THEODORT: ono tech geometrickych chyb je vic nez jen kolmost, zrovna s tou kolmosti se da oproti nekterym jinym pracovat docela dobre. Kompenzace geometrickych chyb se obvykle dela na strane ridiciho systemu, jsou to strojni konstanty a deformovat model podle toho jak je ktery stroj krivy je nesmysl. Staticke chyby jako treba kolmosti se kompenzovat daji, problem jsou dynamicke chyby, ty se kompenzuji hodne blbe az vetsinou jsou nekompenzovatelne. treba vule ve sroubu/remenu na valivem vedeni je nekompenzovatelna nebo na co trpi tiskarny, na deformace vlivem setrvacnych hmot. V kazdem pripade vsechny kompenzace se pouzivaji pro dalsi zpresneni tam kde uz nestaci vyrobni technologie, kompenzace nikdy nejsou 100% takze se pouzivaji az jako posledni moznost.
Krokac pokud ztrati kroky tka je to havarijni situace, muze je zrtatit akorat pri kolizi, jakykoliv jiny duvod je zasadni konstrukcni problem. Ne obcas ale pri beznem provozu je nesmi ztratit nikdy.
u tisku figurek 0.1mm asi nikdo neresi, me osobne by docela sralo kdyby stroj jezdil blbe o 0.1mm na 200mm a rozhodne by mi to sumak nebylo. S timhle pristupem, kdybych mel na aute pichlou jednu gumu tak bych jezdil dal, vzdyt auto jede tak proc to resit.
3d tiskarna ma bliz spis frezce nez soustruhu, na vsech strojich lidi vetsinou rozmery a kvalita povrchu docela zajima.
jednou pri montazi a oziveni a pak po 10-20 letech pri vymene nejakeho dilu nebo repasi, jinak k tomu neni duvod.