• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    JENDAVB
    JENDAVB --- ---
    SPM: mno je to starej mercedes Samo že to koupím v mercedesu ale 10 kousku za 400 :D roztočila se mě jarmulka mno ...
    PUNJAB
    PUNJAB --- ---
    Mohlo by se někomu hodit. Perfektní návod na kalibraci tiskárny: https://teachingtechyt.github.io/calibration.html
    SPM
    SPM --- ---
    AXTHEB: zadal jsem "car pin" a vyjely tyhle věci. Dle toho co to má v názvu, tak ostatní nápomocná klíčová slova jsou clip, plastic rivet, fastener
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SPM: Jak se to na aliexpressu hledá, resp. jak tomu tam říkají?
    GRAGAGROGOG
    GRAGAGROGOG --- ---
    JAKON: Mám nějaké zbytky 3mm černé (Praha 12, kdyžtak pm...), jinak tady: https://www.nc.cz/3d-tiskarny-tiskove-struny-flex-pruzny-_c1836212.html?action=setcur&curid=0 mají 1.75mm TPE na metráž.
    SPM
    SPM --- ---
    Retraction otázka :-) Používáte tu na konci tisku nějakou zásadnější / větší retrakci? Začal jsem si konečně hrát s tou mojí dvouextruderovou chimérou, která má už sice nalítáno docela dost, ale akorát na první hotend. První tisk dopadl překvapivě celkem dobře. Nicméně mám takovou nevyřešenou filozofickou otázku. Simplify3D, ve kterým to mastím, má jako defaultní nastavení hodně velkou retrakci (asi 12mm) při výměně hotendu - tedy ten co se používal při přepínání retraktuje o tuhle vzdálenost. Zatím to vypadá funkční / neseklo se to.

    Nicméně teď řeším, jestli tuhle velkou retrakci nedát do ending scriptu pro všechny tisky a to ze dvou důvodů. Za a) se mi líbí, že z toho nevytejká materiál ven. Doteď mi to na konci tisku udělalo akorát standardní retrakci z nastavení (takže +- 1mm) a to, když se znova začne hotend nahřívat, tak z toho hromada materiálu teče ven. Takže když jsem pouštěl nový tisk, tak jsem zpravidla ručně nahřál hotend, nechal to nějakou dobu a pak to vzal kleštěma; kdybych to rovnou ručně pustil, tak si při bed levelingu ten vytečený materiál nahážu po celém bedu.

    Druhý důvod jsou ty multimateriálové tisky. Ono to totiž před tiskem nahřeje oba hotendy a pak to tiskne. Takže v podstatě u vícemateriálového tisku bych to stejně musel ručně nahřát dopředu a udělat tu retrakci na hotendu, který se nepoužije jako první, protože by jinak vytékal. Takhle bych měl alespoň jistotu, že oba hotendy jsou ve stavu, že z nich nic nepoteče. (Je pak teda zase třeba poladit starting script / skirt a podobně, aby to zase naopak začalo tisknout, ale to je asi hratelné).

    Takže, dělá někdo tyhle velké retrakce na konci? Je nějaký důvod, proč to neudělat?
    SPM
    SPM --- ---
    JENDAVB: ještě pokud na to vyloženě nespěcháš, tak se to dá koupit na aliexpressu. Aspoň na historický subaru jsem to tam sehnal a jelikož jsem jich potřeboval asi 200, tak to bylo i lepší než kupovat :-) (nicméně fakt je, že zrovna tady v tom případě jsou ty caflíky stejný snad i na nových autech).
    JAKON
    JAKON --- ---
    Ahoj, nemáte někdo nějaký zbytek FLEX materiálu? Potřeboval bych vytisknout 4 menší pneu a sadu pantů na letadlo.. a nechce se mi kupovat celá špule..
    JENDAVB
    JENDAVB --- ---
    JENDAVB: jako ideální student co vy to prostě za nějakou kačku nakreslil v autocadu aby to pro oba vin ja už to po těch letech od maturity nedám :-)
    JENDAVB
    JENDAVB --- ---
    MILAZAJICEK:
    XBAHNO: je to starej Mercedes prostě se mě protáčí jarmulka kolega má resin tiskárnu a lezou z toho fakt pěkný věci navíc je to pro vario což je taková přerostlá dodávka takže když to nebude tip top a poladí se to bude to cajk
    THEODORT
    THEODORT --- ---
    imho Blender :D
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    THRASHER: V tom pripade tinkercad.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    THRASHER: Co tim myslis - upravit? Jednoduche upravy muzes treba v tom www.tinkercad.com, slozitejsi treba v meshmixeru nebo v necem z tohohle:
    2020 Best STL Repair Software | All3DP
    https://all3dp.com/1/stl-repair-stl-file-online-checker-fix-3d-model/
    FERNIE
    FERNIE --- ---
    MILAZAJICEK: vytistene na SLA to funguje. Vyzkouseno na nekolika vecech, co na stahlgruberu fakt nesezenes :-) A pokud to ma spravny tvar, tak bude fungovat i FDM.
    XBAHNO
    XBAHNO --- ---
    JENDAVB: a nenakreslil to uz nekdo? Zrovna nedavno, kdyz jsem hledal neco jinyho, to na me na thingiverse vypadlo.
    MILAZAJICEK
    MILAZAJICEK --- ---
    JENDAVB: cau, nechci ti kazit radost z tisku ale me tyhle roztodivny kolicky a uchytky objednavali ve Stahlgruberu z katalogu a stojej jednotky korun a vydrzej vic nez ty tistemy. Alespon ten muj model co musel byt hodne pruznej aby sel zamacknout a hodne tuhej aby nevypadl.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    JENDAVB: Zkus si nakreslit sam, www.tinkercad.com - zvladnul to i muj sestilety syn ;-).
    JENDAVB
    JENDAVB --- ---
    Ahoj, nějaky doporučení na někoho kdo by mě nakresisl 3D model z realný věci jedná se. o kus palastu kterej se použivá pro chyceni tapecirungu v autech
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    Ahoj, náhodou, nenašel by se tu někdo pražský, co by mi vytiskl za rozumnou cenu a v rozumné kvalitě díly na tohle?
    Lazy Grid Clock by parallyze - Thingiverse
    https://www.thingiverse.com/thing:3241802


    Díky!
    TALAGE
    TALAGE --- ---
    Ahoj. Zalozil jsem novy klub pro pokec o FreeCADu a OpenSCADu. Vsichni vitani.

    [ FreeCAD | OpenSCAD :: 3D ]

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam