• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    R0C3S3K: na zabe mas prvni vrstvu porad moc vysoko. mela by byt souvisla a nedelat ti mezery
    otazkou je, proc mas u zaby diry a pritom na posledni fotce z kalibrace souvislou vrstvu
    bud mas moc zvlneny bed a v miste kde jsi tiskl kalibraci je jinak vysoko nez tam kde jsi tiskl zabu nebo nevim

    pro kontrolu zkus i calib squares [QWWERTY @ 3D tiskárny]
    (nebo pokud mas i techniku okolo, tak OctoPrint a Bed Visualizer)

    + co rikal ANDY_WARHOL, nespolihal bych na dodany gcode a naslicoval si vlastni zabu
    R0C3S3K
    R0C3S3K --- ---
    posilam ty parametry tisku zaby

    PLA 215/60, teplota bedu zvysena na 70°, rychlost 75%

    na druhe fotce je ta nozicka, na strane se mi zacina mirne zdvihat filament

    zkusil jsem znovu zkalibrovat prvni vrstvu (posilam fotku, -960, zabu jsem tiskl v jinych cislech, ale uz nevim jestli mene nebo vic)

    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    Novy 32bit bordik pre upgrade tiskarny, uz je na ceste ;oD som na neho zvedavy...

    ...postaveny ma STM32F429ZGT6 144Pin, 1M, 168MHz


    BTT Octopus: Analysis and Setup Guide with Marlin and Klipper
    https://3dwork.io/en/btt-octopus/

    GitHub - bigtreetech/BIGTREETECH-OCTOPUS-Pro: This is OCTOPUS Pro open source material
    https://github.com/bigtreetech/BIGTREETECH-OCTOPUS-Pro

    na aliexpresse je teraz za nejakych 72$
    BIGTREETECH BTT OCTOPUS PRO V1.0 Motherboard 32bit Control Board TMC5160 PRO TMC2209 3D Printer Parts Ender3 Upgrade For Voron|3D Printer Parts & Accessories| - AliExpress
    https://www.aliexpress.com/item/1005003400870693.html?spm=a2g0o.order_list.0.0.21ef1802vIvPKQ

    OPIZEC
    OPIZEC --- ---
    za mě určitě na hladkým pei to drží o dost více jak na hrubém plechu co se týče průša materiálu
    JVCNC
    JVCNC --- ---
    GANBOY: nejakou dobu s tim experimentuju a predem rikam ze je to vcelku nesmysl. Na YT to samozrejme funguje kazdemu, v praxi je kazda lahev, i od stejneho napoje trochu jinak tlusta, ma trochu jine vlastnosti a tak jak to funguje vsem ve videu to dlouhodobe a ustalene s konzistetnimi vysledky nefunguje a je nesmysl. Odladis to na jedne lahvi a sdruhou nebo treti uz to nefunguje a ladis znova a tak porad dokola.
    GANBOY
    GANBOY --- ---
    Neděláte si někdo filament z petflašek prosímvás?
    Potřeboval bych tak jednu 2l flašku moutain dew předělat na filament- potřebuju tu jedovatou barvu :D

    Díky
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    PISTA1: na to právě potřebuješ tu sondu a pak to kompenzuje ty nerovnosti samo. Protože jak to máš křivý, tak to nejde zkalibrovat jinak.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    R0C3S3K: píšu pla...s petg jsem problém neměl. Ale pla mi na tom drsným nedrželo vůbec.
    PISTA1
    PISTA1 --- ---
    Hele vono to i tiskne :D

    Sestavení vpohodě, akorát při sešroubobání celkem letěla osa XY, ale nic co by nešlo vyřešit
    Vejšková kalibrace je trochu problém, je něco křivýho, když nastavím kraje abych cejtil papír na trysce, tak jsem v prostředku "zapíchlej" v podložce. prozatím jsem nastavil střed a vyrovnal vejškově kraje.
    Kostka rozměrově sedí jen výška je přesně 20 v rohu se švem ostaní maj o 0,1 míň. Vůbec se jí nechtělo z podložky dolů, ale to bude nejspíš že jsem nechal předehřev zbytečně na 60°C

    Zkouším jak bude vypadat Benchy.

    Jo a že mají jít kabely před sloupkem mě už docvaklo ;)

    SKAUT
    SKAUT --- ---
    LYCO: Chtěl jsem zkusit ale neměli tehdy skladem. Podezřívám že je to Garolit ( kterej mimochodem je fakt super povrch, krom PP na tom drží snad všechno)
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    R0C3S3K: On funguje jako oboje, když se v práci nahodou tisklo ABS na čistý sklo tak byl problém to sundat a bralo to sebou i sklo ( někdy hrozí i tím že sklo půjde i při tisku - jak se výtisk smršťuje ). 3DLAC, Dimafix a podobné dělají v podstatě to samé - lepší adheze + vrstva která si poradí se smršťováním a u hotového s oddělením. Jen se to líp nanáší a mnohdy líp funguje ( za trochu vyšší cenu ).

    U Markforged třeba není vyhřívaná podložka a patlá se fialovým lepidlem na papír. A tiskne to snad jen jeden jejich materiál který je nějaké jejich PA-CF + může přidávat další materiál ( uhlíkové vlakno, skleněné, kevlarové ). A nedá se to pomalu sundat...
    LYCO
    LYCO --- ---
    Mimochodem, na téma podložek, máte někdo zkušenosti s LockPAd-em od Fillamentum? https://shop.fillamentum.com/collections/by-fillamentum/products/lockpad
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    LYCO: pouzivam kombo aceton + ipa na utirani podlozky uz pres 4 roky a nemam pocit, ze by se to na ni nejak negativne projevovalo
    LYCO
    LYCO --- ---
    SKAUT: jako já taky nejsem žádný odborník

    já si pomocí ABS odrovnal nalepený Buildtak, což je AFAIK podobný materiál, a četl jsem varování u PEI, tak to ani nezkouším, a dávám dál

    Ono je toho víc než jen povrch, u toho skla to bude tím, že některé materiály prostě na skle drží fest. Hádám že kdyby se to sklo zdrsnilo, tak to drží ještě víc fest, ale proč to dělat.
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    LYCO: U nalepeného ( fólie ) jsem to utřel už několikrát ( taková pokusná podložka ) a po více jak roce je pořád v pohodě. Utiram namočeným ubrouskem do acetonu, neprijde mi že by na bílém bylo vidět něco extra setřené. Práškový PEI (kde Průša aceton vysloveně nedoporučuje právě kvůli křehnuti ) beru jednou za čas mýdlovou vlažnou vodou a kartáčkem. Všechno drží.

    Jak je to pak s adhezi na téměř dokonale hladkém skle? U Ultimakeru co je v práci se tiskne jen na ono sklo a všechno drží až moc ( samozřejmě se na něco používá nějaká separační vrstva, jinak jde výtisk i se sklem 😄 ).

    Rád se samozřejmě nechám poučit, neboť jsem jen prostý začátečník a mám jen to co si vypozoruju a sem tam přečtu.
    SPACEX
    SPACEX --- ---
    R0C3S3K: Kores nepoužívat vůbec. Když už něco, tak 3d lac
    R0C3S3K
    R0C3S3K --- ---
    tak prusa v prirucce pise, ze hladkej PEI je co se tyce prilnavosti lepsi, nez zrnitej plat

    uplne jsem ani nepochopil funkci koresu, kterej je v souvislosti s petg zminovanej jako separacni vrstva, abys to lip dostal dolu a v jiny situaci s jinym materialem se zase pouziva kvuli lepsi prilnavosti

    ANDY_WARHOL: tak tam bude asi zalezet, z jakyho matra budes tisknout, zrnitej zminujou jako dobrou variantu na petg, kdyz nechces hladkej matlat koresem
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    k ty prilnavosti, ja sem mel s pla presne opacne, na hladkym to jeste jakz takz drzelo ale na tom drsnym vubec. sem si tenkrat rval vlasy na hlave, ze sem ten hrubej objednaval.
    R0C3S3K
    R0C3S3K --- ---
    LYCO: jj, z hop, umejvam Ipa, zkousel jsem i tu horkou jarovou vodu, nepomohlo
    ANDY_WARHOL: muzu to nekdy zkusit, ale moc neverim tomu, ze by ten gcode byl blbej, tiskne to na tyhle tiskarne uspesne hromada lidi
    OPIZEC: tisknu na hladkej PEI
    SKAUT: zkusim nafotit, kazdopadne je fakt, ze u te nozky je u jeji hrany v ten moment filament malinko zvedly nahoru, ale co s tim, az dojdu domu, tak nafotim prvni vrstvu
    LYCO
    LYCO --- ---
    SKAUT: ad aceton: jak ho rozetřeš, abys nesetřel horní vrstvu toho PEI? Navíc, co jsem četl, tak PEI po acetonu křehne. A naposled, zacelený povrch nechceš, protože má malý povrch (styčnou plochu) - doporučuje se hladký PEI zlehka přebrousit třeba hrubou stranou houbičky na nádobí, aby se zdrsnil a zvětšila se plocha kde může materiál přilnout.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam