA
    PECA --- ---
    Jo a pak je tam vidět, těsně jak začíná "zábradlí" jakoby rýha kolem dokola. Spíše malé rozšíření po celém obvodu. Ony jsou na tom vidět posuny vrstev a neumím úplně říci, jestli v obou osách, nebo jenom Y. Řemenice utažené fest. Zkusím ještě napnout víc řemeny...
    Pak nevím co s tou první vrstvou, text není skoro vidět, jakoby se druhá vrstva nacpala do první...
    PECA
    PECA --- ---
    PET-G Plasty Mladeč
    SPM
    SPM --- ---
    PECA: Z jakýho je to materiálu? PETG mi třeba stringuje brutálně a šel jsem s retrakcema snad už přes 2mm...
    PECA
    PECA --- ---
    Takže jsem zvýšil retrakce z 0,6 na 0,7 mm, teplotu snížil z 230 na 225 °C, snížil plnění první vrstvy ze 115 na 110 %, nastavil automatické chlazení (ofuk a nižší rychlost u malých vrstev)...
    Výsledek je uspokojivý. Komín super, stringování horší, mosty neumím posoudit... Nevím, jestli nezkusit retrakce až na 1 mm. Mrkněte mi prosím na fotky v odkazu: https://photos.app.goo.gl/qix12Mup15QfrrvC7
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    MILAZAJICEK: natíráš lepidlem ultrabase? co jsem na ní poslal další tři tisky (po zmíněném čištění a zarovnání), tak všechno fungovalo perfektně - jak příchyt během tisku, tak sundání po vychladnutí (a v jednom případě jsem nečekal a šlo to taky, jen tam lehce vsunout čepel škrabky na keramiku)

    NEPHIRUS: což tak jako tak bude zahrnovat koupi nového kabelu k LCD, protože jsem manuálně nezručný a budu chtít mít zálohu, až to napájím blbě :)
    PECA
    PECA --- ---
    SPM: Dík, to jsem potřeboval vědět.
    jdu testovat tisk, zítra dám vědět...

    Ještě příležitostně prosím nějaké doporučené akcelerace. Bylo tam nějakých 9000 mm/s2. Kvůli duchů, jsem to snižoval na 5000, ale teď jsem si všiml, že tam mám znovu profil s 9 tisíci. Tak to ještě jednou prověřím testnu těch 5 tisíc radši. Motory jsou mikrokom (nebo jak se to píše) - ty jsem raději koupil solidní, ale drivery integrované do desky MKS Sbase, nějaké základní, tuším DRV8825, jedu na 24 V. Konstrukce Rebel II - alu profily s rámem spojeným "L" úhelníkem.
    SPM
    SPM --- ---
    PECA: Dojede na Z home a pak to zvedne o výšku první vrstvy. Přičemž ve sliceru ještě je nastavení na výšku první vrstvy, v procentech nebo tak (takže když máš 0,2mm standard, tak ta první může být nižší). A speciálně slic3r měl nastavení ještě na dávkování materiálu do první vrstvy, kde šlo nastavit, že v ní tam prostě rval víc materiálu. Simplify3D třeba tuhle option nemělo, což mě tenkrát zarazilo, pač po přechodu na něj mi to nedrželo a musel jsem si dost pohrát s kalibrací Z, aby to začalo fungovat. Jinak já to dolaďuju podle oka - prostě tak, aby ta první vrstva byla o podložku rozpláclá, ale zase aby to nekreslilo 3mm čáru.
    PECA
    PECA --- ---
    Aha, tak v "Advanced" mám ještě "First layer" 115% - si vzpomínám, že jsem s tím taky laboroval...
    PECA
    PECA --- ---
    Potřeboval bych nakopnout kolem výšky první vrstvy (slic3r PE). Potřeboval jsem dost pokusů, než jse mto tak nějak "vychytal". Trysku mám seštolovanou na "výšku papíru", tak aby lehce škrtal, když jím hýbu - vím, je to hovby míra. Nakonec se mi to celkem dobře chytá na nastavení první vrstvy 0,2 mm, standardní vrstva 0,2 mm.

    Co jsem nepochopil, tak ta výška první vrstvy je "virtuální", nebo skutečná? Myslím tím, jestli tiskárna zadanou výšku bere jako údaj "výška trysky na stolkem při Z home" (a vlastně jenom reguluje množství materiálu), nebo najede na Z home a pak se zvedne o výšku první vrstvy (a materiál dávkuje normálně)?

    Mě totiž přijde, že mám tu první vrstvu hodně rozpláclou, tak jestli mám zkusit dát nižší vrstvu a ono to dá míň matroše, nebo vyšší vrstvu a ono to najede skutečně výš a nebude to tolik natlačený... Vzhledem k tomu, že mi to drží dost dobře, tak mi mírné zeslabení přilnavosti nevadí, pokud ta spodní vrstva bude líp vypadat.

    Děkuji.
    MILAZAJICEK
    MILAZAJICEK --- ---
    NAVARA: já tišiny navíc na tenkou vrstvičkou scotch lepidla a úspěšnost je 100%. Tenká vrstvička drží skvělé. Silnější je smáli pevná ale tepla voda to krásně rozpusti
    SPM
    SPM --- ---
    PECA: podle mě jsi spadl do spamu... já se na menší roli ptal taky, odpověděli mi asi za hodinu, objednal jsem a druhej den ráno přišlo, že je to k vyzvednutí. Na kusy jsem se neptal, ale někde v komentářích u toho produktu je to zmíněný a nevychází to dobře... Na kus to vyjde o hodně dráž, protože se to musí podlepovat nějakym papírem, takže se to násobně prodraží - jako něco, že ten čtverec stojí asi 15Kč. Ale furt je tam min. odběrný množství poměrně hodně velký. Takže jedině že bys to pak chtěl rozprodat / poslat dál, což se s těma kusama dělat dá, s tou rolí ne, ta se musí nalepit... Ohledně lepení, asi to znáš, ale celkem dobře to jde - i s touhle fólií (a dělám to i s tou velkou) na mokro dle toho postupu, co byl na ty kaptonové čtverce od JRC. Teda po tom, co to vyčistíš a odmastíš, tak na něj kápnout kapičku mýdle a prstem namáčenym ve vodě rozetřít vodu po celém skle. A pak na to lepit tu pásku. Výhoda je, že jednak z toho v mokrém stavu v pohodě vytlačíš bubliny pryč. A druhá je, že tou nalepenou páskou se dá hodně jednoduše po tom skle hýbat, takže tím můžeš v pohodě šoupat, abys to nakryl na těsno vedle sebe. Nevýhoda je, že je to pak potřeba nechat vyschnout (u mě mi přišlo, že po 24h už je to ok, ale je to nějaká doba... nahřívat to na heatbedu se mi neosvědčilo, naskáčou na tom bubliny).
    PECA
    PECA --- ---
    SPM: Lepíkům jsem psal, ale bez reakce, takže jsem PET pásku koupil na Ali. Taky jsem chtěl 200 mm v kuse. Buď jsem jim spadl do spamu, nebo mě vyhodnotili jako lůzra, když jsem se ptal na možnosti menší role, případně kusů 200 × 300 mm :/
    Takže jsem skončil u PET lepenky z ALI šíře asi 50 mm a lepím to vedle sebe, což mi sice vadí, ale zatím to dávám.
    SPM
    SPM --- ---
    Tak ono to bylo takový rýpnutí, já i věřím, že to bude kus od kusu, jenom mi to přišlo jako celkem dost smůly :-) Já stavěl RebeliXe, taky jsem tím zabil celkem dost času, tak jsem ho po 2 letech zase dost zásadně překopal... a teď si hraju s dalším bastlem :-D ale zase třeba takový haluze s tím displayem jsem neviděl, po úpravě fw jsem to akorát připojil a fungovalo to :-)

    Jinak ohledně povrchu, jestli jsem to sem ještě nepsal, tak teď poslední dobou používám tohle: https://www.lepiky.cz/...sky-133k/maskovaci-146k/maskovaci-paska-zelena-pro-vysoke-teploty-20e--250p a jsem z toho nadšený. Umějí to dodat i širší, než co je na eshopu, takže já si koupil roli šíře 200mm, takže tím přetáhnu celé sklo zaráz. PETG na tom drží jak helvetská víra (asi stejně jako na kaptonu). ABS po trochu potunění (generálně vzato jsem asi hlavně přidal teplotu na heatbedu a zpomalil první vrstvu) na tom drží taky dost solidně, teď už i srovnatelně s ABS juicem (což doteď byla asi jediná věc, na který mi to spolehlivě drželo). A u PLA jsem nějaký šachování s teplotou / rychlostí musel taky provést, ale drží taky. Podle toho co vídám, tak je to srovnatelné s PEI. Oproti kaptonu ta fólie je tlustší a má lepší lepidlo - takže se neprotrhne při prvním ošklivém podívání a nedělají se na ní brutální bublinky kdykoliv se na tom z PETG vytiskne něco většího. Cenově na čtverec to stojí pár Kč (je teda koupit celou 50m roli, takže ta 200mm stála skoro litr, ale mám to asi do konce života :-) ).
    RORSCHACH
    RORSCHACH --- ---
    Dost záleží, proč to vlastně člověk dělá. Pokud se chce něco naučit o tom, jak ta tiskárna funguje, tak to není vůbec špatný, si tímhle projít a naučit se řešit ty problémy.

    Naopak, když to má někdo jen jako nástroj, tak bych se strojema jako je A8 vůbec nezabíval a koupil si něco jako Průšu a měl klid.
    PECA
    PECA --- ---
    SPM: Těžko říci. Já stavím Rebela od píky díky svý neschopnosti dotahovat věci do konce už pomalu druhým rokem. Kamarád koupil A8 a jede. Později přiznal, že ji teda kompletně přestavěl z vlastních nových výtisků a materiálu z práce. Já holt v práci nemám žádný hutní materiál, žádné ultrasilné žáruvzdorné magnety atd. Šikovný jsem tak akorát, abych se neopařil při přípravě kávy v automatu na espreso... Ale cítím, že už mi to bude taky fungovat :)
    ACID
    ACID --- ---
    SPM: Buď jsem měl kliku, nebo Navara smůlu, ale takové problémy jsem s A8 neměl. Vliv samozřejmě můžou mít i jiné faktory, jsem modelář a strojař, nicméně problémy jsem neměl ani s elektronikou, která zas nic moc neříká mně.
    NEPHIRUS
    NEPHIRUS --- ---
    NAVARA: Zkus tomu displeji dat mezi napajeni a zem 100nF keramickej kondenzator.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    NAVARA pomohlo, další "T" už je bez problémů, jde se na Mistral :)

    SPM: sice je to roztahané přes týden, ale ve finále
    * první tisk fajn
    * dvakrát pokažený buton - na žluté pásce, s pla co přišlo s tiskárnou
    * další dva předměty fajn
    * dvakrát se pokazilo "T", protože nesrovnané Z / protýkající neutažený hotend
    * další "T" fajn

    Krom té žluté desky, kterou mi tu doporučil vyměnit vesměs každý, mi přijde zbytek že je o rukách / zkušenosti s nastavením a to se musím naučit...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam