• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    ANDY_WARHOL: Jop měla by být lepší než nozzleX.
    Zatim není HF varianta ale až bude tak bude snad jen jiná tryska.
    Ono je to ale celkem jedno protože se tam dá jednoduše vyměnit co je třeba.
    Dneska bych ji dával misto Mosquita ( ne že bych s ním nebyl spokojený, jen je celkem těžké).
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    SKAUT: je to tohle https://www.3djake.cz/e3d/revo-six?sai=11965 ?
    Abych to objednal správně...
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    SKAUT: líbí se mi to, půjdu do toho, obsidian tryska umí ty abrazivní materiály...
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    ANDY_WARHOL: tu co píšu ( Revo six prusa edition) by měla byt kus za kus výměna ( V6 pryč, revo místo něj).
    24V to je.
    Trysky jsou drazsi ale heatbreak je součástí a chvíli vydrží ( mam doma i nejakou z ciny, na první pohled vypadá dobre ale nevim jak vypadá uvnitř a neměl jsem čas ji zkusit ). A měla by být teď nekdy dostupná obXidian ( konečně ).
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    SKAUT: to vypadá zajímavě, na Prusu je potřeba 24v verzi, že?
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    ANDY_WARHOL: Revo six prusa edition?
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    Nemáte někdo tip na hotend na Prusu, který bude fungovat ihned po namontování aniž bych s tím musel nějak laborovat? Nedaří se mi vyladit ten co mám poskládaný z nějakých dílů z Aliexpress a nemám čas se tím zabývat, potřebuju tisknout.
    Díky...
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    ACID: pravda, to jsem rozdelane nemel, bylo to v krabici jako jeden kus nove. Uff, rozebirat zrovna tohle se mi faaaakt nechce, ale asi nic jineho nezbyva.
    ACID
    ACID --- ---
    ZVIRATKO: něco podobného jsem kdysi řešil, tuším byl na vině špatný přestup tepla z breaku do chladiče, takže byl nataveny i filament v bowdenu, resp v teflonove vlozce a chovalo se to takhle. Takže bych zkusil vysroubovat break z chladiče, očistil, mázl trochou pasty viz níže a vyzkoušel.
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    HONZAK89: Ultimaker ma bowden. Když se dobre odladi ( bowden) tak se da tisknout i flex. Koneckonců Ultimaker 3 i S5 zvládají všechny běžné materiály v pohodě.
    A na tom mém bastlu mam bowden taky, otisknuto nejake stovky hodin a nebyl problém. Pořádný extruder, od něj bowden 2/4 ( nebo jeste lepe Capricorn) a slušný hotend, ideálně bez teflonového vedení. Idealni kandidát je ted treba Revo ( taky jsem cetl chválu na Bamboo hotend ale horší dostupnost, nebo případně nejaka slušná Čína), neco to stojí ale prostě to funguje. Alespoň ja to beru tak že nechci řešit problémy které být nemusi protože ten cas můžu věnovat jiným věcem. Treba i těm které mi pomůžou tu "dražší" vec zaplatit

    Čím hustější pasta tím menší riziko že "vyschne" ,když jsem hledal ( kdysi davneji na prusa mini hotend - hrozný bastl ) nějakou vhodnou pastu tak jedinou za rozumný peníz a dostupnou jsem nasel tohle https://www.tme.eu/cz/details/pasta-silver-05/teplovodni-pasty/ag-termopasty/art-agt-143/ ( daval to i Průša k heatbreaku pro mini ).
    Slice dava boron nitridovou pastu - vypálí se a drží ( používá se i v prumyslu). Když je třeba, dá se vydrolit. Mě na Mosquitu drží rok a něco ( většinu času 240°C + ).

    A na vyzkoušení topení - pripojit přímo na zdroj a koukat na display / ui co říká čidlo. Stačí chvíli.
    HONZAK89
    HONZAK89 --- ---
    ZVIRATKO: podle fotek mi přijde, že má direct drive. ale jak píši, vycházím jen z fotek.
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    HONZAK89: a co ma Ultimaker v zakladu? Tohle a bowden a podavac vzadu. Po direct drive upgrade jsem nekoukal, asi neco existovat bude ale predelavat to rozhodne nebudu... a bowden ma zase jine vyhody, byt v dnesni dobe asi davno neplatne...
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    HONZAK89: na tohle mam reseni nekde u ceske posty, jmenuje se X1 Carbon a uz se ho nemohu dockat :-D Ale stejne bych to rad vyresil, hlavne protoze kdyz jsem tu tiskarnu dostal domu tak tiskla relativne normalne (mela teda povolenou pulku sroubku, diky tomu vydavala hrozive zvuky, mela uplne volne remeny a podobne :-D), ale tiskla. Ted to chce(nebo aspon donedavna chtelo) po kazdem tisku udelal cold pull a znova naladovat filament... :)
    HONZAK89
    HONZAK89 --- ---
    ZVIRATKO: nedokážu ti poradit korektně, jelikož nemám žádnou zkušenost s tvojí tiskárnou. Ale:
    Drtivou většinu problémů jsem odstranil, když jsem překopal Endera na přímý extrudér a odstranil bowden.
    Bowden mi dělal hrozná pekla. Vycházel jsem z Průši, kterého mám v práci. Čím kratší bowden, tím méně starostí.

    Přešel jsem na systém Extruder Direct Drive Hotend, kde je minimální šance, že se někde něco ucpe.
    ale jak koukám na tu Ultimaker 2 Extended plus, tak ta to má už v základu.
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    HONZAK89: tak to byl levny fix :-)

    a ja si teda dovolim taky jednu hadanku - Ultimaker 2 Extended plus, jak jsem tu ted psal, tak jsem menil heater (puvodnimu jsem urval dratky) a predtim o potom to dela obcas kraviny. Nema to rado delsi retrakce (delsi nez treba 3mm), coz je problem protoze to ma bowden a pak to hrozne stringuje. Projevuje se to za prve tak, ze to po retrakci chvili neextruduje, za druhe tak, ze po konci tisku to dela docela dlouhou (default je tusim 20mm) retrakci a ucpe se to. Cold pull jsem delal a vypada podle me normalne, PTFE coupler jsem menil uz 2x a opticky mu nic neni, tryska taky. Po vymene toho heateru je to spis jeste o neco horsi, predtim se to aspon neucpavalo, jen to neextrudovalo po retrakci. Zaroven jsem taky menil heat brake vetracek, novy tam bohuzel uplne presne nepasuje takze fouka i trochu mimo, ale nemyslim, ze by to nemelo vadit (urcite fouka lip nez ten co znel jako rehtacka a obcas se netocil).
    Dalsi symptom, co je tam ale uz dele, ze to kdyz menim filament tak to za sebou tahne kilometrovy string z filamentu, v podstate az do trysky. Nejsem si jisty jestli to ta tiskarna delala vzdycky, ale urcite to delala skoro od zacatku co ji tu mam (ale uz je v provozu ~6 let).
    Nejakou dobu predtim jsem menil cely heater block, protoze v nem byl bordel z filamentu tam kde je mala mezirka mezi PTFE couplerem a bowdenem (ma tam byt vubec mezirka?? me to prijde jako ten problem).

    Podle nejakych tipu na forech jsem trochu povolil (!) hot end isolator a zda se ze to pomohlo, ale za prve se uz panicky bojim to poradne vyzkouset a za druhe mi to nedava technicky smysl.

    Nejake napady co jeste s tim zkusit udelat?
    HONZAK89
    HONZAK89 --- ---
    ACID: pokoupím, děkuji

    ZVIRATKO: Takže ano, byl to špatný přenos tepla. heatblock/těleso.

    Byl už starší, vypálený a deformovaný, pasta (možná i ten alobal) by asi pomohla, každopádně moc děkuji. Jako po několikáté, už nemám chuť to hodit z okna :D

    Máš to u mě, ZVIRATKO. hezký večer všem.
    ACID
    ACID --- ---
    Používám tuhle, na tělísko i čidlo. Parametry neznámé, funguje..
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    HONZAK89: je resil ted o vikendu neco vzdalene podobneho pro zmenu s cidlem, je tam uplne volne, kolem hromada pasty, menil jsem heater a nevsiml si toho. Povysunulo se to a delalo to strasny kraviny - zahralo se to, ale pak to tu teplotu prestrelilo, pak se to ucpavalo (ale teplotu to opticky drzelo). Ve finale jsem tam musel pridat pastu, dotlacit to tam co to jde a novy heater ma jeste ke vsemu uplne jinou charakteristiku takze jsem zapasil (porad trochu zapasim, blbe se to ladi) s PIDama, jinak to ukazovalo teplotu co jsem chtel ale realne to nestihalo ohrivat filament.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam