• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    používání, stavba, zkušenosti, rady, nápady, prostě cokoliv této technologie budoucnosti.
    rozbalit záhlaví
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    R0C3S3K: postavit. Nejsem nijak extra sikovny, kupoval jsem starsi verzi, ktera byla slozitejsi na sestaveni, a stejne jsem to postavil vicemene bez problemu. Jediny, co mi neslo, bylo postaveni ramu tak, aby mel hezkou xy kalibraci, ale dnes uz je to hotovy kus, ja skladal zavitove tyce k sobe matickama :)
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    R0C3S3K: Chces si to postavit, neboj, za den, za dva to je hotovy.
    MIKULAS
    MIKULAS --- ---
    R0C3S3K: Rozhodne si to postav, protoze tak jako tak budes zahy resit nejakej technickej problem (rozjede se kalibrace, zasekne se filament, ucpana tryska, odejde cidlo, praskne reminek...), kterej bude vyzadovat vymenu komponenty X nebo jiny zasah. A kdyz nevis jak to slozit, nedas ani tu opravu.
    SATAI
    SATAI --- ---
    R0C3S3K: Navod ke slozeni by mel byt na strankach supportu k tiskarne, muzes si ho projit a zjistit, zda se na to citis. Mne teda stacilo skladat "slozeneho" miniho ;-)

    Prusa Knowledge Base
    https://help.prusa3d.com/en/tag/mk3s-2/
    R0C3S3K
    R0C3S3K --- ---
    ahooj, chci si udelat k vanocum radost a konecne si koupit 3dtiskarnu, nejakou dobu uz si modeluju ruzny picovinky a vecne otravuju znamy, aby mi neco tiskli

    premyslel jsem o MK3S+ a ted se dostavame k veci, nevim, jestli si mam koupit stavebnici, nebo si to poridit postavene,,,

    rad bych si to slozil sam, abych ziskal povedomi co a jak, ale kdyz tady tak procitam diskusi, tak si rikam, jestli to pro obycejnyho losera-n00ba-usera to neni prilis velky sousto, nerad bych, aby mi pak doma lezel kus hardwaru za dvacet tacu, se kterym nehnu

    kdyz nekde ctu o tom, jak si lidi preprogramovavaj firmware a jiny veci, tak me trochu polejva horko

    tedy otazka,,, jak moc je ta Prusa blbuvzdorne navrzena tiskarna

    nemate nejaky linky pro uplny n00by, kde zacit, od ceho se odrazit a co vsechno si nastudovat?
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    Rozhovor s Prusou
    Král 3D tisku Průša: Raději změním život tisícům lidí, než aby si korporace snížily náklady • mujRozhlas
    https://www.mujrozhlas.cz/studio-leonardo/kral-3d-tisku-prusa-radeji-zmenim-zivot-tisicum-lidi-nez-aby-si-korporace-snizily
    EATHAT
    EATHAT --- ---
    tak se mi osud vysmal ve velkym...zaprvy mi tu pristal prusa mk3 od znamyho co ho uz prej ani nechce videt (odted je to muj problem)...a k tomu dorazil photon mono X s krivou hrideli v prokoply krabici a uz mesic cekam na nahradni dil :D
    BOZA
    BOZA --- ---
    QWWERTY: Tisicere diky, vyzkousim.
    PECA
    PECA --- ---
    MIKULAS: Dík, asi zkusím.
    MIKULAS
    MIKULAS --- ---
    PECA: maji warehouse ve Frankfurtu, ja jsem vypalne pred pul rokem neplatil (ani za tiskarnu!), příšlo přes DHL:

    Resin 3-6 Days from US warehouse 15-25 Days from EU warehouse
    PECA
    PECA --- ---
    Ještě jeden dotaz tenhle šop z MIKULAS posílá z EU, nebo mi přijde výpalný od státu a poplatek České poště? Cena vycházi celkem dosti pěkně.
    MIKULAS
    MIKULAS --- ---
    PECA: been there... :) Čistým resinem potřít jsem zkoušel, resp. namočil jsem to celé a není to optimální. Těžko docílíš jednolité vrstvy, aby nevznikly vlnky, jak to odkapává. Jednou namočit to nestačí. Nemluvě o tom, že je s tím hrozně prasení... Když najdu, dodám fotku.

    Jo, umytím v čemkoliv to vizuálně zmatní, ale hlavně proto, že ten povrch není dokonale hladký ani na začátku (vyjma plochy na podložce) - umytím to začne být vidět, páč se světlo začne na povrchu lámat.

    Doporučuje se postup, kdy provedeš UV curing výtisku ponořeného v IPA - k povrchu výtisku se tak vůbec nedostane kyslík, paprsky se lépe rozprostřou a curing proběhne obecně rychleji (což je důležité, aby ti to nezažloutlo).

    Za mě je ale nejlepší výsledek s nejmenším úsilím ten lak na vlasy, stačí 1-2 postřiky.
    PECA
    PECA --- ---
    MIKULAS: Četl jsem, že po vymytí v IPA povrch zmatní, čímž jinak čirý tisk získá jakoby zakalený nádech. Ale že je to povrch. U maličkých věcí je nesmysl to leštit, ale prej se to dá potřít lehounce čirým resinem a nechat vytvrdit pod UV a pak je to krásně čiré. Pochopitelně záleží na resinu.
    Dík za ukázky :)
    MIKULAS
    MIKULAS --- ---
    PECA: rozdíl mezi postříkáním akrylem a čistým tiskem, barvivo je prášek s trpytkami na gelové nehty, resin pořád ten anycubic clear

    MIKULAS
    MIKULAS --- ---
    PECA: sytost to vždycky nějak ovlivní, ale tak to je jeden výtisk zkažený a druhý už dáš

    Ještě k té průhlednosti/průsvitnosti - tam je rozhodující hlavně výsledný povrch tisku, ovlivněný curingem, čím to myješ a leštíš... Povrch musí být hladký jako sklo, jinak je výsledek zamlžený. Pomůže třeba akrylový sprej.

    Tohle je amatérsky lapované. Ještě to není hotové.

    PECA
    PECA --- ---
    MIKULAS: Ano, ta figurka vypadá spíše jako hodně průsvitná, než čirá. Čirou bych chtěl fakt co nejvíce čirou. V popisu je uvedeno "standardně k dispozici v průhledné barvě s nejnižším možným zažloutnutím". Přeptám se asi, projedu si též hodnocení.
    Ta "odlišnost" asi ani není, jako spíše to, že jsem na to takto narazil. Čirý (údajně) obarvitelný barvami v nabídce. Čekal bych od toho, že obarvení pryskyřice těmi barvami ze sady nijak zásadně nerozbije výsledné parametry. Nemám zkušenost, proto se ptám. Alternativní (ověřené) řešení za výhodnější cenu je vítané, to zas jako jo :) A ideálně, aby to bylo aspoň trošku houževnaté (ne křehké), přitom mělo pěkné detaily.

    Chci z toho tisknout primárně doplňky k deskovým hrám. Především různé žetony či figurky, respektive průhledné/průsvitné doplňky figurek z neprůhledného materiálu.

    Tady je více barviv: https://www.3djake.cz/resin-pro-3d-tiskarny/barviva
    MIKULAS
    MIKULAS --- ---
    PECA: má zkušenost:

    - průhledné resiny se velmi liší v bělosti výsledné průhledné barvy - ten panáček na fotce (doufám) není čistá barva, tak pozor na to. Používám Anycubioc Clear Resin a můžu doporučit, případně ukázat výsledek. Není mi jasné, v čem je tenhle resin jiný od klasického čirého?

    - barvy používám buď v prášku (barvivo do gelů na nehty), pokud má být výsledek sytý nebo s nějakým efektem (metalický) a nebo tekuté, pokud chci průhledný ale tónovaný vzhled (nesmí být na bázi alkoholu)

    - nezaznamenal jsem rozdíl mezi barvami na nehty nebo přímo do resinů, ty jsou předražené a nedají se levně koupit na ali nebo v nejbližším nail shopu, zkoušel jsem i barvu do omítky - prošlo to, ale...

    - největší problém vidím v tom, že poměr barvy v resinu mění jeho vlastnosti - čím víc syté, tim víc musíš přidat expozici (metoda pokus omyl na testovacím výtisku)

    - vždy se snažím udělat jednu mixáž a tu celou dotisknout - když to nejde slévám, do sklenic od hořčice

    - kombinace více barev nebo namíchat pokaždé stejný odstín je problém, špatně se to odhaduje, byť pracuji s mikrogramovou váhou

    - barva v prášku si časem sedá, je třeba řádně promíchat před každým tiskem, někdy i během něho, aby nevznikal efekt blednutí
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    BOZA: Printer Settings->Custom G-code->Start G-code ?

    popr. jestli se nechces drbat s GCode, tak
    New Feature Request - Configuration of Intro Line – PrusaSlicer – Prusa3D Forum
    https://forum.prusaprinters.org/forum/prusaslicer/new-feature-request-configuration-of-intro-line/
    Laying down a strip of blue painter's tape or glue stick over the prime line area on the print surface is a simple solution to this problem.
    BOZA
    BOZA --- ---
    Kdyz jsme u toho Prusasliceru. Nevite, jestli se da nekde menit poloha, kam se vytlacuje takovy ten uplny zacatek tisku? Jak je to stale na jedno misto, tak dostava podlozka zabrat. Tak resim jestlo to nejde nejak lehce soupnout nekde vedle.
    PECA
    PECA --- ---
    Konečně jsem se dokopal objednal pračku a dopejkačku na fotopolymerové výtisky. Teď pomalu budu potřebovat ještě nový fotopolymer. Dost by se mi hodilo mít možnost tisku transparentních výtisků a ideálně i různé barvy. Zase se mi nechce mít doma zásoby resinů po kilech.
    Tak mě napadlo, že bych zkusil Color Mix Resin a k tomu barvičky. Jako nevýhodu vidím, že vždycky něco zbyde, takže bych ty zbytky potřeboval stejně někam slévat a mít minimálně jednu láhev od každé barvy. Takže se potom držet nějakých základních barev, aby toho nebylo moc (stejně mi pak vyjdou asi 4 malé lahve).
    Máte s tím někdo zkušenost. Nějaká relevantní pro a proti, ideálně z praxe?
    THEODORT
    THEODORT --- ---
    twl. kolik uz to resite dni?
    ROMANICAK
    ROMANICAK --- ---
    LYCO:
    "Ve výchozím nastavení se tisknou 4 dna a 4 stropy" - ale ono to tam je i kdyz si tohle prenastavis jakkoliv. Aspon co jsem ja zkousel, tak nic nepomohlo.
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    VIXLE: pak ti zbyva jedina moznost - projdi github issues, jestli uz si na to stezoval i nekdo jiny a dostal oficialni odpoved nebo zaloz novou
    Issues · prusa3d/PrusaSlicer · GitHub
    https://github.com/prusa3d/PrusaSlicer/issues/

    mozna pomuze vyzkouset neco tady z toho
    Unwanted solid infill surface in the middle of part · Issue #1054 · prusa3d/PrusaSlicer · GitHub
    https://github.com/prusa3d/PrusaSlicer/issues/1054
    VIXLE
    VIXLE --- ---
    LYCO: ja rozumim tomu jak to vznikne, ale z myho pohledu je to tam zbytecny a nezadouci. vyplneni solid infillem zpusobi, ze je ta vrstva ve vysledku jednolita, ale misto aby se vyplnila cela najednou nastavenym top paternem, vyplnuje se takhle:



    zkusil jsem par dalsich moznosti ale nic z toho nepomohlo:
    - only infill where needed
    - solid infill every: 1
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam