• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    SPM
    SPM --- ---
    PISTA1: Dík, asi to tak skončí :-) Alespoň mám konečně motivaci změnit slicer a odladit profily :-) (Používám pořád ještě Simplify3D, se kterým jsem spokojenej, ale už x let nevyšla žádná verze, takže mám pocit, že přecejenom je dneska jinde víc muziky :-) ).
    PISTA1
    PISTA1 --- ---
    SPM: Obrys jsem přestal používat. Napsal jsem si místo toho tohle: :)

    M190 S[first_layer_bed_temperature] ; turn on heat bed
    M104 S140 ; extruder preheat
    G28 ; home all axes
    G92 E0 ;Reset Extruder
    G1 Z20.0 F3000 ;Move Z Axis up
    G1 X5 Y5.1 F5000.0 ;Move to blob position
    G4 S20 ;20s to remove the leaked filament from the nozzle
    G1 Z0.1 F3000 ;Move Z Axis down
    M109 S[first_layer_temperature] ; wait for extruder final temp
    G1 Z2 F5000.0 ;Move up from blob
    G1 X10 Y5.1 F5000.0 ; move out blob
    G1 X20 Y5.1 Z0.28 F5000.0 ;Move to line position
    G1 X100.0 Y5.1 Z0.28 F1500.0 E8 ;Draw the first line
    G1 X100.0 Y5.4 Z0.28 F5000.0 ;Move to side a little
    G1 X20 Y5.4 Z0.28 F1500.0 E15 ;Draw the second line
    G92 E0 ;Reset Extruder
    G1 Z2.0 F3000 ;Move Z Axis up
    TALAGE
    TALAGE --- ---
    VLADDRACUL: Diky. Presne to jsem potreboval vedet.
    SPM
    SPM --- ---
    SKAUT: Jako asi je no, ale nemůžu se zbavit pocitu, že ta hladká vypadá pohledově líp, než když je to právě takhle :-D

    ZVIRATKO: Jo no, já ho tam mám právě jenom jako jeden obrys s mezerou od objektu, aby při startu tisku se naplnil hotend, protože jinak od startu to vlastně pár centimetrů netlačí nic :-) (Proto mě i napadlo to nahradit start gcodem, aby si to udělalo čáru někde na kraji bedu, kde mě to nebude štvát, když toho tam pak půlka zůstane :-D
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    SPM: s 3D LAC na skle jsem nikdy brim nepouzil, to drzi fakt pekelne. Jeste muzes zvetsit mezeru mezi brimem a objektem "Brim-object gap". U tekutejcich filamentu co se rady spojuji (treba ASA) jsem nastavoval misto defaultniho 0.1 -> 0.12
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    jesteze nemam pro koho to tisknout
    nebo skoda, ze nemam 4 milenky, protoze pak to vychazi lip :-D

    SKAUT
    SKAUT --- ---
    BTW jestli je prvni vrstva úplně hladká, je moc nízko tryska. Takhle mám ja prvni vrstvu - ABS saténový plát. Bed je PCB style z prusa mini, rovnano asi pred 3/4 rokem od té doby tisknu prakticky jen ABS a nepoužívám ani bed mesh.

    SKAUT
    SKAUT --- ---
    BTW jestli je prvni vrstva úplně hladká, je moc nízko tryska. Takhle mám ja prvni vrstvu - ABS saténový plát. Bed je PCB style z prusa mini, rovnano asi pred 3/4 rokem od té doby tisknu prakticky jen ABS a nepoužívám ani bed mesh.

    SKAUT
    SKAUT --- ---
    VLADDRACUL: ASA 275 je zrovna něco co je buhvico. Normální ASA je v pohodě.
    VLADDRACUL
    VLADDRACUL --- ---
    TALAGE: Celokovu se nemusíš bát. Jestli se nepletu, všechny typy H2 mají bi-metalové breaky (měď-titan) a ucpávání moc nehrozí. S tím byl problém snad naposledy u V6 levnejch čínskejch heatbreaků - stačilo vzít kvalitní a stranu od heatsinku máznout teplovodivou pastou.Výměny filamentu jedu při klasickejch cca 210 (PLA) a 240 (PETG, ABS).
    U toho ABSka mi přijde, že je potřeba si nejvíc dát pozor na výrobce - Print with Smile a Verbatim mi třeba fungují o poznání líp, než takový ty běžný loc cost značky. Větší pevnost, menší díly udržím na podložce i bez boxu a tak. Asu nevím, zkoušel sem akorát ASA 275 a měl sem chuť ten materiál zahodit.
    TALAGE
    TALAGE --- ---
    SPM: Mam to stejne. look&feel je az na prvnim miste :). Uprimne, tu podlozku umyju jen kdyz tisknu pohledovou vec a chci at to vypada rozumne, pripadne kdyz uz to prestrikavam po patnacte a je tam vrsva, ze by se jeden stydel :)
    SPM
    SPM --- ---
    TALAGE: Jo, to mě napadlo, zkusím to zvednout. Teď je to teda takový, že ta první vrstva je úplně krásně jednolitá a vyleštěná, což se mi hrozně líbilo, tak doufám, že najdu polohu, při které to jde sundat, ale look & feel zůstane :-D (byl to i hlavní důvod, proč jsem to zkoušel, pač na té zelené PET pásce, co jsem jinak používal, byl problém s tím, že se na ní po čase obtiskly předchozí výtisky a ty obtisky byly pak trochu vidět i na těch nových. Což mě mrzelo, protože ta první vrstva vypadá jinak fakt pěkně, takže se většinu věcí snažím designovat tak, abych se co nejvíc díval na ní :-D )

    (Jinak jsem ten 3D lac nastříkal rovnou na sklo a drželo to pěkně. Což mi taky přijde fajn, že s tím není žádný sraní, stačí to umýt, nastříkat a je chvíli pokoj).
    TALAGE
    TALAGE --- ---
    VLADDRACUL: To ovsem vydada velice dobre. Diky za tip, prostuduji. Zatim teda jeste s upgradem pockam a spise potrapim ten bowden. Stejne s bowdenem nemam zkusenost, tak se alespon neco zase priucim. Nicmene otazka na celokov zustava, teda pokud je nekdo ochoten se podelit o nouhau.


    SPM: Zkalibruj si bed a Z ofset. Rekl bych ze to mas moc nizko na prvni vrstve. Mi se to nekdy deje, kdyz na to dlouho prdim a nekalibruju. Casem se mni to rozjede. Srovnani bedu a kontrolu ofsetu je obcas dobre udelat i kdyz mas instalovanou sondu/touch. Vetsinou s tim na hladke podlozce asi nebyva problem, u tech vroubkovanych to jde hure. Tepla voda s smrdlat nehtem co pujde a jemne podebrat ulamovakem, ale fakt jen spickou (OLFA recomened), zdanym kopytem. Casem to sleze, teda pokud tam ta tryska rovnou negravirovala. Taky mi nekdy pomuze to pretisknout necim dalsim na rozpalenejsi bed . . . Ale pokud si dobre nastavis Z ofset tak by se to nemelo stavat a jde to dolu skoro samo, vcetne brimu a skirtu.

    Mam teda jen zkusenost s kuprexitem a tema samolepicima vroubkovanyma foliema za korunu pytel z Ali. Sofistikovanejsi povrchy asi musi okomentovat nekdo jiny. Nic jineho nez 3DLac nepouzivam (asi tri roky) a vsechny lepida a ostatni sragory co jsem matlal predtim jsem rozdal. Konec hlaseni.
    SPM
    SPM --- ---
    Jsem si zas pořídil experiment :-D 3D Lac. První pokus jsem byl nedočkavej a strhnul jsem půlku laku z desky. U druhýho pokusu jsem od toho odešel, takže jsem byl naopak velice mile překvapen, jak to proklaté PETG šlo za studena dolů úplně samo. Nicméně v obou dvou případech jsem měl šílený problém s brimem, ten je na tom snad už navždy. Jde vám, jestli to tu někdo používáte, z toho ten brim nějak rozumně sundat? Nebo mám ten start gcode zprasit nějak tak, ať se ten extruder plní v jednom místě, které obětuju :-D
    VLADDRACUL
    VLADDRACUL --- ---
    VLADDRACUL: A teda i ne-revo verze je určitě lepší.
    VLADDRACUL
    VLADDRACUL --- ---
    TALAGE: jestli si ho jeste nekoupil, tak se mu vyhni a kup Biqu H2, idealne v revo verzi. Penize podobny, ale sprite je nalestena bida
    TALAGE
    TALAGE --- ---
    Pratele jdu pro radu. Onehda jsem neodolal a v akci koupil Endera3 na hrani s tim, ze jediny upgrade bude klipper fw. Cha cha. Samozrejme jsem neodolal a furt to tunim a jeste jsem na nem po mesici a pul netiskl :D (chodi to krasne, ale jeste to neselo)

    Co bych potreboval vedet. Jako dalsi upgrade zvazuji nahradu bowdenu za primy extruder (Sprite Pro). Na vsech doposud provozovanych tiskarnach mam HE s PTFE trubickou.

    Je nejake doporuceni na co si davat pozor, pokud chci tisknout PLA, PET-G (a nove ABS/ASA) s all metall hotendem?

    Jde mi treba o to, zda mit radeji nizzsi teplotu pri vymene filamentu, nebo naopak vyssi, tak aby se me to neucpalo atadale. Nepotrebuji slohovku, staci par tipu, pripadne odkaz, kde je to nejak rozumne podano . . . Presdtavit si to umim, ale zkusenot nemam. Vsude se vali plno rad, ale vlastne jsem se dozvedel hovno - odezdi kezdi . . .
    Diky diky

    Upgrades:
    - SKR Mini E3 V3.0
    - CR Touch
    - X, Y tensioner
    - MOSFET pro Bed
    - secondary Z
    - Raspi Zero W + klipper
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    SKAUT: jo, ja to koupil prvni den co mi prisla tiskarna abych mel co tisknout. Oranzova ASA v pohode, s tou nemam zadny problem, a pak jsem koupil nejakou zelenou a ta je strasliva. Uz samotna spulka smrdela neskutecne, pri tisku z toho utikala "para" coz mi prislo divny kdyz jsem to susil, dokonce to kondenzovalo zevnitr v tiskarne, a kdyz jsem to prstem setrel tak to nebyla voda ale... ani nevim co. Kdyz jsem si k tomu cuchnul tak jsem zaroven nic necitil a zaroven se mi udelalo pekne spatne.
    No a ted koukam ze to bude fakt kvalita, protoze jsem nemohl najit kde jsem to objednaval, a ono to nemelo byt vubec zelene ale "Capuccino", haha. A krivdil jsem C-Techu, ta oranzova je jejich ale tohle je neco jineho.
    REGSHARE Filament ASA cappuccino 750 g - Filament | Alza.cz
    https://www.alza.cz/regshare-filament-asa-cappuccino-750-g-d7008946.htm

    Realne to vypada po vytisteni takto (ano, ty ruzne barvy jsou i v te spulce, proste to bude desne kvalitni matros).

    SKAUT
    SKAUT --- ---
    ZVIRATKO: Myslim to tak že ten hotend zvládá tavit materiál velmi dobře takže je třeba to teplo v případě PLA velmi dobře odvádět . Z mist kde teplo být nemá, protože PLA měkne při velmi nízké teplotě, diky tomu pak se to ucpe - málo chlazeni.
    Mě se ABS nekrouti vubec. Ani větší kusy. A protože mám bednu s filtrací (což na ASA je dobré taky ) tak to ani necítím. A mam tiskárnu kousek od sebe.
    Těmhle značkám se vyhýbám, kdysi jsem koupil nějaký levnější filament a těch par korun mi za ty problémy pak nestálo. Několik dni jsem řešil problém který v podstatě nebyl 🤦. Takže beru jen ty "lepší" značky a taky nemám problém.
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    SKAUT: ten prutok je jen pro jejich PLA, pokud clovek nepoladi nastaveni materialu. "Generic PLA" ma limit 12mm^3/s, jejich Bambu PLA ma 21mm^3/s. Zvysoval jsem to myslim na 18 a fungovalo to, ale realne jsem na ten limit narazil snad jednou a udelal rozdil par minut, zalezi co clovek tiskne a jak.
    Proti ABS se ta ASA vubec nekrouti, jen overhangs trochu, a nesmrdi (teda zelenej C-Tech z Alzy jo, ten je celej strasnej). Prime srovnani na X1C ale nemam, ABS jsem do Bambu ani nekupoval...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam