QWWERTY: tady bych si dovolil castecne nesouhlasit s KR (tou citaci i kusem clanku) i tvym prikladem. Vztah kontrastu a dynamickyho rozsahu neni takhle jednoduchy.. (a zaroven trochu reagovat na
tohle michani ostrosti/kontrastu/dynamickyho rozsahu a barevnosti)
Dynamicky rozsah vyjadruje rozsah EV, ktery je zachycen na snimku. Mam-li scenu s vysokym dynamickym rozsahem (treba 24EV) jsem obvykle schopen zachytit jen cast toho rozsahu (treba 12EV).
Exponuji-li na stiny, vysledny snimek obsahne spodni cast rozsahu sceny (budu mit vypalene casti, ktere jsou osvetlenejsi nez nejvyssi cast rozsahu snimaciho zarizeni.. co se orizne, budu mit bile (>254)). Naopak, expozici na svetla dosahnu snimku ktery bude mit kresbu v oblasti na predchozim snimku prepalene, ale vse pod dynamickym rozsahem snimace bude cerne (<0).
Pokud bych prvnimu ze snimku snizil kontrast a zvysil gammu, nedosahnu vyssiho dynamickeho rozsahu, ale plocheho snimku kde misto bile plochy bez kresby budu mit svetle sedivou plochu bez kresby.
Stejne tak kdyz u druheho snimku snizim kontrast a zvysim gammu ci jas (tak trochu tvuj priklad) dostanu tmave sedive plochy bez kresby (zato s vetsi ci mensi porci sumu), zachyceny dynamicky rozsah zustane stejny.
Vyssi kontrast neznamena automaticky nizsi dynamicky rozsah. Je to vetsi rozdil mezi nejmavsim a nejsvetlejsim mistem na snimku. Zvysovanim kontrastu po dosazeni maximalniho rozsahu ktere umoznuje medium dosahnu postupneho orezani kresby ve svetlech a stinech (cim dal vetsi plochu snimku bez kresby, jen cerne a bile) a roztazeni zbytku skaly tak, ze vzniknou tvrde prechody ve zbytku kresby (posterizace, diry v histogramu).
Mam-li snimek s vysokym dynamickym rozsahem (slozeninu z bracketingu, vytazene extremy z rawu, resp. nejaky HDR PP v novejsich zarizenich ktery funguje na tomhle principu), neznamena ze je nekontrastni. Na kontrastnim vysledku mam zachycenou scenu s vetsim dynamickym rozsahem, za cenu komprese celkove skaly (a zase vetsi ci mensi posterizace prechodu, degradace barevnosti (ktera se casto dohani zvysenim saturace a vznikaji ruzne omalovanky)).
Pujdu-li na to jako KR, dostanu snimek nizsiho dynamickeho rozsahu, prokresleny ve svetlech i stinech (snizuji dynamicky rozsah sceny - svicenim, stinenim, filtry atp. aby byl obsahnutelny omezenym snimacem), ktery muze a nemusi byt kontrastni.
(btw, cokoli ma IR prisviceni z podstaty veci nebude mit IR filtr..)
Abych nebyl uplne OT, pouzivam raspicam v2 na rpi3 ve VGA, s latenci nemam problem (rekl bych tak 300ms). Pro orientaci jestli SHTF dobry :)