• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    používání, stavba, zkušenosti, rady, nápady, prostě cokoliv této technologie budoucnosti.
    rozbalit záhlaví
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    AXTHEB: tam uz by to asi prohral driver ne ?
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    AKA_THE_A: Když mu podržíš osičku a pokusíš s ní pohnout, poteče ho mnohem víc ;)
    AKA_THE_A
    AKA_THE_A --- ---
    MAKROUSEK: krokáčem proud teče i když stojí
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    MAKROUSEK: Krokáč nezničí ani několik (desítek) minut na teplotě 110 C, to ti dřív z té tiskárny vypadne.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    AXTHEB: Ani kdyz jim podrzis rotor a ony se budou snazit jim tocit?
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SPM: Motory neodpálíš. Žádný z krokáčů, co se běžně dávají do tiskáren, nemáš šanci na 12 nebo 24V zdroji odpálit.
    SPM
    SPM --- ---
    FAEKAL: motory odpálíš jenom tím, že do nich pustíš moc proudu. Proud tam pouští driver. Metody nastavení proudu jsou různý, u některých driverů to jde softwarově (TMCxx například) a pak to jde nastavit ve firmwaru nebo gcodem, u jiných se to nastavuje nějak mechanicky. Samotnou rychlostí ho ale nezničíš. Takže dokud nezvedneš proud, co ti tam jde aktuálně, tak tu rychlost klidně vyzkoušej - maximálně když to přeženeš, ti to někde ztratí kroky, ale nic to nezničí.
    TALAGE
    TALAGE --- ---
    Ale jinak diky za tip s tim merenim rezonance remenu. Tohle me nenapadlo. Resil jsem jen bubinek u resin tiskarny.
    TALAGE
    TALAGE --- ---
    PISTA1: Nebo Klipper FW ;-)

    Resonance Compensation - Klipper documentation
    https://www.klipper3d.org/Resonance_Compensation.html
    FAEKAL
    FAEKAL --- ---
    Chtěl bych trochu poladit rychlost posunu osy Z u Ender 3 Neo. Jede to jak starej šnek. Chatbot GPT mi poradil stáhnout a upravit nejnovější firmware. Jen nevím na jakou rychlost to tak ideálně nastavit, abych ty servomotorky úplně neodpálil...
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    PISTA1: Na 150mm delky řemenu 110Hz. Jinak méně je lépe pokud nejedes velké akcelerace a rychlosti.
    Pokud vim tak je na printables "merak" na napnutí řemenu použitelný snad na mk3 i mini.
    R0C3S3K
    R0C3S3K --- ---
    PISTA1: nezmeri ti to sama tiskarna, prusa to meri sama o sobe a dela testy remenu
    VLADDRACUL
    VLADDRACUL --- ---
    PISTA1: 50-60Hz optimální (stačí appka do telefonu na ladění basovky)
    PISTA1
    PISTA1 --- ---
    Po dlouhý době jsem potřeboval vytisknout pohledovej, nejen funkční díl. A to vlnobití na něm už je fakt moc.
    Takže jsem se konečně dokopal k tomu vytisknout a namontovat napínáky. X řemen jakžtakž šel, ale Y byl po roce totálně volnej. Jsem zvědavej jestli se to zlepší, jen doufám že jsem je zas nedotáh moc.
    Jaký je správný napnutí, na kterej akord ladíte? :D

    ENDREW
    ENDREW --- ---
    JAKES: Mam v planu zamenit cely system za zde doporucovani biqu h2 revo. Asi prijde ten upgrade driv nez jsem cekal.

    Kazdopadne na ten zavit mrknu. Nejak mi nedoteklo, ze ocel do hliniku je vzdy debilita.
    JAKES
    JAKES --- ---
    ENDREW: Jestli jsi dával tvrzenou ocelovou trysku do hliníkového heatbloku při 250C, tak stačí opravdu málo a vyřežeš si v hliníku závit, který nechceš.
    Vřele doporučuji vyměnit za mosaz nebo měď.
    ENDREW
    ENDREW --- ---
    JAKES: Cau, mam endera 5.
    Hotend sem vymenil uz pred casem prave kvuli clogum. Mam tam ted Micro Swiss.
    Zkontroluju ten zavit tam by mohl byt zakopanej pes. Ano na Abs jsem daval ocelovou trysku a pak sem tam vracel tu původní. Trysku menim pri 260° jinak bych ji nepovolil.

    Kazdopadne nejakym zazrakem se to umoudrilo a ted to tiskne. Snad to dojede.

    Prijde mi jak kdyby tam nekde byla mezera mezi tryskou/heatblokem/heatbreakem/hotendem/bovdenem nevim presne. Pri to cold pullu sem to vzdy trochu povytah a pak se to seklo.
    Diky za tip
    JAKES
    JAKES --- ---
    ENDREW: Začni tím, co je to za tiskárnu...
    Ale, možná něco podobného? na Enderu...
    Problém úhel mezi bowdenem a heatbreakem, tj. díra v bowdenu přesně nesedí na heatbreak, případně ten nesedí přesně na trysku.
    Ideálně všechno sundat, heatbreak, chladič, heatblok a trysku a znovu sesadit.
    Případně, pokud jsi tisknul ABS a měnil trysku, zkontroluj si závit, pokud hliníkový heatblok.
    Hliník je při těchto teplotách už měkoučký, takže zničit závit je jednoduché...
    ENDREW
    ENDREW --- ---
    Ahoj prosim o radu. Od vcerejska resim na tiskarne jeden problem. Uz netusim co to muze byt sem zoufalej a uz netusim kde hledat. Extruder mi neni schopen vytlacit material skrz trysku. Mel jsem clog na trysce s abskem. Absko jsem odstranil a tiskl z pla. Tisk probehl tak jsem tam dal novou cernou pla+ Polytera strunu a nejsem schopnej nic vytisknout. Nejdriv jsem myslel ze je to extruderem. Tak jsem ruzne povoloval a utahoval sroubek regulujici pritlak na filament, ale nemelo to zadny vliv. Jediny co melo vliv bylo kdyz jsem strunu pred ten extruder povytahl aby nemusel tahat z te nove spulky silou. Pak to fungovalo, ale nehodlam stat 3h u tisku a povytahovat strunu. Prislo mi ze potrebuju velkou silu na to abych pres horkou trysku material vytlacil tak jsem nechal extruder extruderem a zameril se na hotend. Vytahl jsem bovden a provedl nekolikrat cold pull. Zajimavy bylo co mi z toho vylezlo. Cast materiálu nataveno a ve spicce schladly. Jako by v heatbreaku byl natavenej material. Vycistil jsem to a zkousel jet dal. Pak me napadlo ze by mohl byt problem v retrakcich. Nainstaloval jsem si totiz nového PrusaSlicer a tam byli nastaveny retrakce na 4mm. Tak jsem predelal gcode a tesil jsem se ze jsem problem vyresil. Ale prd. Stale mi to tiskne naprd. Vubec uz netusim kde hledat chyby. Potrebuju hodne tlacit abych z trysky dostal material i kdyz nemam bobden masazenej. Uz nevim vazne jak dal.
    SPM
    SPM --- ---
    RAINBOF: to je ta smutná věc, ta kamera ty 2 roky leží už koupená na stole :-D Ten kabel je jinak dlouhej pár centimetrů, ale je to nějaká čína, takže asi taky nic moc.

    RAINBOF: jo to vim, ten konec i stříhám, jakmile se k němu dá dostat. Ale tady fakt ten filament projel tiskárnou ven až do úplný konce, mikrospínač vycvaknutej a tiskárna tiskla :-) A myslim si že nejspíš taky nějakej bug, pač jsem pak updatoval firmware a už se to od tý doby neobjevilo. (Ani nevim co jsem tam měl už tenkrát za verzi, možná ještě 1.x... vybavuju si, že jedna z výhod upgradu bylo, že už tam jde nastavit kolik ještě může vytisknout po signalizaci ze senzoru... pač já mám od senzoru ještě relativně dlouhý vedení, takže jsem pak vyhazoval metr filamentu :-))
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    SPM: spis senzor zaseklej. to je bezny kdyz neodstrihavas strunu ze ti tam zbude kus toho tenkyho kousku.

    Tento bug a dalsi (nazvy soubori) je na Creality CR10s pro V2 a ja zatim nedokazal najit spravnou konfiguraci marlinu aby to behalo.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam