• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    používání, stavba, zkušenosti, rady, nápady, prostě cokoliv této technologie budoucnosti.
    rozbalit záhlaví
    BOUMRY
    BOUMRY --- ---
    HONCKA: právě že dle recenzí funguje dobře bez nutnosti základního nutnehoTune up
    AXTHEB: myslíš tím, nekupovat přes gearbest...kvůli záruce na komponenty?
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    BOUMRY: Záleží, co od toho čekáš, jestli se v tom chceš vrtat, tak proč ne, tahle tiskárna je celkem dost komunitně podporovaná, jestli ale chceš jenom tisknout, tak bych šel do průši
    BOUMRY
    BOUMRY --- ---
    Hoj, hodláme objednat Creality Ender 3. Domácí hobby využití pro stavbu robotických prototypu a modelu. Po přečtení zdejšího auditka za posledního půl roku a rešerši na netu konto přijde jako dobrá volba.
    Nebo ne?
    Teď je na gearbestu za něco málo přes 4k
    https://www.gearbest.com/3d-printers-3d-printer-kits/pp_1845899.html?wid=1433363
    RAJCHE
    RAJCHE --- ---
    Sorry za OT a self-promo.

    Komu se libili nase 3D tisteny repraky z pisku?
    Moc by nam pomohlo, kdyby jsi nasi ceskou malickost podporil v hlasovani na 3D Printing Industry Award.
    Byli jsme vybrany mezi top 10 v kategorii cislo 8: Creative Use of 3D printing

    Deeptime - Ionic Sound System

    Hlasování zde:
    2019 3D Printing Industry Awards - Vote Now - 3D Printing Industry
    2019 3D Printing Industry Awards - Vote Now - 3D Printing Industry
    https://3dprintingindustry.com/news/2019-3d-printing-industry-awards-vote-now-151390/
    Předem díky za podporu.
    Dekuji.
    3D tisku zdar :)
    SPM
    SPM --- ---
    ACID: v tomhle možná byl ten problém... teď tam tu 1mm mezeru mám taky, ale podle návodu na E3D na sestavení to bylo nějak tak, že zašroubovat trysku na doraz, otočit zpátky asi o půl otáčky, zašroubovat heatbreak, dotáhnout, ohřát a dotáhnout. Což při sestavení fungovalo v pohodě, ale ta mezera mezi blokem a tryskou byla menší a evidentně stačí pak málo při výměně a už se to nedotáhne :-)
    ACID
    ACID --- ---
    AXTHEB: Jak už jsem tu dřív psal, mám aktuálně 4 sady a trysku měním na každý materiál (PLA, PETG, ABS, FLEX).
    Jak jsem dotahoval heatbreake do chladiče si na 100% jistý nejsem, myslím že po opatlání breaku pastou jsem ho jen za studena dotáhl na fest. Samotná výměna trysky je asi minuta: Ohřev endu na 200, odjet z nahoru ať se dostanu nástrčným klíčem, povolení trysky bez držení endu, odložení trysky na alu rám k vychlazení, ruční zachycení druhé trysky na závit, dotažení klíčem (s citem) na doraz, při tom lehce přidržím dráty od tělíska. Blok mám samozřejmě na break našroubovaný tak, aby mezi šestihranem a blokem byl cca 1mm.
    SPM
    SPM --- ---
    AXTHEB: právě že dělal... a skoro bych řekl, že problémem byl ten krok s povolením a utažením heatsinku... prostě jsem za tepla dotáhnul trysku proti heatbreaku, nechal to vystydnout a pootočil jsem blokem, aby se dotáhnul proti chladiči... a když jsem to teď sundaval po vytečení, tak to nebylo utažený vůbec... no po tý včerejší rozborce azbestovýma rukavicema jsem tu trysku povytočil trošičku víc a dotáhnul heatbreak. Přišlo mi včera, že prostě jsem jsem pohnul tím blokem, tak jsem povyšrouboval heatbreak a tudíž trysku jsem dotáhnul až nadoraz na blok, ale nebyla v kontaktu s hetbreakem. Teď tam mám trošku mezeru, takže se doufám snad s další rozborkou nestane, že mi to na heatbrake nedosáhne... Co se týče časově, tak vymontovat celý hotend mi přijde jako dost velký oser... Teda ta samotná výměna trysky by byla o dost rychlejší a v pohodě, kdyby mi to pak neteklo :-D

    Jinak nozzle x v kombinaci s tou ponožkou, co kreje celou trysku, fungovalo i s tím ultra lepivým PETG v pohodě... než se kus tý ponožky při třetím tisku urval :-D
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    SPM: Jo, to mi dělalo PLA po jedné takové re-montáži :) Tam to naštěstí jde otřít za tepla papírovou utěrkou. Na trysku a heatbrake.... krom vrtáku mám z pytlíček náhradních, byť nebylo zatím třeba ani jednoho.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    MILAZAJICEK: No, Tak na to bych vzal prostě celej druhej hotend, za to sraní to imho nestojí. Kolik času zabere ta výměna a kolik tiskového času tím ušetříš?
    PECA
    PECA --- ---
    PECA: No jo, to máš pravdu, trysku jsem ještě neměnil. Udělal jsem zkratku s předpokladem, že je to stejné. Nějak v tom moc nevidím rozdíl. B-)
    MILAZAJICEK
    MILAZAJICEK --- ---
    AXTHEB: víc detailů nebo rychlejší tisk větších věci? No čerstvě smontovány hotend mě taky nikdy netekl. Ale když to měním za provozu je to tak 50/50
    MILAZAJICEK
    MILAZAJICEK --- ---
    PECA: no a kolikrát jsi tam měnil trysku?
    PECA
    PECA --- ---
    MILAZAJICEK: Montoval jsem ten E3D hotend cos mi dodával a v pohohdě. Postupoval jsem přesně podle návodu od E3D, jak píše AXTHEB. Kromě toho, že se Pet-G blemcá samo o sobě, tak s tím problém nemám.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    Sice úplně nechápu potřebu měnit trysky, ale děláte to podle návodu na e3d? Já podle něj v době kdy jsem stavil tiskárny na kšeft postavil asi 8 hotendů a neteklo mi nic.
    MILAZAJICEK
    MILAZAJICEK --- ---
    SPM: dopadl jsem podobně. Příště si postavím sadu s tryskou a budu to měnit celé. Jednou mě ta výměna proběhne dobře a podruhé to někde teče. :( taky to dělám k nerad.
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    PETG prakticky netece, takze nahrat nebude stacit pro cisteni.

    Divim se ze pri cene prace se na to nevyseres a neobjednas lepsi klon z ciny :D
    SPM
    SPM --- ---
    Tak jsem vyměnil trysku (když mám na hraní nozzle x) a myslím, že už hodně dlouho asi něco takového neudělám :-D Problém se objevil v tom, že jsem to blbě dotáhnul (respektive ta potíž byla asi přesně ta část s povolováním / utahováním heatsinku - prostě mám pocit, že při utáhnutí jsem naopak povolil heatbreak vs trysku) a začalo to leakovat.

    Co je problém, se kterým nevím co s tím - je, že ten leakující plast celkem slušně zalepil závity v bloku, na heatbreaku a na trysce. Stalo se to někomu a je nějaký řešení, jak to zkusit zase nějak rozchodit? Aktuálně jsem to sice asi složil, když jsem to dělal celý za tepla. Ale šroubování heatbreku rukou přes hadr do vyhřátýho heatbloku je fakt naprd a už to asi nikdy nechci dělat :-D (a tím pádem mám hrůzu se do toho pustit znova...). Plast co tam vytekl, je PETG, takže nějaké louhování v acetonu tomu taky nepomůže. Heatblok jsem protáhnul M6 šroubem s šestihranou hlavou, který aspoň něco vykrouhal. Ale na trysku to moc použít nejde (přijde mi moc titěrná, mám strach, že bych jí zlomil) a na heatbrake už vůbec, pač ho není za co chytit (můžu teda do kleští, ale to ho zničím určitě). Takže má to nějaké jiné řešení než to už navždy skládat za tepla? :-)
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    SKAUT: tvl to je moc dobra rada diky...
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    JVMLOK: To bych radsi hodil pár kaček do prasátka a koupil Ultimaker...
    GANDALFSEDY
    GANDALFSEDY --- ---
    R0C3S3K: hele to byl jen napad vseho co se mohlo stat ... vetsinou bejva vzdy problem jen v komunikaci at uz na jedny nebo na druhy strane. jestli je vomacka autorizovanej dealer nebo ne to ja nevim ;))))
    JUSTIF
    JUSTIF --- ---
    Btw Ludwig (Konec prokrastinace) ma hodinovy podcast Deep Talks, kam si zve zajimavy lidi. Posledni epizoda je s Prusou.

    DEEP TALKS 22: Josef Průša – Podnikatel, inovátor a lídr světového 3D tisku
    https://www.youtube.com/watch?v=yD1v2huq_tg
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam