• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SHINIGAMI3D tiskárny
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    DACAN: no ale urco ne v zavernem smeru :)
    DACAN
    DACAN --- ---
    RAINBOF: ten by mel mit proudove omezeni?
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    AXTHEB: tam uz by to asi prohral driver ne ?
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    AKA_THE_A: Když mu podržíš osičku a pokusíš s ní pohnout, poteče ho mnohem víc ;)
    AKA_THE_A
    AKA_THE_A --- ---
    MAKROUSEK: krokáčem proud teče i když stojí
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    MAKROUSEK: Krokáč nezničí ani několik (desítek) minut na teplotě 110 C, to ti dřív z té tiskárny vypadne.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    AXTHEB: Ani kdyz jim podrzis rotor a ony se budou snazit jim tocit?
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SPM: Motory neodpálíš. Žádný z krokáčů, co se běžně dávají do tiskáren, nemáš šanci na 12 nebo 24V zdroji odpálit.
    SPM
    SPM --- ---
    FAEKAL: motory odpálíš jenom tím, že do nich pustíš moc proudu. Proud tam pouští driver. Metody nastavení proudu jsou různý, u některých driverů to jde softwarově (TMCxx například) a pak to jde nastavit ve firmwaru nebo gcodem, u jiných se to nastavuje nějak mechanicky. Samotnou rychlostí ho ale nezničíš. Takže dokud nezvedneš proud, co ti tam jde aktuálně, tak tu rychlost klidně vyzkoušej - maximálně když to přeženeš, ti to někde ztratí kroky, ale nic to nezničí.
    TALAGE
    TALAGE --- ---
    Ale jinak diky za tip s tim merenim rezonance remenu. Tohle me nenapadlo. Resil jsem jen bubinek u resin tiskarny.
    TALAGE
    TALAGE --- ---
    PISTA1: Nebo Klipper FW ;-)

    Resonance Compensation - Klipper documentation
    https://www.klipper3d.org/Resonance_Compensation.html
    FAEKAL
    FAEKAL --- ---
    Chtěl bych trochu poladit rychlost posunu osy Z u Ender 3 Neo. Jede to jak starej šnek. Chatbot GPT mi poradil stáhnout a upravit nejnovější firmware. Jen nevím na jakou rychlost to tak ideálně nastavit, abych ty servomotorky úplně neodpálil...
    SKAUT
    SKAUT --- ---
    PISTA1: Na 150mm delky řemenu 110Hz. Jinak méně je lépe pokud nejedes velké akcelerace a rychlosti.
    Pokud vim tak je na printables "merak" na napnutí řemenu použitelný snad na mk3 i mini.
    R0C3S3K
    R0C3S3K --- ---
    PISTA1: nezmeri ti to sama tiskarna, prusa to meri sama o sobe a dela testy remenu
    VLADDRACUL
    VLADDRACUL --- ---
    PISTA1: 50-60Hz optimální (stačí appka do telefonu na ladění basovky)
    PISTA1
    PISTA1 --- ---
    Po dlouhý době jsem potřeboval vytisknout pohledovej, nejen funkční díl. A to vlnobití na něm už je fakt moc.
    Takže jsem se konečně dokopal k tomu vytisknout a namontovat napínáky. X řemen jakžtakž šel, ale Y byl po roce totálně volnej. Jsem zvědavej jestli se to zlepší, jen doufám že jsem je zas nedotáh moc.
    Jaký je správný napnutí, na kterej akord ladíte? :D

    ENDREW
    ENDREW --- ---
    JAKES: Mam v planu zamenit cely system za zde doporucovani biqu h2 revo. Asi prijde ten upgrade driv nez jsem cekal.

    Kazdopadne na ten zavit mrknu. Nejak mi nedoteklo, ze ocel do hliniku je vzdy debilita.
    JAKES
    JAKES --- ---
    ENDREW: Jestli jsi dával tvrzenou ocelovou trysku do hliníkového heatbloku při 250C, tak stačí opravdu málo a vyřežeš si v hliníku závit, který nechceš.
    Vřele doporučuji vyměnit za mosaz nebo měď.
    ENDREW
    ENDREW --- ---
    JAKES: Cau, mam endera 5.
    Hotend sem vymenil uz pred casem prave kvuli clogum. Mam tam ted Micro Swiss.
    Zkontroluju ten zavit tam by mohl byt zakopanej pes. Ano na Abs jsem daval ocelovou trysku a pak sem tam vracel tu původní. Trysku menim pri 260° jinak bych ji nepovolil.

    Kazdopadne nejakym zazrakem se to umoudrilo a ted to tiskne. Snad to dojede.

    Prijde mi jak kdyby tam nekde byla mezera mezi tryskou/heatblokem/heatbreakem/hotendem/bovdenem nevim presne. Pri to cold pullu sem to vzdy trochu povytah a pak se to seklo.
    Diky za tip
    JAKES
    JAKES --- ---
    ENDREW: Začni tím, co je to za tiskárnu...
    Ale, možná něco podobného? na Enderu...
    Problém úhel mezi bowdenem a heatbreakem, tj. díra v bowdenu přesně nesedí na heatbreak, případně ten nesedí přesně na trysku.
    Ideálně všechno sundat, heatbreak, chladič, heatblok a trysku a znovu sesadit.
    Případně, pokud jsi tisknul ABS a měnil trysku, zkontroluj si závit, pokud hliníkový heatblok.
    Hliník je při těchto teplotách už měkoučký, takže zničit závit je jednoduché...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam