ACID: Blender je spickovy nastroj ale obavam se, ze neni primarne urcen k tvorbe 3D modelu pro tisk. Samozrejme to lze, ale cesta k cili je trochu slozitejsi.
V blenderu zvladnu udelat vse co potrebuji a mozna i neco navic, presto jej k vyrobe podkladu pro 3D tisk pouzivam minimalne. Jen k drobnym upravam STL (zalepeni diry a pod).
Napriklad blender "neumi" parametricke modelovani, tak jako F360, OnShape, OpenSCAD nebo FreeCAD. Takze pokud v nem nemas uz neco namodelovano, tak bych s nim ted nezacinal. Learning curve je normalni, ale musi se pochopit filozofie ovladani. (Ktera je mimochoem podle meho super.) To je neco jako editor 'vim', spousta lidi jej nenavidi, ale kyz se jej naucis, tak uz nikdy v nicem jinem nepises.
Po dlouhem rozmysleni jsem se uchylil k FreeCADu a OpnSCADu. Nekdy to s freeCADem boli, nekdy se mi to cele rozesere, ale postupem casu se to lepsi, tak, jak se snazim ladit techniku modelovani. FC taky mi dost pomohl, kdyz jsem si chtel zkusit F360 - v podstate po par tutorialech jsem jel hned. (A F360 je teda paradni, to jako fakt.)
OnShape, F360 - super nastroje, ale jednoho dne muzou zariznout licenci a je po prdeli.
Jo, a F360 mi nejede na linuxu :).