• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    používání, stavba, zkušenosti, rady, nápady, prostě cokoliv této technologie budoucnosti.
    rozbalit záhlaví
    MIKULAS
    MIKULAS --- ---
    JAKES: Odolnější materiály CPE, ABS, Vinyl... potřebují hlavně stálou (vysokou) teplotu okolí. Ať koupíš cokoliv, počítej s nějakým housingem (uzavrená skříň nebo fotostan na tiskárnu), bez něj se to moc nedá.
    JAKES
    JAKES --- ---
    Zdravím, rozhoduji se mezi Anet ET4 nebo Enderem.
    Použití občas, drobnosti do 100x100, nestandardní konektory, sem tam ozubené kolo.
    Jde mi spíš o přesnost a případně tisk mechanicky odolnějšího plastu. CPE ?
    Absolutně nedře rychlost, hluk ... bude v garáži.
    Nebo nějaké doporučení v podobné ceně ?
    Co jsem viděl na YT tak jsou srovnatelné, ale z praxe ?
    TALAGE
    TALAGE --- ---
    R0C3S3K: Bud v klidu, uz se to tu resilo - pokud jsi alespon trochu manualne zrucny, nemuzes minout. Za usetrene prachy si kup filamenty.
    R0C3S3K
    R0C3S3K --- ---
    koukam na ten navod, to by vazne nemel byt takovej problem, tak snad nasledny provoz a nastale problemy nebudou z rise hyperbol, pockejte, to si se mnou jeste uzijete:D
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    R0C3S3K: Chces si to postavit, neboj, za den, za dva to je hotovy.
    MIKULAS
    MIKULAS --- ---
    R0C3S3K: Rozhodne si to postav, protoze tak jako tak budes zahy resit nejakej technickej problem (rozjede se kalibrace, zasekne se filament, ucpana tryska, odejde cidlo, praskne reminek...), kterej bude vyzadovat vymenu komponenty X nebo jiny zasah. A kdyz nevis jak to slozit, nedas ani tu opravu.
    R0C3S3K
    R0C3S3K --- ---
    SATAI: diky
    SATAI
    SATAI --- ---
    R0C3S3K: Navod ke slozeni by mel byt na strankach supportu k tiskarne, muzes si ho projit a zjistit, zda se na to citis. Mne teda stacilo skladat "slozeneho" miniho ;-)

    Prusa Knowledge Base
    https://help.prusa3d.com/en/tag/mk3s-2/
    R0C3S3K
    R0C3S3K --- ---
    ahooj, chci si udelat k vanocum radost a konecne si koupit 3dtiskarnu, nejakou dobu uz si modeluju ruzny picovinky a vecne otravuju znamy, aby mi neco tiskli

    premyslel jsem o MK3S+ a ted se dostavame k veci, nevim, jestli si mam koupit stavebnici, nebo si to poridit postavene,,,

    rad bych si to slozil sam, abych ziskal povedomi co a jak, ale kdyz tady tak procitam diskusi, tak si rikam, jestli to pro obycejnyho losera-n00ba-usera to neni prilis velky sousto, nerad bych, aby mi pak doma lezel kus hardwaru za dvacet tacu, se kterym nehnu

    kdyz nekde ctu o tom, jak si lidi preprogramovavaj firmware a jiny veci, tak me trochu polejva horko

    tedy otazka,,, jak moc je ta Prusa blbuvzdorne navrzena tiskarna

    nemate nejaky linky pro uplny n00by, kde zacit, od ceho se odrazit a co vsechno si nastudovat?
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    Rozhovor s Prusou
    Král 3D tisku Průša: Raději změním život tisícům lidí, než aby si korporace snížily náklady • mujRozhlas
    https://www.mujrozhlas.cz/studio-leonardo/kral-3d-tisku-prusa-radeji-zmenim-zivot-tisicum-lidi-nez-aby-si-korporace-snizily
    EATHAT
    EATHAT --- ---
    tak se mi osud vysmal ve velkym...zaprvy mi tu pristal prusa mk3 od znamyho co ho uz prej ani nechce videt (odted je to muj problem)...a k tomu dorazil photon mono X s krivou hrideli v prokoply krabici a uz mesic cekam na nahradni dil :D
    BOZA
    BOZA --- ---
    QWWERTY: Tisicere diky, vyzkousim.
    PECA
    PECA --- ---
    MIKULAS: Dík, asi zkusím.
    MIKULAS
    MIKULAS --- ---
    PECA: maji warehouse ve Frankfurtu, ja jsem vypalne pred pul rokem neplatil (ani za tiskarnu!), příšlo přes DHL:

    Resin 3-6 Days from US warehouse 15-25 Days from EU warehouse
    PECA
    PECA --- ---
    Ještě jeden dotaz tenhle šop z MIKULAS posílá z EU, nebo mi přijde výpalný od státu a poplatek České poště? Cena vycházi celkem dosti pěkně.
    MIKULAS
    MIKULAS --- ---
    PECA: been there... :) Čistým resinem potřít jsem zkoušel, resp. namočil jsem to celé a není to optimální. Těžko docílíš jednolité vrstvy, aby nevznikly vlnky, jak to odkapává. Jednou namočit to nestačí. Nemluvě o tom, že je s tím hrozně prasení... Když najdu, dodám fotku.

    Jo, umytím v čemkoliv to vizuálně zmatní, ale hlavně proto, že ten povrch není dokonale hladký ani na začátku (vyjma plochy na podložce) - umytím to začne být vidět, páč se světlo začne na povrchu lámat.

    Doporučuje se postup, kdy provedeš UV curing výtisku ponořeného v IPA - k povrchu výtisku se tak vůbec nedostane kyslík, paprsky se lépe rozprostřou a curing proběhne obecně rychleji (což je důležité, aby ti to nezažloutlo).

    Za mě je ale nejlepší výsledek s nejmenším úsilím ten lak na vlasy, stačí 1-2 postřiky.
    PECA
    PECA --- ---
    MIKULAS: Četl jsem, že po vymytí v IPA povrch zmatní, čímž jinak čirý tisk získá jakoby zakalený nádech. Ale že je to povrch. U maličkých věcí je nesmysl to leštit, ale prej se to dá potřít lehounce čirým resinem a nechat vytvrdit pod UV a pak je to krásně čiré. Pochopitelně záleží na resinu.
    Dík za ukázky :)
    MIKULAS
    MIKULAS --- ---
    PECA: rozdíl mezi postříkáním akrylem a čistým tiskem, barvivo je prášek s trpytkami na gelové nehty, resin pořád ten anycubic clear

    MIKULAS
    MIKULAS --- ---
    PECA: sytost to vždycky nějak ovlivní, ale tak to je jeden výtisk zkažený a druhý už dáš

    Ještě k té průhlednosti/průsvitnosti - tam je rozhodující hlavně výsledný povrch tisku, ovlivněný curingem, čím to myješ a leštíš... Povrch musí být hladký jako sklo, jinak je výsledek zamlžený. Pomůže třeba akrylový sprej.

    Tohle je amatérsky lapované. Ještě to není hotové.

    PECA
    PECA --- ---
    MIKULAS: Ano, ta figurka vypadá spíše jako hodně průsvitná, než čirá. Čirou bych chtěl fakt co nejvíce čirou. V popisu je uvedeno "standardně k dispozici v průhledné barvě s nejnižším možným zažloutnutím". Přeptám se asi, projedu si též hodnocení.
    Ta "odlišnost" asi ani není, jako spíše to, že jsem na to takto narazil. Čirý (údajně) obarvitelný barvami v nabídce. Čekal bych od toho, že obarvení pryskyřice těmi barvami ze sady nijak zásadně nerozbije výsledné parametry. Nemám zkušenost, proto se ptám. Alternativní (ověřené) řešení za výhodnější cenu je vítané, to zas jako jo :) A ideálně, aby to bylo aspoň trošku houževnaté (ne křehké), přitom mělo pěkné detaily.

    Chci z toho tisknout primárně doplňky k deskovým hrám. Především různé žetony či figurky, respektive průhledné/průsvitné doplňky figurek z neprůhledného materiálu.

    Tady je více barviv: https://www.3djake.cz/resin-pro-3d-tiskarny/barviva
    MIKULAS
    MIKULAS --- ---
    PECA: má zkušenost:

    - průhledné resiny se velmi liší v bělosti výsledné průhledné barvy - ten panáček na fotce (doufám) není čistá barva, tak pozor na to. Používám Anycubioc Clear Resin a můžu doporučit, případně ukázat výsledek. Není mi jasné, v čem je tenhle resin jiný od klasického čirého?

    - barvy používám buď v prášku (barvivo do gelů na nehty), pokud má být výsledek sytý nebo s nějakým efektem (metalický) a nebo tekuté, pokud chci průhledný ale tónovaný vzhled (nesmí být na bázi alkoholu)

    - nezaznamenal jsem rozdíl mezi barvami na nehty nebo přímo do resinů, ty jsou předražené a nedají se levně koupit na ali nebo v nejbližším nail shopu, zkoušel jsem i barvu do omítky - prošlo to, ale...

    - největší problém vidím v tom, že poměr barvy v resinu mění jeho vlastnosti - čím víc syté, tim víc musíš přidat expozici (metoda pokus omyl na testovacím výtisku)

    - vždy se snažím udělat jednu mixáž a tu celou dotisknout - když to nejde slévám, do sklenic od hořčice

    - kombinace více barev nebo namíchat pokaždé stejný odstín je problém, špatně se to odhaduje, byť pracuji s mikrogramovou váhou

    - barva v prášku si časem sedá, je třeba řádně promíchat před každým tiskem, někdy i během něho, aby nevznikal efekt blednutí
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam